Scheveningen

Vinnie

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Internationaal vuurwerk Festival te Scheveningen
20-21-22 Augustus 2009

plaats : Scheveningen
provincie : Zuid Holland
wie : Dreamfireworks
wat : Prof vuurwerk
waar : op ponton in de noordzee naast de Pier
tijd : 21.45 EN 22:30 EN 23:00

Zaterdagavond 22 augustus drie vuurwerken tijdens het Internationale Vuurwerkfestival.
De organisatie heeft het Chinese vuurwerk dat donderdagavond niet werd afgeschoten, voor de zaterdag ingepland. Hierdoor begint het Festival eerder dan aangekondigd. Om 21.45u is de USA aan de beurt, om 22.30u gevolgd door China. Nederland sluit het festival af om 23.00u.

elwin

Registered User
VANAVOND WEL 3 SHOWS!!!!!

Zaterdagavond 22 augustus drie vuurwerken tijdens het Internationale Vuurwerkfestival.
De organisatie heeft het Chinese vuurwerk dat donderdagavond niet werd afgeschoten, voor de zaterdag ingepland. Hierdoor begint het Festival eerder dan aangekondigd. Om 21.45u is de USA aan de beurt, om 22.30u gevolgd door China. Nederland sluit het festival af om 23.00u.

Bericht van www.vuurwerkscheveningen.nl

Rallyfanaat

Registered User
VANAVOND WEL 3 SHOWS!!!!!

Bericht van www.vuurwerkscheveningen.nl

ich bin dabei:smile::smile:

GMP82

Zilveren Member
Gisteravond toch ff wezen kijken. De eerste 2 shows kon ik het niet echt warm van krijgen, de laatste echter, was goed te doen. Er werden voor scheveningse begrippen ook best veel salutes gebruikt.

We weten allemaal dat we geen shows ala Fallas hoeven te verwachten, maar toch denk ik dat er op dit "festival" meer te behalen valt, dan wat er nu uit gehaald wordt.
Dat de competitie een farce is, dat weten we hier allemaal. Dat er budgettaire en ruimtelijke beperkingen zijn ook. Ik zou zeggen, maak er 2 avonden van, waar je het vuurwerk wat nu over 3 shows verspreid wordt smeedt tot 1 show "van formaat" per avond. Of schaf die vrijdagavond serie af en pomp dat vuurwerk óók in die 2 grotere shows. Maar ja, daar is de horeca natuurlijk weer niet gelukkig mee.

Maar genoeg hierover, heb me op zich best vermaakt gisteren. Heb wat foto's geschoten, deze volgen nog.

PyroPlop32

Registered User
Tja....altijd weer hetzelfde verhaal
waarom kunnen ze het in Knokke wel zou je zeggen...?
het hoeft van mij niet op die afstand die ze daar hebben maar dezelfde opzet, zelfde kaliber moet echt mogelijk zijn, er komen in 3 avonden 300.000 man (?)

het lijkt wel of het niks mag kosten en het alleen geld op moet brengen, er zit totaal geen prestige gevoel aan, erg jammer dat het eigenlijk alleen een lokkertje is zodat de horeca ( met zijn toch al absurde prijzen daar ) gewoon 3 dagen vol zit, schiet er wat shells bij en klaar, de poen is weer binnen.

en dan nog het "leugen" over een internationaal vuurwerk festival, nederland ten top.

Laatst bewerkt:

jaspertjuh

Registered User
Eergister ben ik ook naar Scheveningen gegaan, en het niveau van de shows heeft me echt positief verrast! Het leek bovendien wel alsof het ponton dichter bij het strand lag dan normaal waardoor de grote kalibers (6") erg goed overkwamen.

De tweede show ("Duitsland") vond ik beter kunnen, maar de eerste show was gewoon erg lekker, de lucht was constant gevuld, er vielen geen pauzes, en er werden zelfs girandola's en behoorlijke aantallen TI-Salutes gebruikt. Telkens als ik het idee had dat de finale bezig was bleek dit niet zo te zijn, en kwam er na een hele lading salutes weer een serie siereffecten! Hierdoor kwam de uiteindelijke finale iets kleiner over, maar de afwisseling van effecten maakte een hoop goed.

De tweede show vond ik zelf dus iets minder goed. Er werd naar mijn idee veel minder vuurwerk in geschoten. Wel werd er gebruik gemaakt van waterbommen en blokken, iets dat in showtje 1 ontbrak. Helaas lag het tempo lager dan bij de eerste show, en er werden precies dezelfde merken/effecten vuurwerk gebruikt als in de eerste show. (logisch, maar toch jammer).

Al met al was het een verrassend leuke festivaldag in Scheveningen dit jaar, en als de shows volgend jaar ook zo goed uitpakken als dit jaar kom ik zeker weer terug!

Laatst bewerkt:

GMP82

Zilveren Member
Bij deze de foto's:

Tijdens de eerste show bij strandtent op het zwarte pad gezeten. Je zit er lekkerder, maar omdat het vuurwerk nu weer links van de pier werd geschoten niet ideaal. Bovendien stond er harde muziek aan (wel leuk daar niet van) wat mijn foto's vanaf deze plek beinvloedde. De trillingen zijn terug te zien op de foto's.

P1070375bewerkt.jpg

geeft ergens ook wel weer apart effect.

Na de eerste show toch maar naar de vloedlijn bij de pier gelopen, met als nadeel dat je
a) omringd wordt door dronken (althans, dat hoop je voor ze) randdebielen
b) van die leuke mensen hebt die voor je camera gaan staan
Anyway, een aantal beelden vanaf deze positie:

P1070421.jpg

P1070426.jpg

P1070447.jpg

P1070453.jpg

P1070461.jpg

P1070475.jpg

P1070495.jpg

P1070500.jpg

P1070511.jpg