Spaanse collectie tbv San Juan

joszie

Zilveren Member
op 24 juni vieren de Spanjaarden (vooral Catalonie) San Juan. Op veel plekken gaan de Spanjaarden helemaal los met drinken, eten, feesten en vuurwerk. zondagavond zijn er op vele plekken profshows, maar ook word er zelf vuurwerk afgestoken.

Oudjaarsdag in juni, wie wil dat nu niet! Als pyrogek moest er natuurlijk het een en ander gekocht worden.
Sinds een paar dagen staan er overal kleine kraampjes die vuurwerk verkopen, maar ik heb ook een grote winkel gevonden.

de collectie:
Torroella_de_Montgr_-20130620-00430.jpg

Torroella_de_Montgr_-20130620-00417.jpg

Torroella_de_Montgr_-20130620-00439.jpg

wat staat er allemaal op de foto's:
3x traca 50 meter (betaal 2 krijg er 3,was 60,- per stuk)
1x mortier met 6x 2inch shells
1x bomberohr 30mm 8 shots
1x 2,5 inch cake manhattan 16 shots
1x 5 pijlen knal (de zwarte)
1x 5 pijlen sierboeketten (de rode)
3x 5 stuks super extrem trueno (3 voor de prijs van 2)
1x 5 stuks extrem
1x 5 el trueno rojo
1x killers (5 trueno)
1x demolition (5 trueno)
1x xxl (5 trueno)
1x sustos (5 trueno)
6x 5 super petard Valenciano
6x 5 nagasaki
10x 10 terminators (gratis gekregen)

en nog verschillend klein knalspul

Laatst bewerkt:

Dim

Product Beheer
Medewerker
Kickuh! Leuk om je ''collectie'' foto's uit Juni te zien!

Ga je het nog filmen ook?

Bedankt!

elgielo

Registered User
lekker hoor :)

Die manhattan is toch 2.5"?
een jaar of drie geleden heb ik die gehad en is echt een aanrader.
hele hoge dikke mines met meerdere boeketten per schot erboven.
veel plezier met dat spul. dat gaat vast wel lukken :)

joszie

Zilveren Member
@ Dim: waarschijnlijk ga ik het niet filmen. Ik heb alleen een blackberrytelefoon bij me. Misschien dat daar nog iets mee te filmen valt :)

@elgielo: je hebt gelijk, ik heb het nagemeten. de shellkit is 2 inch en de manhattan 2,5 inch. Ik ben erg benieuwd afgaande op je bericht.

@zone:
ik ben gebiedsmanager voor een deel van Spanje, grof gezegd voor Catalonie (ook het Franse deel), dus ik kom door verschillende plaatsen langs de kust.
ik woon in de buurt van l'estartit en daar ga ik zondag ook naar het strand om te stoken.

Z@P

Registered User
Het is er dit jaar niet meer van gekomen maar volgend jaar ben ik er ook zeker weer om te stoken tijdens dit feest. Leuke collectie trouwens!

vonk

FPM Moderator
Medewerker
Leuke collectie man! Paar jaar geleden ook tijdens San Juan in Estartit geweest.

Welke grote winkel ben je geweest, Montfort toevallig?

Laatst bewerkt:

joszie

Zilveren Member
super, bedankt voor de post. erg nuttige informatie. Ik zal later in het seizoen eens langsgaan.

joszie

Zilveren Member
zo.. ik ben weer door mijn collectie heen :)
Die Atomico pijlen zijn echt super gaaf. Mooi opstijggeluid en een harde knal (met een mooie echo door de locatie, er steeg steeds en applaus op als deze de lucht in gingen).

De super extrem trueno zijn echt geweldig. een felle groene vlam en daarna een lekkere doffe harde knal.
De manhattan was zijn geld ook wel waard. Ieder schot was een erg grote mine met 4 afwisselende groen/ rode blinkers.

De traca's waren grappig maar niet echt hard (waarschijnlijk omdat we bij het strand aan het afsteken waren).
De rest was gewoon leuk spul.

joszie

Zilveren Member
hier een filmpje van het blok.
is met een blackberry gemaakt dus geluid komt bij lange na niet overeen met de werkelijkheid.

alhier een filmpje (wederom blackberry) van een Atomico vuurpijl.

en als laatste nog een filmpje van 1 traca. Het klinkt als gepruttel maar dat was zeker niet zo

Laatst bewerkt:
Bovenaan