[UNBOXING] Fairytail, Brasilian en Buurt Assortiment (Evolution/Pangu/Rubro)

Schuim

Moderator
Medewerker
Ik heb besloten de proef op de som te nemen en naast het Buurt assortiment van Rubro ook de Fairytail van Evo en de Brasilian van Pangu aan de tand te gaan voelen. :grin:

Helaas moet ik daar (officieel) nog 2 dagen op wachten.
Maar daarom nog wel wat voorpret met een heuse UNBOXING

De Assortimenten vandaag opgehaald bij de Pyrostore Lichtenvoorde en bij Ivo Reinders in Groenlo.
En dan staan ze zo in eens in je woonkamer.

1308.jpg

De Fairy lijkt ruzie gehad te hebben met de lepel van een vorkheftruck aan het smeer bij de deuk te zien maar binnen in lijkt niks beschadigd te zijn.

2193.jpg

Natuurlijk zat er weer zoon vreselijke kooi in.

3178.jpg

Kooi = Zooi

4176.jpg

Daar staan de meisjes dan, bevrijd uit hun kooi.

597.jpg

Fairytail van bovenaf

679.jpg

Fairytail uitgepakt

776.jpg

Brasilian uitgepakt

861.jpg

Het beroemde Buurt assortiment

952.jpg

De rivalen bij elkaar.

Het geen wat me het meest op viel is dat alle blokken even klam (zeg gerust nat) leken te zijn.
Met de aankomst vorige week van de pakketten van Evo en Pangu vind ik dat niet zo heel erg vreemd.

Maar het buurt ass. is naar mijn gevoel nog wel de vochtigste.
Daar is mij dan ook niet van bekend wanneer deze aan land zijn gebracht.

Ik kan er dan ook weinig woorden meer aan vuil maken dan dat de tijd zou het leren welke de beste is.
Ze staan nu lekker te drogen hier in een goed geventileerde ruimte op de vloer met vloerverwarming.
Nu hopen dat de 2 dagen ze een beetje kunnen ontvochtigen.

Laatst bewerkt:

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Grappig, die fairytails komen uit de zelfde fabriek als de Sunbeam 2. Die zien er trouwens erg goed afgewerkt uit ook.

Tony

Administrator
Medewerker
Het zou verboden moeten zijn voor winkeliers om de consument met die kooien op te schepen. Eigenlijk is het te gek voor woorden want 90% van de kopers snapt er helemaal niets van.

Awtw

Registered User
Zojuist ook 5 kooien moeten losmaken, wat een vreselijk werk. En ook redelijk gevaarlijk moet ik zeggen, die kooien zijn nou niet bepaald netjes afgewerkt.

Beekje

Registered User
Dat hoort ook gewoon.
Kooi is voor transport en bunkers. Niet voor de consument.

Helemaal gelijk Toon, als liefhebber is het best leuk om een keer gedaan te hebben maar nee dit hoort bij de service verlening van de verkoper te zitten en ben van mening als velen dit blijven doen en zo verkopen.......dan ondersteun je maar weinig het vuurwerk en ga je klanten verliezen en kan zelfs leiden tot geen vuurwerk meer kopen.

Nee dit ga ik ook wederom niet laten gebeuren en dus gaat bij ons alles keurig zonder kooi weg zelfs als de omverpakking, wat ik bijvoorbeeld bij Broehoff nu zie, er mooi om heen zit en toch een kooi heeft. Is veel werk maar die klant kan je dat niet aandoen!

Maar Schuim, ik merk ook dat veel vuurwerk nog best klam is. Dus zet het lekker droog allemaal als je al je vuurwerk in bezit hebt dan kan het er alleen maar beter van worden.

BillyF

Registered User
Vinden jullie het ook gelden voor personen die freak korting krijgen op hun producten?

Verstuurd vanaf mijn XT1039 met Tapatalk

HocusPocus.Pyro

Registered User
Het zou verboden moeten zijn voor winkeliers om de consument met die kooien op te schepen. Eigenlijk is het te gek voor woorden want 90% van de kopers snapt er helemaal niets van.

Tsja, daar heb je wel een punt. Maar dan heeft de winkelier nog een extra uitdaging als hij het voor de consument eruit moet halen. Wat mij bijvoorbeeld opviel is dat die "Way of the Dragon" geen kooi heeft, terwijl ZENA's "Willow Box" wel.

Het verbaasd mij een beetje waarom in sommige gevallen er wel een kooi in de box zit, en in andere gevallen niet. (Ik snap wel dat dit de uitkomst zou moeten zijn van UN serie 6 testen, en dat dit afhangt van caliber en NEM per schot, maar hoe het de een lukt om het zonder een kooi op te lossen, terwijl dat de ander dat niet lukt... Of lukte...)

Tony

Administrator
Medewerker
Vinden jullie het ook gelden voor personen die freak korting krijgen op hun producten?

Verstuurd vanaf mijn XT1039 met Tapatalk

Ja ik vind van wel.
Weg met die zooi. De winkeliers hebben de juiste scharen/tangen en een container waar ze de kooien in kwijt kunnen.

Bij Vuurwerkvisie worden de kooien bij levering los geknipt en dat scheelt ook al. Maar ik blijf vinden dat het een zaak van de importeur/winkelier is.

USRRobiwan

Registered User
Mij maakt het niet zoveel uit, maar kan begrijpen dat de 'normale' consument waarschijnlijk naar de net geopende doos staart met een blik van 'wat mot ik hier nou mee' om vervolgens zijn handen open te halen met de pogingen het metaal te verwijderen. Dan nog te bedenken dat veel mensen zo een doos om 00:02 in de straat zetten en er dan pas achter komen dat her nog wat meer werk is voordat het aangestoken kan worden.

Ik zou alle winkeliers willen adviseren de klant in/voor te lichten in het geval er nog een kooi om een product heen zit.

Z@P

Registered User
Ik heb geen probleem met de kooi, zeker niet als het van een freakactie komt, dan wil je dozen schuiven en winst zeker stellen op een kleinere marge. Als je het in de losse verkoop koopt voor de hoofdprijs dan vind ik het inderdaad een ander verhaal.

bonbridge1

Registered User
Ja ik vind van wel.
Weg met die zooi. De winkeliers hebben de juiste scharen/tangen en een container waar ze de kooien in kwijt kunnen.

Mwah, ik had het er toevallig gisteren in de winkel over. En er zijn mensen die nog meer korting krijgen dan de freakkorting omdat ze zo veel bestellen..... De winkel gaf aan dat ze aan die klanten ook minder kosten hebben want veel gaat per karton mee en dus met kooi. Daarom kan het goedkoper. Logisch verhaal vind.

rikkoenjeffrey

Registered User
Ik ben heel benieuwd welke als best uit de verf gaan komen. Ik hoop dat je die ervaring gaat delen, en ik heb stil de hoop dat het fairy tail assortiment gaat winnen. Was deze ook het duurst?

Schuim

Moderator
Medewerker
Ik ga toch even (omdat beide verkooppunten hier met naam staan) de naam "zuiveren" van beide.

- Ivo heeft netjes de kooi van het buurt assortiment ter plekke verwijderd, dit was gelijk even een mooi moment om weer een praatje te maken ;)
- Bert (pyrostore) kan ik het ook zeker vergeven. De man had geen tijd om stil te staan. En met de levering op de 23ste kan ik me ook enig sinds er bij voor stellen dat die hier niet aan toegekomen is :)

Maar ik ben het er wel mee eens dat kooien, helemaal via de reguliere verkoop, wel verwijderd mogen worden.
Dit om de consument te beschermen, en het ijzer levert op de grotere hoeveelheden toch nog zeker een paar knaken op voor het verkooppunt.
Met een kniptang en wat geweld kom je een eind.
Maar ook bij de verkooppunten waar ik gewerkt hebt gebruikten we toch de nodige beschermende middelen om je eigen niet te beschadigen.

Ik ben heel benieuwd welke als best uit de verf gaan komen. Ik hoop dat je die ervaring gaat delen, en ik heb stil de hoop dat het fairy tail assortiment gaat winnen. Was deze ook het duurst?

Ik durf echt nog geen uitspraken te doen over welke het mooiste gaat zijn.
Maar de krekelfilmpjes stemmen me hoopvol.
Filmen ga ik waarschijnlijk niet aan toe komen, maar ik ga jullie zeker op de hoogte houden over mijn bevindingen van deze assortimenten.

Fairytail was inderdaad de duurste.

- Fairtail Assortiment €119
- Brasilian €99
- Buurt assortiment €95

Bovenaan