Tweede Kamer krijgt initiatief tegen vuurwerk

sniki

Registered User
Jammer dat er zulke partijen als groenlinks bestaan. maakt ook allemaal niet uit wat ze beslissen. een echte freak steekt toch wel vuurwerk af. ik altans wel. of het nu mag of niet. met het verbieden komt er juist een grote markt voor illegaal vuurwerk. als het aan groenlinks ligt mag er niks meer. voetballen veroorzaakt te veel overlast. met drank vallen er veel doden enz. Misschien is het een idee om met alle freaks die op dit forum komen of op andere forums allemaal 10,- of 5,- euro storten. en dan heb je genoeg geld om een grote pagina in de krant de zetten landelijk. dan leest iedereen dat en dan kunnen ze handtekeningen zetten op de site voor vuurwerk. Dan zullen er zeker meer als 100.000 handtekeningen binnen komen.

Van vuurwerk blijf je af!

Sweet Laker

Registered User
Minister Ter Horst (Binnenlandse Zaken) heeft al gezegd dat ze niets voelt voor een verbod op vuurwerk voor consumenten.

zegt genoeg lijkt me zo, zijn nog genoeg haken en ogen aan het plan om een verbod ook daadwerkelijk te steunen.
Laten we hopen dat er vóór die tijd een duidelijke tegenactie op poten staat! En verder ben ik benieuwd wat voor staartje dit verhaal gaat krijgen.

olaf81

Registered User
voorstel word toch weer van tafel geveegd,en de tegenpetitie heeft toch ook al ruim 40.000 handtekeningen verzameld:cool:

R

Ronny Vos

Guest
gasten zijn ziek,laten ze maar wat gaan doen aan de economie,ook het vuurwerk verbieden,dat helpt de economie van de winkeliers nog verder om zeep,bah,bah,ziekelijk

roelz

Registered User
Net de video bekeken, wat ik stuitend vond is de uitspraak 'vuurwerk, dat moet je defensie laten doen', gedaan door een of ander 'grappig militair' figuur. Een verband leggen tussen vuurwerk en oorlogs tuig is een achterbakse (lees; linkse) manier van stemming makerij, een misselijk makende vergelijking welke feestelijk vuurwerk op één lijn zet met oorlogs tuig. bah! :mad: De basis van vuurwerk (feest vieren) word hier grof verkracht, zó werken Groenslinksers blijkt weer eens. Keer ze nooit de rug toe, brr..

joszie

Zilveren Member
Ik las het al in de krant ja. Aangeboden aan remkes. Wist niet dat hij over de commiesie burgerinitiatief ging. Nou, Bonte zal wel blij zijn. Heeft zijn 5 minutes of fame ook weer gehad.

sisser

Registered User
Bonte blijkt geen politicus doch een populist te zijn, bij de invoering van de OV chipkaart is hij een "tegen "actie begonnen en nu wil hij de Rotterdamse binnenstad auto vrij krijgen.
Door het aanzwengelen van dit soort zinloze zaken blijft hij de media aandacht zoeken. Hij doet me sterk denken aan het figuur dat 70 jaar geleden bij onze oosterburen opgang maakte.

The Cigarman

Moderator
Medewerker
Hij doet me sterk denken aan het figuur dat 70 jaar geleden bij onze oosterburen opgang maakte.

Hmm, meneer de Bonte doet me meer denken, aan die Janmaat die in de jaren 90, de partij de CD leidde.
Die had ook allemaal van die voorstellen, die helemaal nergens over gingen.

Maar ja Hitler, de wereld was stukken beter af, als hij dood was geboren.
Of als zijn vader op de kachel was klaargekomen, dan was het met een sisser afgelopen.

En met die betreffende sisser bedoel ik niks, dus ook helemaal niks met jou Sisser.

Maar het ik vind het erg irritant, dat de pers aandacht geeft aan dit soort figuren.
Ga eens objectief en goed nieuws brengen, dan dit slappe gelul, van een verliezer in de maatschappij die het leven niet begrijpt!

spitfire

Registered User
Regel 1: vertrouw nooit de gevestigde media, en haar peilingen onder burgers.
Regel 2: vertrouw pulpzenders als SBS en RTL al HELEMAAL niet.
Regel 3: wantrouw de mensen die u nog meer belasting uit de broek halen, en het geven aan kunstclubjes, linkse hobby's, vogelaarwijken, en een monsterachtig grote burocratiemachine die u en mij alles moeilijk maken via talloze ambtenaren.
Regel 4: wantrouw de gang van zaken bij het OM.
Regel 5: Steek veel vuurwerk af, verbod of niet.

------
zo beter..?

Laatst bewerkt:

jaspertjuh

Registered User
Regel 1: vertrouw nooit de gevestigde media, en haar peilingen onder burgers.
Regel 2: vertrouw pulpzenders als SBS en RTL al HELEMAAL niet.
Regel 3: wantrouw de mensen die u nog meer belasting uit de broek halen, en het geven aan kunstclubjes, linkse hobby's, vogelaarwijken, en een monsterachtig grote burocratiemachine die u en mij alles moeilijk maken via talloze ambtenaren.
Regel 4: wantrouw de gang van zaken bij het OM.
Regel 5: kijk eens naar de standpunten van www.pvv.nl en trek uw conclusie welke partij als enigste NIET met slappe knieën de kop in het zand steekt....!

Dat heeft niks meer met het onderwerp vuurwerk te maken, maar is gewoon propaganda voor de PVV. :weird:

tommy-gun

Registered User
Maak jullie niet druk.
Dat verbod komt er nog lang niet.
De belangen en inkomsten die ermee gemoeid zijn kunnen niet zomaar van tafel geveegd worden. Politici hebben de neiging om veel te lullen en weinig te doen.
Domme vragen te stellen over zaken waar ze zich niet eens in verdiept hebben. Anyway de soep wordt niet zo heet opgedient als dat ie gegeten word.

grtz tommy-gun

R

Ronny Vos

Guest
Wat ik al een aantal posten eerder vertelde,die gasten zijn "ziek" in hun kop.

Maar wat wel een feit is dat ze de media halen en de politiek,zo is het ook gegaan met het rookverbod daar geloofde ook nooit iemand in,maar het is er nu wel,wat tommy-gun ook zegt:ik zie het nog niet gebeuren,maar het komt wel erg kort bij.
Plus wanneer er een verbod zal komen,dan zal dat europees moeten gaan gebeuren,mensen gaan dan in Duitsland,belgïe vuurwerk kopen,sommige doen dat nu al,of niet Tommy-Gun.......

Maar laten we hopen dat het onze tijd zal duren

marfun

Registered User
Hoi allemaal.
Waar is die Bonte toch mee bezig ????
Hoeveel loopt het rijk mis aan accijns ???
Het gaat al zo slecht met de economie . Of weten wij burgers er dan helemaal
niets van.De Zondag open stellingen willen ze ook aan banden leggen.
Ik ben een roker, Fout maar hoeveel accijns brengen wij rokers nog in
het laatje.Den haag denk toch eens na!!!!
Groetjes Mart

slabbetje

Registered User
we moetten zowieso meer dan 65,000 handtekeningen halen om het verbod tegen te gaan! en 100.000 is dan helemaal mooi mee genomen! http://www.handenafvanvuurwerk.nl/ daar stemmen a.u.b. vuurwerk moet blijven!
Vuurwerk verbod in nederland dan ga ik lekker naar andere landen waar het wel kan en mag! dat doet meer dan 45% dan van de nederlanders! gokje

Mortierke

Registered User
Ook al eens aan gedacht hoeveel arbeidsplaatsen er verloren zullen gaan, en de staat enorme inkomsten mislopen, maar daar wordt door groen niet aan gedacht hé.

Sweet Laker

Registered User
ach, als er een verbod komt; dan hebben we altijd de filmpjes nog! :idea:

Wierook aan voor het spectaculaire rookelement (als dat tegen die tijd ook al niet verboden is!) en knallen maar!! :laugh:

:suspicious:

Laatst bewerkt:

AWG

Registered User
HAMSTEREEEEEEHHHN!!!!:toung:

ik ga er zeker rekening mee houden dat er volgende jaarwisseling een verbod komt, dus ik ga eens goed nadenken m.b.t tot mijn vuurwerk dit jaar.

verdorie het enige voordeel wat wij van zo,n verbod hebben is dat we geld overhouden voor andere dingen. en zelfs dat is nog niet eens een voordeel:sad2:

Bovenaan