Tsjechische (beton) strijker

Freaksfireworks

Registered User
In Juni was ik met school naar Tsjechie geweest, daar in het dorpje heb je zo een vietnamese markt waar ze dus alle spullen heel goedkoop verkopen.
Ik elk kraampje af kijken of ze vuurwerk hebben zie ik op een gegevenmoment een pak staan met een indiaan erop (zoals op de indians van Alpeco) ik vragen hoe duur ze zijn nou 8 euro ofzo voor 6 niet duur dus.

ik heb ze gekocht, MAAR als je gepakt werd in de bus zou je de grens niet over komen dus heb ik er 5 in een prullenbak gegooit en 1tje meegenomen alles was veilig over de grens.

ik thuis lang stuk visico erop gemaakt wij afsteken, gaf het toch een KUT knal een nitraat ging nog harder
het kan dat ik precies 1tje had die niet goed was en de andere 5 keihard zouden gaan maar daar kom ik nooit meer achter tot ik nog een keer naar tsjechie ga

hierbij dan de foto's:
Fotos zijn niet scherp omdat het een foto van een foto is (had een wegwerp cameraatje mee)
tsjechiestrijkers_001.jpg

tsjechiestrijkers_002.jpg

tsjechiestrijkers_003.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:

Schuim

Moderator
Medewerker
Hmm, oke, zou wel met zwartkruit gevuld zijn geweest dan..

Dingen zien er huge uit, maar om eerlijk te zijn zou ik er van uit tsjechië er niet te veel van verwachten, ze hebben er hele goeie producten, maar meestal bij de kraampjes niet..

Als je er de volgende keer heen gaat haal er een paar.
Zou ze op je lichaam plakken met tape tot dat je over de grens bent.
En steek er dan nog eens een paar af.

Maar ik kan je nu al zeggen, verwacht er maar niet te veel van.

Andere freaks nog ervaring met deze jongens?

Greedings,
Schuim

deef0003

Registered User
Schuim zei:
Hmm, oke, zou wel met zwartkruit gevuld zijn geweest dan..

Dingen zien er huge uit, maar om eerlijk te zijn zou ik er van uit tsjechië er niet te veel van verwachten, ze hebben er hele goeie producten, maar meestal bij de kraampjes niet..

Als je er de volgende keer heen gaat haal er een paar.
Zou ze op je lichaam plakken met tape tot dat je over de grens bent.
En steek er dan nog eens een paar af.

Maar ik kan je nu al zeggen, verwacht er maar niet te veel van.

Andere freaks nog ervaring met deze jongens?

Greedings,
Schuim
op je lichaam plakken een lopend de bom dus:p:p :w :p :w

Schuim

Moderator
Medewerker
haha, niet de veiligste manier nee..
maar wel een van de vele om veilig(er) de oversteek te kunnen maken

powerkiter1986

Registered User
heey,
mijn pa kwam dit jaar ook thuis met een paar pakjes van deze jongens.
maar hij heeft er 1 getest op het gras om te kijken wat ie deed.
je weet wel dat gras dempt dus het geluid was wa minder maar zeker wel hard.
en waar dat da ding lag zat een gat in de grond dus dan weet je wel wat je kunt verwachten.
hoop dat je hier wat aan hebt.;)

sjecko

Registered User
ik heb een vriend hij heeft tsjechise doodskopstrijkers in 2 maten.
de kleine maat(ongeveer zo groot als een panzer) knalt ongeveer net zo als een jcwt dat is wel hard maar niet echt voor de grote, de
grote(lengte 15.5cm dikte 3.5 cm) knalde net zo als een panzer, dit is weer vrij zacht als je kijkt naar het formaat.
maar je hebt in de oostblok landen ook de jumbo crackers en die gaan wel erg hard.
ook gaan mijn tsjechiese widow makers(megatresk) net zo als een nitraat en dat is wel goed als je kijkt naar het vormaat want ze zijn erg klein.

Rabbit_nl83

Registered User
Bijde, de matchcrackers met lont en die grijze komen uit tsjechie. Die Bonbridge werden als het goed is ook in belgie verkocht. Gaan allebij hard. :p

23112005210936matchcracker.JPG

Tony

Administrator
Medewerker
Rabbit_nl83 zei:
Bijde, de matchcrackers met lont en die grijze komen uit tsjechie. Die Bonbridge werden als het goed is ook in belgie verkocht. Gaan allebij hard. :p

23112005210936matchcracker.JPG

Bonbridge werd inderdaad een tijd geleden nog bij Alpeco aangeboden.
Dit is alleen geen Tjechisch vuurwerk want het komt gewoon uit China en is het huismerk van Alpeco.

Rabbit_nl83

Registered User
Tony zei:
Bonbridge werd inderdaad een tijd geleden nog bij Alpeco aangeboden.
Dit is alleen geen Tjechisch vuurwerk want het komt gewoon uit China en is het huismerk van Alpeco.

Ja alles wat ik weet is dat ze daar gekocht zijn. Denk ook niet dat alpeco zoiets nog mag verkopen, gezien bijna alles wat lekker knalde niet meer verkocht word. Die bruine die ernaast staan ben ik nog nooit tegengekomen dus die zijn denk ik wel van tsjechische makelarij.

Blackmoon

Registered User
woopie zei:
Zijn ze nog ergens in belgie te verkrijgen??

Greet woopie

Lijkt me niet...
De super vlinder zijn ook al nergens meer te krijgen.
En zijn gewoon goed @ vertraging etc...
Tja kleuters die stunten brengen de goeie tijden wel naar de k**te.|:(

Groeten.:w

aalsmeerfreaks

Registered User
ik heb ook in tsjechie een pakje grote strijkers gehaald
genaamd: match crackers #16 en daarachter staat K0216
ze zijn zwart en er zit een rode strijkkop op.
de gebruiksaanwijzing is volgens mij tsjechisch.
ze zitten per 6 in een doosje en ik betaalde er 7 euro voor
heeft iemand hier ooit wat van gehoord of gezien

Seewger

Registered User
In de Kerstvakantie en Oud en Nieuw was ik in Tsjechie, ben ik ook naar die Vietnamezen geweest, die overal in Tsjechie zitten.
Je kon daar alle soorten strijkers kopen, en ook echt ONWIJS grote strijkers, ongeveer zo dik als een lege wc rol, en 15 cm lang. Niet gekocht want er zat geen Strijk+lont aan en anders is het te link:p .. Nitraten die ik had gekocht waren ook goed . Vuurpijlen Ernstig Goedkoop, onwijs harde knal en geinig effectje. Ik zat in het Stadje Vrchlabi, en Splindruv Mlyn(Zoiets) in de buurt.

Dutchthug

Registered User
In de Kerstvakantie en Oud en Nieuw was ik in Tsjechie, ben ik ook naar die Vietnamezen geweest, die overal in Tsjechie zitten.
Je kon daar alle soorten strijkers kopen, en ook echt ONWIJS grote strijkers, ongeveer zo dik als een lege wc rol, en 15 cm lang. Niet gekocht want er zat geen Strijk+lont aan en anders is het te link:p .. Nitraten die ik had gekocht waren ook goed . Vuurpijlen Ernstig Goedkoop, onwijs harde knal en geinig effectje. Ik zat in het Stadje Vrchlabi, en Splindruv Mlyn(Zoiets) in de buurt.
Je had er een lontje aan kunnen plakken zelf toch?:blink:

Bovenaan