Tuincentrum verkoopt nu al vuurwerk

Moontan

Moderator
Medewerker
Tuincentrum verkoopt nu al vuurwerk

Een Wassenaars tuincentrum bleek iets te vroeg begonnen met de vuurwerkverkoop. Jongeren hadden namelijk nu al knalwerk gekocht, zo meldde de politie.

Vrijdagavond klaagden verschillende mensen dat jongeren vuurwerk afstaken in de Burmanlaan in de Zuid-Hollandse plaats. De kinderen verklaarden dat ze het spul gewoon hadden gekocht bij een nabijgelegen tuincentrum. De politie heeft het vuurwerk in beslag genomen en het bedrijf een boete gegeven.

http://www.trouw.nl/tr/nl/4492/Nede.../10/Tuincentrum-verkoopt-nu-al-vuurwerk.dhtml

F16

FPM Fotograaf & Filmer
Lijkt mij dat het gewoon om cat1 vuurwerk gaat. Kan me niet voorstellen dat dat tuincentrum nu al vuurwerk verkoopt wat je eigenlijk de laatste dagen van het jaar pas kan kopen.

painkiller

Registered User
Heel raar bericht inderdaad...
Als het geen Cat1 vuurwerk zou zijn geweest was het denk ik niet bij een boete gebeleven.

Michel_G

Zilveren Member
Heel vreemd voorval dit...... Kan mij nauwelijks voorstellen dat een verkooppunt te vroeg vuurwerk verkoopt (Cat. 1 daargelaten), aangezien iedereen die een beetje in de verkoop zit, weet hoeveel gezeik je hier mee kunt krijgen.

Daarentegen, als ze een boete hebben gekregen voor het verkopen van Cat. 1 spul, dan is dat gewoon weer aan te vechten en zal de boete geseponeerd moeten worden. Maar lijkt mij dat als meneer de onwetende agent jou daarvoor een boete uitschrijft, je toch wel even direct het gewijzigde vuurwerkbesluit en RACT onder zijn neus drukt en laat zien dat dit spul nu gewoon het hele jaar door verkocht en afgestoken mag worden.

Laatste geval, het Cat. 1 verhaal, lijkt mij dan ook het meest logische, grote kans dat 90% van de agenten geen idee hebben wat Cat. 1 en de nieuwe regelgeving daaromheen, precies inhoud!

Laatst bewerkt:
Bovenaan