Spielmesse Nurnberg Duitsland (TRIP REPORT)

Dim

Product Beheer
Medewerker
Afgelopen vrijdagmiddag vertrokken naar Nurnberg waar de speelgoedbeurs werd gehouden.
Op deze beurs staan ook verschillende Europese vuurwerkbedrijven, maar ook veel chinezen die hun
product presenteren en zo hopen klanten binnen te halen.

De volgende vuurwerkbedrijven hebben we op de beurs gezien:
- Weco
- Keller
- Nico
- Jorge
- Triplex
- Tropic
- Vulcan

En natuurlijk verschillende Chinese fabrieken

Voor een vuurwerkliefhebber dus helemaal geweldig, alleen is het wel bijna 800km rijden vanuit Rotterdam. Daarom hadden we besloten van te voren een hotel te boeken om te kunnen overnachten voordat we naar de beurs gingen.

De volgende ochtend snel een broodje op en naar de beurs. Aangekomen bij de beurs
snel even gekeken waar de verschillende vuurwerkbedrijven stonden, zaal 9, 11 en 12.

De eerste zaal waar we binnenkwamen was zaal 8, die volledig ingericht was voor bedrijven
die modelbouw spullen verkochten, van auto’s tot helikopters en van vliegtuigen tot modelbouw raketten.

Aangekomen in zaal 9 liepen we direct tegen een grote enorm strak ingerichte stand van Keller.
Direct een praatje gemaakt in de hoop zo een brochure te kunnen bemachtigen of misschien zelfs wel een product DVD.

Dit ging echter niet zo makkelijk als gehoopt. We mochten wel foto’s maken en dat hebben we dan ook maar gedaan.

1229118631_5_8ShX.jpeg

Daarna doorgelopen naar de volgende vuurwerk kraam, dit was Nico. Nico had de brochures netjes in rek voor de stand staan. Snel mijn vriendin instructies gegeven om zelf ook nog eens de brochures te pakken. Nog even een praatje gemaakt met een persoon van Nico en even een fotootje gemaakt.

1229118808_5_pvrS.jpeg

De stand van Nico feuerwork

url]

Een aantal nieuwe cakes voor de duitse en Zwitserse markt.

1229118972_5_UB4-.jpeg

Daarna kwamen we langs een aantal chinese kraampjes waar we meteen hartelijk werden ontvangen en alle aandacht kregen. Zelfs toen we vertelde alleen liefhebbers te zijn bleven ze aardig en beantwoorden ze onze vragen. We hebben dan ook verschillende brochures en zelf 2 DVD’s gekregen van chinese fabrieken en producten.

Een paar foto’s van de chinezen op de Spielmesse in Nurnberg:

1229120289_5_XahK.jpeg

1229120116_5_S2cP.jpeg

1229121354_5_gE5k.jpeg

1229121482_5_dkwd.jpeg

1229122102_5_gLEh.jpeg

1229122475_5_qexC.jpeg

Wat ik erg leuk vond was dat er ook Nederlandse importeurs waren met hun fabriek in China. Zo hebben we de China fabriek gezien van Zena Nederland en Belgie, maar bijvoorbeeld ook die van Hardix en Caferaat.

We hebben zelfs een primeur bij de China fabriek van Hardix…. De mannen van Hardix waren er zelf bij en hadden er de grootste lol om…. Het gaat een echte knaller worden.

Een troste chinees omdat het nieuwe product ‘’6 containers ordered’’ was:
1229121934_5_I77m.jpeg

1229121766_5_6wMW.jpeg

Na even gesproken te hebben met de heren van Hardix en natuurlijk toestemming gevraagd te hebben of we dit mochten plaatsen zijn we doorgelopen langs Jorge, Tropic en Triplex waar we ook de nieuwe product D VD’s hebben gekregen.

Wat foto’s van de stand van Jorge:

1229122772_5_keqE.jpeg

De stand van Jorge

1229122940_5_78sP.jpeg

Tsjah.. voor mij een enorm leuke foto, toen ik eigenlijk voor het eerst echt op forums ging en alles begon te lezen over vuurwerk kwam ik een stuk van Arjan Uitman tegen met daarbij een fotoreportage. Deze foto stond er toen ook bij…

1229122602_5_BkWd.jpeg

Links een studata van Vaccaluzzo en rechts de ‘’normale’’ cylinder bommen.

Hieronder nog een aantal andere fotos van vuurwerkbedrijven die op de beurs stonden.

1229120595_5_hbvN.jpeg

1229120738_5_5XX2.jpeg

1229120895_5_Lu2x.jpeg

1229119548_5_Vq6E.jpeg

1229119862_5_pC1M.jpeg

1229121216_5_SBo6.jpeg

Na een flinke dag wandelen zijn we moe maar voldaan (met een hele tas brochures en DVD’s) terug naar het hotel gegaan.

Ik hoop dat jullie er wat aan vinden!!

Dim

Product Beheer
Medewerker
Uiteraard zal Lesli wel vuurwerk blijven in duitsland. Heb zelf ergens nog een duitse folder waarin ook lesli producten afgebeeld stonden, dus afgelopen jaar hebben ze al wat verkocht.

We hebben daar echter niet met Lesli kunnen praten omdat ze het vrij druk hadden met andere zaken.

Groet Dim

The Cigarman

Moderator
Medewerker
Mooi verslag hoor Dim.
Prachtige stand, leuk om te zien.
Lijkt me heerlijk om een dagje daar rond te lopen.
Niet alleen voor het vuurwerk...

(In Duitsland kon je in 2010 inderdaad vuurwerk in Duitsland kopen.
Zijn ook een x aantal cakes van Lesli weggeschoten, tijdens de demo in Osnabruck vorig jaar.)

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Volgens mij mocht Lesli geen cakes verkopen in Duitsland afgelopen jaar. Regelgeving die niet was opgevolgd o.i.d.
Dat antwoord heb ik in ieder geval van Thomas gekregen (Tosch)

white thunder

Registered User
bedankt dim voor deze reportage :) heb met plezier gekeken naar de fotoos en het ongeduld is weer begonnen,wat zou ik graag zien dat het 31-12-2011 is lollll

Bovenaan