Stellendam

KoenL

Registered User
12 Juli vuurwerk te Stellendam

Waar : Stellendam
Provincie : Zuid-Holland
Wie : onbekend
Wat : caliber, gezien de locatie tot 6".
waar : bij de havens
Tijd : omstreeks 23.00 uur
webinfo : klik hier

Opmerking : vuurwerk is ter gelegenheid van de vlaggetjesdag.

Bedankt voor het doorgeven Rocketeer!

Vinnie

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Ik heb de website gevonden met info over de vlaggetjesdag van Stellendam.
hier staat ook het hele programma op.

website : Klik Hier

Het vuurwerk is om 23.00 uur.
heb het gelijk aangepast in de startpost.

bericht uit de media

Opgepoetste schepen en honderden vlaggetjes

Opgepoetste visserschepen, honderden vlaggetjes en heel veel verse vis maken zaterdag 12 juli de sfeer, wanneer in de binnenhaven van Stellendam een Vlaggetjesdag wordt gehouden. De Vlaggetjesdag wordt georganiseerd door Vissersvereniging Zuid West in nauwe samenwerking United Fish Auctions.

Vlaggetjesdag Goereese Vloot 2008 is een feestelijke presentatie van de Goereese vloot, die in het teken zal staan van de vele visserschepen die wekelijks vanuit Stellendam de Noordzee opvaren en de vis waarmee zij huiswaarts keren.

Na de officiële opening start om 10.00 uur de braderie. U vindt hier kramen met diverse (visserijgerelateerde) artikelen, een vistafel met vis die de Goereese vloot wekelijks vangt, verenigingen zullen zich presenteren en op verschillende wijzen wordt vis bereid en verkocht. Ook zijn er ambachten en demonstraties, een shantykoren festival, zal de Stellendamse garnaal worden gepeld en er is een culinair plein. Voor de kleine gasten wordt een pleintje ingericht met kermisactiviteiten. Kortom, een perfecte plek voor nadere kennismaking met de visserij op Goeree.
En heeft u altijd al eens in een helikopter willen vliegen of Goeree vanuit de lucht willen bewonderen, maak dan een helikoptervlucht en bekijk de schepen en het spektakel eens vanaf grote hoogte!
Afsluitend zal er om 23.00 uur een spectaculair vuurwerk plaatsvinden.

Als hoogtepunt van de dag wordt een Vlootschouw op het Haringvliet gehouden. Onder aanvoering van het Vlaggenschip zullen naar verwachting dertig kotters in formatie een tocht van zo’n anderhalf uur over het Haringvliet maken. Belangstellenden kunnen meevaren tijdens deze tocht.

Kortom, Vlaggetjesdag Goereese Vloot 2008 omvat een keur aan activiteiten en behalve veel te zien valt er ook veel te proeven! Kijk voor meer informatie op: www.vis4all.nl

Noot aan de redactie

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Yvet Lupgens, telefonisch op 0187-667763 (maandag 9.00 tot 16.00 uur en op dinsdag en vrijdag van 9.00 tot 13.00 uur) of via de mail lupgens@unitedfishauctions.com.

blazuhhh

Registered User
Nog mensen die hier naartoe gaan??

Het is hier praktisch om de hoek dus ik gaat zowiezo met nog een paar mensen even een kijkje nemen.

Vinnie

FPM Kalender Beheer
Medewerker
IK ben van plan om hier zaterdag naar toe te gaan ,
als iemand de preciese plek weet van het vuurwerk. laat het me dan weten aub. ( scheelt me weer zoeken)

rocketeer

Registered User
Ik ga sowieso even kijken, en zal in de middag even van de opbouw wat foto's proberen te nemen.
weet dan gelijk ook het max caliber en ongeveer de hoeveelheid.
mvg, rocketeer.

nielsniels

Registered User
dat is mooi om te horen!
weet al iemand precies waar het is? ik heb wel even op google earth gekeken maar is het in de "binnenhaven" links of rechts? of is het aan het open water waar die lange brug overheen ligt (haringvliet geloof ik)?
tot morgen

Moontan

Moderator
Medewerker
Vanuit de richting Rotterdam, volgt u de A15 richting Europoort. Direct na de Tomassentunnel aan het eind van de A15, neemt u de afslag N57 richting Hellevoetsluis. U vervolgt de N57 tot voorbij Hellevoetsluis richting Goedereede. Na de Haringvlietdam neemt u de afslag Stellendam-Havens.

Vanuit de richting Zierikzee, volgt u de N57 richting Rotterdam. U neemt de afslag Stellendam-Havens.

Vanaf de afslag Stellendam-Havens volgt u de parkeeraanwijzingen op. Parkeren buiten de officiële parkeergelenheden is niet toegestaan. De politie zal hierop streng controleren.

http://www.vis4all.nl/

rocketeer

Registered User
Voorgaande keren werd het bij de visafslag afgestoken,als je de afslag stellendam havens neemt, dan naar de buitenhaven aan houden, gelijk na de visafslag ligt een asvalt dijk, daar stond aan het einde het vuurwerk opgesteld , maar ga het morgen even checken, woon er 6 km vandaan, dus zo gebeurd

blazuhhh

Registered User
Als je zou willen, zou je dan hier misschien even kunnen laten weten waar ze het dit jaar op gaan stellen? Scheelt voor de rest waarschijnlijk ook weer een hoop zoekwerk :smile:
zou tof zijn rocketeer.

Vinnie

FPM Kalender Beheer
Medewerker
bedankt voor de info. echter nog 1 vraagje. Is het op die "pier" of gewoon aan de lange kant van de haven?

zijn er voor nog intersante dingen? is het bijvoorbeeld zeker dat het tot en met 6 inch is?

Oeps waren toch ineens 3 vragen . maar al je vragen kan ik daar geen antwoord op geven. waarschijnlijk kan je het zo zien als je daar bent . de haven is daar namelijk niet zo groot . en ik ben hier nog nooit eerder geweest.
Maar vanavond ben ik er wel .

rocketeer

Registered User
de exacte locatie is inmiddels bekend, dit moet zijn op de pier die op google maps boven het woord binnenhaven ligt, afslag stellendam havens nemen en dan haringvlietsluizen aan houden, daar ligt ook een strandje als je daar naar toe gaat heb je goed uitzicht op het vuurwerk , dichter bij als dat je op de kade van de binnenhaven gaat staan, ben helaas niet in de gelegenheid geweest om daar ff wat fotoos te gaan nemen.
maar gezien de veranderde locatie zal dit max 3" zijn wat hier afgeschoten word.

stellendamvw1.JPG

Laatst bewerkt door een moderator:

dtmalive

Registered User
lekker tempo dat wel... verder weinig bijzonders.
we hadden dus de laatste post niet gezien... (niet al te handig)
maar wij stonden dus daar met de verwachting 6" te zien....
dus onze reactie bestond uit 1 woord.....

LACHWEKKEND.

Dennis010

Registered User
waar stonden jullie? (rob en vin)
we zijn nog de hele kade afgelopen, op zoek naar bekenden...
helaas niemand aangetroffen.
wij stonden vooraan de kade. wel 2 personen met camera gezien, maar dat
waren geen bekenden voor ons...:eek:h:

Laatst bewerkt:

blazuhhh

Registered User
Dit was inderdaad een behoorlijke teleurstelling. Eerst dat de max. kaliber gehalveerd werd. Begrijpelijk gezien de locatie. En dan staan we met een klein groepje met Poziloc, Vinnie en nog een paar anderen te kijken, gaan er alleen wat consuspul en een paar profblokjes de lucht in. Beetje jammer dus.
Als we dan naar de show zelf kijken was die wel te doen alhoewel het begin veel van hetzelfde was. Een aantal maal Jewel in the Crown en Falling Leaves achter elkaar waarna de "show" pas een beetje op gang begon te komen.
Leuke blokken gezien dat wel maar om nou te zeggen dat we hebben genoten:notrust: Van de gezelligheid wel, van de show niet echt.

We hebben nog wel wat schimmen van de show in schiedam op kunnen vatten en dat had in vergelijking met deze show een betere keuze geweest.

@infinity

Op het plaatje van Rocketeer hebben we aan het begin van het rode gedeelte gestaan. daar loopt nog een pad naartoe die niet op de kaart staat

Laatst bewerkt:

T-sec

Registered User
Ik zou bijna zeggen: geen vuurwerk gezien. Een echte aanfluiting.
5 minuten nagenoeg consumentenblokjes in een laag tempo.

Gelukkig op de terugweg Schiedam nog aan de horizon gezien.
Daar ging wel vuurwerk de lucht in.

Vinnie

FPM Kalender Beheer
Medewerker
wel 2 personen met camera gezien, maar dat
waren geen bekenden voor ons...:eek:h:

Ik en blazuhhh stonden naast elkaar met camera op statief.
wij stonden met een mannetje of 8 a 10 bij elkaar.
foto's zoek ik morgen wel even uit.

Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan