Stichting Staakt het Vuren heft zichzelf op

Moontan

Moderator
Medewerker
Anti Vuurwerkclub heft zichzelf op.

De Stichting Staakt Het Vuren heft zichzelf per 31 december op. De stichting heeft zich dan ruim vijf jaar ingezet tegen het afsteken van consumentenvuurwerk.

Volgens het bestuur zit het werk erop: de weerstand tegen het afsteken van vuurwerk zou de laatste jaren flink zijn toegenomen en ook staat het onderwerp nu op de politieke agenda.

Staakt Het Vuren vindt wel dat de verantwoordelijkheid voor het vuurwerkbeleid moet komen te liggen bij gemeenten, in plaats van bij het Rijk.

http://www.rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=128403

alfabroer

Registered User
Omdat de weerstand zou zijn gestegen heft de stichting zich op... ofwel men begint iets te bereiken en geeft vervolgens de pijp aan Maarten, ben ik de enige die zich afvraagt wat hier niet klopt?

Overigens zal ik geen traan laten om het verdwijnen van deze groeperingen, een verbod op consumenten vuurwerk zal uiteraard de handel en het gebruik van illegaal vuurwerk aanmoedigen en de problemen enkel groter maken. Ook ik baal als ik me wakker schrik door een lawinepijl maar geef hiervan niet de schuld aan onze prachtige traditie maar aan de verpaupering van Nederland...

Dim

Product Beheer
Medewerker
Oke, bedankt voor de gedane moeite. Oh ja: zwaai zwaai!

Van het artikel klopt natuurlijk geen ene moer...

joszie

Zilveren Member
Bestonden ze nog dan? Na 5 jaar hebben ze nog steeds geen toestemming gevraagd voor het gebruik van mijn ingezonden brief op hun website...... ik herinner me nog hoe hun symposium in 2009 niets meer was dan een promotie voor de voorzitter zijn waardeloze boek.

Bovenaan