tips en tricks wanted

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gunny641

Registered User
Hallo, Omdat de keuze bij alpeco naar mijn idee elk jaar minder wordt
ging ik dit jaar zoals zovelen bij de fietsenmaker in nl braaf vw halen.
Nadat mijn dochtertje na de eerste de beste vuurpijl bijna onthoofd werd was ik er al snel klaar mee.
Haalde voorheen nu zo'n 6 jaar bij alpeco nooit zulke digen gehad.
Ik ben me nu aan het verdiepen in shells afschieten en het lijkt me wel zo verstandig om dan met 3 inch te beginnen(wil wel een beetje spectalekel) mocht dat bevallen wie weet waar het naar uitgroeit.
Omdt ik dit echter nog nooit gedaan heb graag wt tips en waar ik op moet letten.
Bv wat zijn goede mortieren en zitten er risicos aan om deze te laten bezorgen.
Zijn er veel verschillende effecten in de shells op de markt?
Over mortieren valt redelijk wat info te vinden alleen de shells hoor ik weinig mensen over(begrijpelijk).
Mocht u ook info hebben wat niet u niet geplaatst wilt hebben is een pm altijd welkom.

Hoor graag van jullie

Savaga

Registered User
Hallo, Omdat de keuze bij alpeco naar mijn idee elk jaar minder wordt
ging ik dit jaar zoals zovelen bij de fietsenmaker in nl braaf vw halen.
Nadat mijn dochtertje na de eerste de beste vuurpijl bijna onthoofd werd was ik er al snel klaar mee.
Haalde voorheen nu zo'n 6 jaar bij alpeco nooit zulke digen gehad.
Ik ben me nu aan het verdiepen in shells afschieten en het lijkt me wel zo verstandig om dan met 3 inch te beginnen(wil wel een beetje spectalekel) mocht dat bevallen wie weet waar het naar uitgroeit.
Omdt ik dit echter nog nooit gedaan heb graag wt tips en waar ik op moet letten.
Bv wat zijn goede mortieren en zitten er risicos aan om deze te laten bezorgen.
Zijn er veel verschillende effecten in de shells op de markt?
Over mortieren valt redelijk wat info te vinden alleen de shells hoor ik weinig mensen over(begrijpelijk).
Mocht u ook info hebben wat niet u niet geplaatst wilt hebben is een pm altijd welkom.

Hoor graag van jullie

Euh.... Dit is een forum voor legaal vuurwerk. En als je er klaar mee bent als je dochtertje bijna wordt onthoofd door een legale pijl, wil ik niet weten wat er met je gebeurd als er een shell naast haar hoofdje ontploft.. En wat in dikgedrukt staat is natuurlijk totaal tegenstrijdig, als je verstandig bent, schiet je dus GEEN shells af!

Gertjanberg

Registered User
Het lijkt mij verstandig om er helemaal niet aan te beginnen, levensgevaarlijk spul. 9 van de 10 keer gaat het goed, maar 1 keer gaat het fout. Als je verstandig bent blijf je er van af.

PyroPlop32

Registered User
Als je al niet weet hoe je met pijlen om moet gaan.....en daar al geen voldoende afstand van neemt met je dochtertje zou ik al helemaal van shells afblijven.

R O B Z

Registered User
[OFFTOPIC]
Vind het wel leuk om te lezen hoe iemand die nu tegen legale vuurpijlen is, ineens shells wil gaan schieten die natuurlijk vele malen meer schade aan kunnen richten dan een vuurpijl *zei het sadistje in mij*
[/OFFTOPIC]

Ik zou, als je echt meer informatie wilt over shells e.d., eerst eens het een en ander opzoeken over wat een shell is en hoe deze gemaakt wordt. Ik kan je vertellen dat een shell totaal anders is dan een vuurpijl. Oke, het gaat beide de lucht in, maar de kracht die een "simpele" 3" shell met zich mee brengt zal een 45 grams vuurpijl noooooit kunnen evenaren. Kijk daar eerst eens naar en stel je zelf dan de vraag hoever je wilt gaan in het schieten van vuurwerk. Onderschat shells in ieder geval niet! Het is mooi spul, dat geef ik toe, maar zorg dat als je er mee aan de slag gaat je in ieder geval weet waar je mee bezig bent en dus het verschil weet tussen een shell en een legale vuurpijl!

Gunny641

Registered User
Als u goed gelezen had ik steek al jaren het groterre vw van alpeco af (met kvk nummr)en een vuurpijl steek je de lont van aan nadat je deze in de grond of fles hebt gedaan en verwacht dat deze omhoog gaan,tenzij ik nu iets verkeerds doe.
Shells zijn vanwege de grotere kracht gevaarlijker idd maar daar pas je de afstand ook op aan lijkt mij en heb er nog nooit een van richting zien verranderen.
Ik vroeg dan ook om tips en niet op comentaar maargoed.
Ik ben ook niet tegen het legale vuurwerk,vind het alleen zonde van me geld aangezien het resultaat nogal tegenvalt.
Ik hou persoonlijk van groot sier vw waarvoor je nagenoeg het zelfde kwijt bent

Laatst bewerkt:

vonk

FPM Moderator
Medewerker
Commentaar kan je verwachten als je dit soort dingen gaat lopen roepen op een vuurwerk forum. Zo ook je laatste post. Vuurpijlen in de grond?????

Ik zou als ik jou was eerst maar eens veilig legaal consumenten vuurwerk gaan leren afschieten.

Wizz

Registered User
Als die shell in de mortier klapt kan je stukjes fiberglas uit je dochtertje halen. Denk daar maar eens goed over na!!!

Gunny641

Registered User
dat zeg ik pas je afstand aan, en als je een beetje rond kijkt op google dan scheurt fiberglas alleen in het uiterste geval.
als je een goede tube hebt geschikt is voor dit geweld en goed laat afkoelen na het schieten dan kan er weinig gebeuren, die lui die vuurwerk shows houden gebruiken ook fiber en ik mag aan nemen dat ze niet elke keer hun leven op het spel zetten.
Hoe dan ook ik vroeg nogmaals om tips niet om een afrading.
mocht je geen tips hebben richting mijn vraag eeh.. de rest hoef ik niet te vermelden geloof ik.
Leuk filmpje trouwens alleen weet ik dat die gast ze zelf had gemaakt en als je goed kijkt heeft deze persoon ook de lontjes te kort gehouden.
Bij het tweede filmpje geeft de persoon die ze had afgestoken zelf commentaar over wat hij had fout gedaan.
Any way ik geloof niet dat ik van jullie het verlossende antwoord kan verwachten en dus ga ik weer verder speuren.

Laatst bewerkt:

R O B Z

Registered User
dat zeg ik pas je afstand aan, en als je een beetje rond kijkt op google dan scheurt fiberglas alleen in het uiterste geval.
als je een goede tube hebt geschikt is voor dit geweld en goed laat afkoelen na het schieten dan kan er weinig gebeuren, die lui die vuurwerk shows houden gebruiken ook fiber en ik mag aan nemen dat ze niet elke keer hun leven op het spel zetten.
Hoe dan ook ik vroeg nogmaals om tips niet om een afrading.
mocht je geen tips hebben richting mijn vraag eeh.. de rest hoef ik niet te vermelden geloof ik.
Leuk filmpje trouwens alleen weet ik dat die gast ze zelf had gemaakt en als je goed kijkt heeft deze persoon ook de lontjes te kort gehouden.
Bij het tweede filmpje geeft de persoon die ze had afgestoken zelf commentaar over wat hij had fout gedaan.
Any way ik geloof niet dat ik van jullie het verlossende antwoord kan verwachten en dus ga ik weer verder speuren.

Ik bedoel dit niet slecht, Gunny, maar ik moet toch even zeggen dat je wel heel erg koppig bent. Er is in dit topic nog niet een iemand geweest die heeft gedacht "Laat ik Gunny eens wat tips geven, want shells schieten is niet zo moelijk", ofzo en nog durf je te beweren dat je hier geen tips krijgt? Ik mag aannemen dat een tip welke jouw en je dochters levens kan redden toch wel wat zwaarder weegt dan een tip over hoe jij de straatstenen een mooie bloedkleur kan geven, maar dat kan natuurlijk aan mij liggen.

Het dikgedrukte zeg je goed: lui die shows geven riskeren hun leven inderdaad niet; hun weten waar ze mee werken, het is hun vak. Jij bent daarentegen nieuw op dit gebied, vergeet dat ajb niet!

Als je desondanks toch beslist door te gaan met het plan van je shells dan zou ik zeggen, hoe hard het ook klinkt, be my guest en ervaar de gevolgen zelf. Hoe sterk fiber ook is, je maakt mij echt niet wijs dat zo'n buis de klap van een 3" salute overleeft maar goed.

Laatst bewerkt:

Grav3D1gger

Registered User
Het afraden is de beste tip die gegeven kan worden.
Een andere tip is: ga de Opleiding Groot Vuurwerk (beziger) volgen en haal je papieren zodat je shows kan schieten bij een gerenomeerd bedrijf

F16

FPM Fotograaf & Filmer
Je hebt helemaal geen proffesioneel vuurwerk nodig zoals shells en dikke blokken om een leuk oud en nieuw te hebben!! Ga jij je nou maar eerst eens verdiepen in het LEGALE consumentenvuurwerk, en je zal versteld staan hoeveel mooi spul daar allemaal tussen zit!!!

GMP82

Zilveren Member
Dat je (VANAF) 3 inch wil gaan schieten en "wie weet waar het naar uitgroeit" in het bijzijn van je dochtertje, dan kan ik werkelijk maar 1 tip en erg goed voornemen voor je bedenken:

Ga es op bezoek bij een goede psychiater.

Gunny641

Registered User
Het fijt dat ze een vuurpijl de lucht in wil zien gaan wil niet zeggen dat ze overal met haar snuffert bovenop komt te staan.
ik weet niet met wie ik te doen heb hier maar als ik in jou ogen een domme vraag stel beschik jij waarschijnlijk niet over het vermogen om er normaal op te reageren.(over psych gesproken).
Waarschijnlijk ook niets beter te doen met je tijd om echt iemand te helpen op dit forum dan je gall te spuwen over in jou ogen een domme vraag.
je zal je zelf wel een proff vinden, als je nu ook nog zo gaat reageren wil ik je nog wel serieus nemen

rikkoenjeffrey

Registered User
Powder drukt het misschien sterk uit, maar het is en blijft illegaal. Er zitten ook goede straffen op. Als je dan toch wil doorzetten, moet je jezelf is afvragen waar je mee bezig bent. Het is absoluut geen speelgoed.

Gunny641

Registered User
bedankt in iedergeval voor een normale reactie, dat het niet legaal is ben ik mij wel degenlijk van bewust.
sorry maar mijn voorkeur gaat uit naar het grotere sier vuurwerk, voel me gewoon bestolen als ik het in nederland bij de legale leveransier haal.
Doe dit dan ook al jaren en heb ik ook al uitgelegd waar.
Nu kwam het er een keer niet van haal vervolgens voor m,n dochter het legale spul en het gaat fout.
Ben me er ook van bewust dat als het met het grotere spul fout gaat dat die inpact wat groter is en daar pas ik mijn afstand dan ook op aan thats all

GMP82

Zilveren Member
Ok, je wilt een volledig uitgekauwde versie? Dat kan.

1) Er is een REDEN dat dit soort producten NIET door particulieren gekocht, laat staan geschoten kunnen/mogen worden. En in dit geval heb je het dan alleen nog maar over het risico op mortar-bursts, te weinig liftcharge, etc.
Voor pro's gelden er strikte veiligheidsafstanden, waar het publiek zich mag bevinden. Er zijn in dichtbevolkt Nederland niet zo gek veel plekken, waar dit verantwoord geschoten kan en mag worden (door pro's) en waar gegarandeerd kan worden dat er publiek, gewenst of ongewenst zich NIET binnen de veiligheidsafstanden kan begeven. Dat ga je zelf nooit voor elkaar krijgen, of wou je wat security mensen inhuren die iedereen op afstand houdt?

2) Je geeft aan een vuurpijl afgestoken te hebben - dan negeer ik nog even het feit dat je ze denkt vanuit de grond af te moeten schieten - met de afgelopen jaarwisseling. Het waaide in heel Nederland minstens windkracht 6, zelfs uitschieters aan de kust. Centrale shows zijn bijna afgelast ivm de wind. En daar schieten ze geeneens pijlen. Vuurpijlen zijn al een tricky product en worden mede door hun risico niet geschoten op productdemo's. Met forse wind moet je ze uberhaupt niet aansteken. Pijlen vanuit het buitenland zijn doorgaans compacter en/of zwaarder gevuld. Dat maakt ze íets betrouwbaarder, maar het blijft een risico.

3) Prof shells zijn zwaar illegaal en er gelden GELUKKIG stevige straffen voor. Kan mij nog niet streng genoeg, maar goed. Je geeft aan een dochtertje te hebben. Ik schat zomaar in, dat die het niet erg leuk zal vinden dat haar pa: a) gewond raakt, of zelfs overlijd, b) de bak in draait, c) een strafblad krijgt, met risico's op verlies van werk, huis, etc.

Jij kijkt gewoon niet verder dan "ik wil een grote mooie boem". En dat is op zn zachtst gezegd "nogal onverantwoordelijk" te noemen. Er is op dit moment genoeg vuurwerk verkrijgbaar in Nederland, waarmee je een schitterende show kan wegzetten. En ook daarbij geldt nog steeds: op de goede manier, product ectra vastzetten, voldoende afstand nemen en een vuurwerkbril dragen. Want 100% veiligheid bestaat niet. Overigens ook niet voor die producten die je altijd bij Alpeco gekocht hebt en OOK niet bij de shells die je nu in gedachten hebt.

Maar goed, gezien je eerdere reacties heb ik niet de illusie dat je iets met de reacties in dit topic gaat doen. Je hebt iets in je hoofd (of juist niet) en wilt alleen maar horen hoe je je plannetje uit kan voeren. Ik hoop oprecht dat je niet de twijfelachtige eer krijgt, dat je op 1 januari 2014 in het nieuws komt.

Gunny641

Registered User
Over die vuurpijl, die kwam uit een fles er zat ook nog een lanseer buisje in het pijlen pakket maar die was naar mijn idee wat ielig.
Verder vroeg ik jullie over de juiste tubes want ja het zit al in mijn hoofd.
Ik kan me niet herinneren of ik heb gevraagd of ik hier wel goed aan doe.
Had je meteen gezegd nee sorry met dit soort spul houden wij ons hier niet bezig,had het ons bijden een hoop tijd gescheeld heb nooit naar jullie mening hierover gevraagd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan