Signaalpijlen

gantpoplin

Registered User
Na een document over signaal pijlen te hebben gelezen d8 ik. Ik open een topic waarin alle pijlen aan bot komen en waarin men kan zien hoeveel gram effectlading er in elke pijl zit:w Zo nu kunnen er geen misverstanden meer ontstaan met betrekking tot de heoeveelheid PTS!

signa1.JPG

signa2.JPG

signa3.JPG

bron: Nederlands forensisch instituut, deskundigenverklaring, vers. 2, 12 okt 2005

Laatst bewerkt:

AWG

Registered User
he man dit is ubercool.:) goed gedaan gozert. volgende keer dat er nog iemand wat vraagt over lawinepijlen. krijgt ie een klap voor zijn bek met dit topic:) :p

goed ontopic maarweer.

er zit behoorlijk wat verschil in kruithoeveelheden per pijl. best wonderlijk want je zou verwachten dat het wel ongeveer gelijk zou liggen.:)

Hejon81

Registered User
vraagje heeft alleen kruithoeveelheid te maken met de knal of ook de huls. Want ze zeggen dat de euroblitz harder knalt dan de trueno rockets maar toch bevatten de trueno rockets meer kruit.

vonk

FPM Moderator
Medewerker
[adminbreak] wil hier graag serieuze posts.. dus niet welke knalt nou harder e.d.
dus hoe hard of juist zacht het knalt is voor iedereen anders!!!! [/adminbreak]

Laatst bewerkt:

Gurby

Registered User
ach kruit inhoud zegt niet zoveel hoor het is ook erg belangrijk hoe het is samen gesteld in de pijl of blok of welk stuk vuurwerk dan ook

gantpoplin

Registered User
Oh oke sorry Wizz, had ik neit gezien, maar ik denk ik post het even aan de hand van foto's...iig jij hebt het hele rapport geplaatst...ook handig idd!

djara

Registered User
Hejon81 zei:
vraagje heeft alleen kruithoeveelheid te maken met de knal of ook de huls. Want ze zeggen dat de euroblitz harder knalt dan de trueno rockets maar toch bevatten de trueno rockets meer kruit.

dat komt omdat de trueno`s heel erg hoog gaan ! en ze hebben een soort van gouden staart !

gantpoplin

Registered User
Daarnaast heeft het ook te maken met de kwaliteit van het kruit! Iig zit dat bij de zink pijlen wel goed dat zijn nog 1 van de weinige lawinepijlen waarvan je weet dat het met het kruit goed zit, en de knal niet te vergeten;)

T.Kooij

Registered User
hallo allemaal,
kan iemand een verklaring geven over de verschillende benamingen die er lopen omtrent al deze pijlen ? Zijn signaalpijlen hetzelfde als lawinepijlen, of is er een verschil ? Aan de hoeveelheid kruit doet overigens een signaalpijl niet onder voor een lawinepijl, is een signaalpijl dan ook hetzelfde als een lawinepijl ? Dan is er ook nog de Super Blitzknall rakete, is dit een signaalpijl of is dit een lawinepijl?
Wie kent dit onderscheidt, opdat we weten waar wij in het vervolg over hebben.

P

poziloc

Guest
die benamingen zijn er gewoon aangegeven
het komt erop neer dat het gewoon hetzelfde is

Bovenaan