*Updated* Schietlijst, Foto en verhaal van een nieuwkomer

Dinges

Registered User
Hallo,

Rond de jaarwisseling kom ik hier regelmatig lurken en dacht laat ik dit jaar ook eens iets posten.

Ik denk dat ik een jaar of 3/14 was toen ik gestopt ben met het afsteken van Vuurwerk rond oud en nieuw.
Fatsoenlijk vuurwerk kon ik mij nooit veroorloven en ik was uitgekeken op Astronauten, Jumping Jack’s en Grond bloemen.
In die tijd ging liever de Stad in en om 12uur naar het Vuurwerk wat de plaatselijke Chinese Restaurants afstaken kijken.

Totdat ik enkele jaren geleden (Ben nu 33) met mijn vriendin boodschappen ging doen bij de Aldi in Duitsland en verbaasd was van het vuurwerk wat daar midden in de Winkel lag.
Ik heb toen een klein sierpaket en een pijlenpakket gekocht. Ik was als kind altijd gefascineerd van de Apolo pijl die bij de Drogist te koop was voor 25Gulden.

ik vond dit altijd een belachelijk bedrag maar was altijd erg benieuwd en het afschieten van vuurpijlen vind ik nog steeds geweldig. Als iemand weet welke pijl ik bedoel hoor ik graag hoe deze in vergelijking met de 20g Pijlen van de Duitse Supermarkten zijn. (Goede tips voor betaalbare pijlen op de Nederlandse markt zijn ook welkom!)

Daar geniet ik eerlijk gezegd meer van dan van een Fontein/Pot of Cake zoals ze tegenwoordig genoemd worden.

De bovengenoemde restaurants zijn er helaas niet meer. Ook bij ons in de buurt was er haast geen vuurwerk meer. Iedereen is volwassen geworden en/of verhuisd.
Inmiddels is de volgende generatie weer begonnen met het afsteken van vuurwerk., was een beetje saai zo.

Lang verhaal afgekort kort, ik was erg tevreden met de kwaliteit van de Duitse pijlen, en de potten. En sta tegenwoordig ook al op de eerste verkoopdag bij de Duitse supermarkten in de rij om mijn favoriete vuurwerk te kopen.

De lijst word steeds langer en ook dit jaar zijn er nog enkele potten bijgekomen, zoals de Bangkok, Beastmaster en Musketeer.
De Zwitserse fontein van Kaufland is ook een primeur voor mij dit jaar. Ik heb geprobeerd veel verschillende effecten te bemachtigen. Ben benieuwd!
Volgend jaar wil ik definitief de Finale Rubin, van Kaufland nog zien te krijgen. Deze was vandaag helaas uitverkocht.

Hieronder een Foto van mijn Collectie en de Schietlijst, ben benieuwd wat jullie er van vinden:

mn0jr.jpg

Sydney pijlenpakket
Arena of Rockets pijlenpakket
Palermo
Reno
Aligator
Monte Carlo
Evil Lights
Sevilla
Toronto
Schweizer-Vulkan
New Messier 11
Beastmaster
Black Ice
Musketeer
Excalibur
Bangkok
Celebrations Crackers 10.000

Laatst bewerkt:
D

Deleted member 17038

Guest
Re: Schietlijst, Foto en verhaal van een nieuwkomer

Ik ben niet bekend met duits vuurwerk behalve die fonteinen! :lub: weco bugano :lub:
Bedankt voor het delen en welkom! Heel veel plezier vandaag!

Dinges

Registered User
Re: Schietlijst, Foto en verhaal van een nieuwkomer

Hey Pyros,
Bedankt voor de reacties. Ik hoop dat jullie je gisternacht geamuseerd hebben. Ik in ieder geval wel.
Hieronder mijn verslag.:
Beheers de juiste terminologien nog niet zoals de meesten hier. Mijn excuses alvast.

De Duitse pjlen
Ik ben nog steeds tevreden met het Sydney & Arena of Rockets pijlenpakket.
Niet te verglijken met 40grams Zink pijlen en zo, maar ik blijf ze leuk vinden.

Er zitten pijlen tussen van 15, 19 en 20gram. Allemaal met luide knal en Boeket/Bombette. Sommige met dubbele Knal en kleine boeketjes. De meeste boeketten spreiden niet perfect uit, maar er zitten er in paar tussen welke zich erg mooi symmetrisch verspreiden. Witte palm met Blauwe punten. Deze zijn het mooist. Gaan wel niet zo hoog, en ik vergeet altijd het etiket te lezen voordat ik ze afschiet. (Had 28 raketten en begin gewoon met de kleinste)
Volgend jaar verruil ik de Arena of Rockets voor Weco High Speed Bombs, en Nico Metalheads.

Helios Palermo
Deze had ik gekocht omdat de Laser van Lidl uitverkocht was. Ik had het gevoel dat deze iets groter en breder gaat dan de Laser. Kost eveneens 3,- en was leuk om mee te beginnen. Deze mag blijven.

Helios Reno
16 Schoten. Zilveren kometen met de standaard rode en groende boeketten. Denk dat deze mijn voorkeur geniet ten opzichte van de alligator.

Weco Aligator
Was er altijd fan van. Veel bang voor je Euro. Begin er op uitgekeken te raken.

Helios Monte Carlo
Gekocht omdat het de enige kleine pot was met crackling tails. Vond hem beetje saai. Denk dat ik deze volgend jaar over sla

Weco Evil Lights
Deze had ik voor het eerst en is een blijvertje in de <5,- Categorie. Geen idee hoe het effect heet maar waren er spoten verrassend grote Crackling slierten met verschillende kleuren uit. Dit is dus een blijver waarvan ik zelfs overweeg volgende keer twee stuks aan te schaffen.

Helios Sevilla
Niks speciaals voor 7,- maar was de enige fluiter die ik had. En hij floot, was dus ok.

Helios Toronto
16x 25mm Kaliber afschoten. En een paar draaiende fluitdingen ertussen. Mooie pot voor 9,- maar vrij standaard. Zou hem volgend jaar kunnen missen.

Weco Schweizer-Vulkan/Bugano
Duurde even voordat hij opgang kwam, maar dan heb je ook wat! Zou langer mogen branden. ☺ die 250gram kruit zijn er zo doorheen.
Was erg leuk om te hebben, vooral omdat hij zo uniek is. Als je, zoals ik, aan de Duitse grens woont is het vuurwerk wat je op straat ziet nogal homogeen. Deze had ik nog nooit gezien. (moest er beetje verder voor rijden)

Was leuk om de gezichten te zien van de mensen die stonden te kijken toen hij zijn hoogte bereikte en de hele kruising verlicht was. Blijver!

Thor New Messier 11
Niks mis mee. Erg snel klaar en voor die 10,- euro haal ik volgende keer liever iets anders.

Weco Beastmaster
Deze was dit jaar voor het eerst te koop bij de Supermarkten. Allemaal knallende Crackling Boeketten. Ontzettend veel Crackling bij het opstijgen, dit vond ik vreemd en een beetje storend. Vreemd omdat ik er niet zeker van ben dat dit de bedoeling was, en storend omdat je niet genoeg afstand kon nemen om tevens de Boeketten in de lucht te betrachten.
Niks van te zeggen voor 13,-, maar geen must-have.
Tip: Voldoende afstand nemen. Ten eerste voor je eigen veiligheid, en ten tweede om er beter van te kunnen genieten.

Weco Black Ice
Blijft een favoriet. Definitief een blijver. Goede prijs kwaliteit verhouding met verschillende effecten. Non stop knallende boeketten met zilveren staarten, 2x mooie waaier, mooie kleuren en afsluiten met die draaiende fluiters die in Crackling uiteenspatten.

Weco Musketeer
Ook deze was dit jaar voor het eerst te koop. Met 18,- was het een van de duurdere cakes die ik had en was er aanvankelijk een beetje van teleurgesteld. Totdat hij opeens in hoog tempo tails uit begon te spugen die luid uiteenspatten.
Die verwachte ik niet meer. Als dit niet gebeurt was had ik hem definitief afgeschreven, nu ben ik sterk aan het twijfelen.

Helios Excalibur
36shots 490 gram cake. Een van de grotere en duurdere cakes in het Duitse supermarkt aanbod.
Hij krijgt veel slechte kritieken op het internet. Dit is naar mijn mening terecht.

Hij is vrij saai, en erg traag. Maar deze 36 Bombetten schieten met een ongelofelijk geweld uit de Cake dat ik hem toch wel interessant vind. Hij knalt op de grond misschien wel net zo hard als in de lucht. Ik ben het kaliber vergeten maar dit doet voor de rest geen een Duitse cake die ik ooit gezien heb.

Helios Bangkok
Deze cake had ik dit jaar voor het eerst. 49x 29mm schoten. In de tweede fase spuugt hij alleen wat crackling uit, daarna stuurt hij weer grote tails met Brokat(?)Kronen de lucht in.
Het is een leuke Cake maar ik ben er niet verliefd op. Ik zal hem een volgende keer zeker niet meer als finale inzetten. Dan zou ik zijn plaats in de schietlijst met de Weco Black Ice ruilen.

Original Fireworks Celebrations Crackers 10.000
Dit was ook de eerste keer dat ik er zelf in had. Was leuk, en een passend einde.
Haast geen blindgangers, maar de eindbom heb ik haast niet waargenomen.
Volgend jaar neem ik een maatje groter en hang ik hem op.
Word de Eindbom dan ook een maatje groter, of lijkt dat maar zo? Of kan ik beter een andere mat aanschaffen?

Nou, dat is een aardig lang verslag geworden. Verwacht eigenlijk niet dat iemand hem tot hier gelezen heeft. Mocht je dat wel gedaan hebben zou het leuk zijn als je even een berichtje achterlaat.

Volgende keer Video!

PS: Leuk dat er op dit forum ook over ‘normaal’ betaalbaar consumenten vuurwerk gepraat word ipv het denigrerende baas boven baas geleuter wat je op andere Fora vaak ziet.

Laatst bewerkt:

white thunder

Registered User
Welkom,en je hebt leuke spulletjes gehaald:smiling:,en ook leuk dat je dr een verslag van hebt gemaakt.Zelf haal ik ook me vw uit duitsland, en heb dr tot nu geen spijt van.Ook de beste Wensen voor 2014,en de muskeeter was zeker een verrassing:hehe!:

Scav

Registered User
Top verslag! Zeker omdat ik de volgende jaarwisseling mogelijk in duitsland doorbreng

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Driessen010

Registered User
Leuk verslag bedankt! Hierdoor weten mensen die aankomend jaar naar duitsland willen een hele hoop over de producten die daar te koop zijn. Aanrader dus.

Sent from my GT-I9295 using Tapatalk

Bovenaan