Tornado: Explosion Project

Moontan

Moderator
Medewerker
Tornado: Explosion Project for the Festival of China, Washington D.C., 2005
by Cai Studio

[video=vimeo;43988347]http://vimeo.com/43988347[/video]

Tony

Administrator
Medewerker
Ik vind dit toch weer een gaaf iets van onze Chinese kunstenaar vriend.
Kijk met een hoop geld kan je vaak alles maar je moet het ook nog maar eens verzinnen.

TOP!

vonk

FPM Moderator
Medewerker
Een zeer brute deze keer hahahaha. BOEM, wel knap weer trouwens. serieuse timing in de bommetjes ook.

Z@P

Registered User
Wat ik heb gelezen gaat het om zogenaamde pixel burst shells. Schijnt een specialiteit van Grucci te zijn waarbij de ontsteker in de bom zelf zit en computergestuurd tot ontploffing word gebracht. Burst zou tot max 100ms afwijking kunnen hebben tov 0.5 sec in een normale shell. Heel tof.

vonk

FPM Moderator
Medewerker
Wat ik heb gelezen gaat het om zogenaamde pixel burst shells. Schijnt een specialiteit van Grucci te zijn waarbij de ontsteker in de bom zelf zit en computergestuurd tot ontploffing word gebracht. Burst zou tot max 100ms afwijking kunnen hebben tov 0.5 sec in een normale shell. Heel tof.

Da's inderdaad heel erg tof! Bedankt voor die info. Ben wel benieuwd of dit in de toekomst meer gebruikt gaat worden? Ik zie een Ricasa hier wel voor aan om er gebruik van te gaan maken.

tronetti

Registered User
Het bestaat al langer, je kan zo fantastische beelden/elementen creëren in een show.
Zelfde technieken zijn ook gebruikt tijdens de openingsceremonie van de Olympische Spelen in 2008.
Denk wel dat een duur grapje is.

Tony

Administrator
Medewerker
ik weet ook dat Disney met een systeem als dit werkt.
Daarmee creëren ze de beste timing in hun shows. Het word steeds gekker maar daardoor ook mooier.

Bovenaan