Scheveningen (festival)

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Sorry Vin, voor het per ongeluk weghalen van je post.

Wanneer: 12-Aug-2011
Plaats: Scheveningen
Provincie: Zuid-Holland
Wie: Dream
Kaliber: Professioneel
Tijd: 21.45 & 22.30
Waarom: Scheveningen 32ste “internationale”vuurwerkfestival
Extra Info:
Programma
12-Aug,
21.45 Belgie
22.30 Duitsland

Moontan

Moderator
Medewerker
Het Internationaal Vuurwerk Festival in Scheveningen op 12,13,19 en 20 augustus, heeft een nieuwe opzet gekregen. De afgelopen jaren was het evenement verdeeld over 3 opeenvolgende dagen. Dit jaar neemt het Vuurwerkfestival 4 dagen in beslag, verdeeld over twee weekenden.

De reden hiervoor is dat de weergoden veel invloed hebben op de vuurshow. Vanaf windkracht 6 mag er van de Provincie Zuid Holland niet meer worden afgeschoten. Ook bij regen wordt er afgelast. Gezien het weer van de afgelopen maanden willen de organisatoren dan ook geen risico nemen. Vandaar de keuze voor vrijdag 12, zaterdag 13, vrijdag 19 en zaterdag 20 augustus.

Nog andere wijzigingen zijn dat er vanaf ca. 19.00 uur een voorprogramma is met Big Band Jazz tot Feestkapellen. En optredens met vuurshows tot Braziliaanse danseressen en Chinese leeuwendansen. Iedere avond is er een ander voorprogramma, De shows staan in relatie tot “vuur” of tot de landen die het vuurwerk van die avond geadapteerd hebben.

De organisatoren staat de komende jaren een totaalspektakel voor ogen op de dagen van het Internationale Vuurwerkfestival in Scheveningen.

Vrijdag 12 augustus staan België (winnaar 2010) en Duitsland op het programma. Zaterdag 13 augustus delen China en Japan het luchtruim. Vrijdag 19 augustus nemen Canada en Brazilië het tegen elkaar op, waarna op zaterdag 20 augustus Nederland aan de beurt is, terwijl de avond verder wordt opgefleurd door een vuurwerk aangeboden door de Gemeente Den Haag.

Het eerste vuurwerk iedere avond wordt afgeschoten rond 21.45 uur. Het tweede vuurwerk gaat daarna om ca. 22.30 uur de lucht. De pijlen worden afgeschoten vanaf een drijvend ponton die ca. 275m van de kust ligt, ter hoogte van het Kurhaus.

06-08-2011
http://www.infothuis.tv/index.php?s=3&c=39603&l=01

dieter

Registered User
Jongens laten we nou eens niet praten over de geschoten show van Belgie we weten toch allemaal nu wel hoe het in elkaar zit.
Dream schiet de shows en niemand anders laten we elkaar nou niet in de maling nemen.
Festival ????
Ba ????
Wanneer verandert het eens !!!!!!!!!!!!!!!!!!

Eigenlijk snap ik niet dat we er nog zoveel aandacht aan besteden.

Laatst bewerkt:

RedBaron

Registered User
Jongens laten we nou eens niet praten over de geschoten show van Belgie we weten toch allemaal nu wel hoe het in elkaar zit.
Dream schiet de shows en niemand anders laten we elkaar nou niet in de maling nemen.
Festival ????
Ba ????
Wanneer verandert het eens !!!!!!!!!!!!!!!!!!

Eigenlijk snap ik niet dat we er nog zoveel aandacht aan besteden.

Er zijn ook maar 2 echte vuurwerkfestivals aan de Noordzee kust en daar valt Scheveningen gewoon niet onder. Die 2 festivals zijn: Het internationaal vuurwerkfestival Knokke-Heist en het Nationaal vuurwerkfestival de Vurige maandagen te oostende. Beide in België.

het blijft echter wel grappig als je als Belgische vuurwerk bedrijf vorig jaar gebeld wordt door een Nederlandse krant met de vraag of jij gewonnen hebt.. Als je dan verteld dat het een grote bedriegerij is en dat slechts één Nederlands bedrijf er achter zit. Dan wordt het stil aan de andere kant van de lijn hahaha

stefantvs

Administrator
Medewerker
Okey ik heb echt 2 mooie shows gezien, geen 1 minuut verveeld :)

1.gif

2.gif

3.gif

4.gif

5.gif

6.gif

7.gif

8.gif

9.gif

10.gif

11.gif

12.gif

13.gif

14.gif

recemonster

Registered User

Vond de Belgische show maar tegen vallen in tegenstelling tot de Duitse show hier vond ik meer leuke bommen in zitten.
Wel erg jammer dat de rook zo bleef hangen.

stefantvs

Administrator
Medewerker
uhmm vond zelf juist de show van belgie juist mooier, wel wat je zegt qua effecten van de shell had duitsland weer wat mooiere spullen !

oerendhard

Registered User
Er zijn ook maar 2 echte vuurwerkfestivals aan de Noordzee kust en daar valt Scheveningen gewoon niet onder. Die 2 festivals zijn: Het internationaal vuurwerkfestival Knokke-Heist en het Nationaal vuurwerkfestival de Vurige maandagen te oostende. Beide in België.

het blijft echter wel grappig als je als Belgische vuurwerk bedrijf vorig jaar gebeld wordt door een Nederlandse krant met de vraag of jij gewonnen hebt.. Als je dan verteld dat het een grote bedriegerij is en dat slechts één Nederlands bedrijf er achter zit. Dan wordt het stil aan de andere kant van de lijn hahaha

grappig om te lezen elke post van jou eerst vwc en nu fpm?.
om zo moe van te worden,blijf jij maar lekker schieten in Belgie..want dat moet je gewoon elke keer vermelden he?
ag Dream staat er wel weer,en ik hoor niemand klagen?
man laat de mensen gewoon kijken naar het vuurwerk klaar,wij weten wel hoe het zit met dat festival.

RedBaron

Registered User
grappig om te lezen elke post van jou eerst vwc en nu fpm?.
om zo moe van te worden,blijf jij maar lekker schieten in Belgie..want dat moet je gewoon elke keer vermelden he?
ag Dream staat er wel weer,en ik hoor niemand klagen?
man laat de mensen gewoon kijken naar het vuurwerk klaar,wij weten wel hoe het zit met dat festival.

Mag ik altijd zélf nog bepalen welke websites ik bezoek en waar ik mag posten? Of moet ik eerst in 3 voud toestemming aan jou vragen ofzo? Weet je wat het met jou is? zodra ik het in mn hoofd haalt om Dreamfireworks te bekritiseren dan ben je dr weer hoor, DF-Fanboy. En waarom val je Dieter ook niet aan, immers zegt hij ook nare dingen over dit zogenaamde festival.

En zolang men (en nee niet zozeer Dream die krijgt alleen de opdracht maar) de kluit blijft belazeren, en zelfs hun eigen opgestelde regels niet eens na komen (voorbeeldje: er moeten vuurwerk producten uit het land dat schiet die avond afgeschoten worden...) zal ik altijd dit zogenaamde festival op de korrel blijven nemen. En trek ik het vergelijk met de échte eerlijke authentieke vuurwerkfestivals 150km zuidelijker ja, is namelijk heerlijk vergelijkingsmateriaal. Overigens zijn er hier meer die kritisch zijn, val je die de volgende keer ook aan?

Tony

Administrator
Medewerker
Mannen, laten we het gezellig houden.
Het festival is niet zoals er geadverteerd word. Wij weten het en de rest in het vuurwerklandje. Maar zolang dit is wat de organisatie wilt wie zijn wij dan om daar constant maar vraagtekens bij te zetten. Je word immers niet verplicht om er heen te gaan en de mensen die wel gaan zullen echt wel genieten.

Hopsa en nu weer rustig aan aub. Make LOVE no war haha.

Dennis010

Registered User
Al jaren niet meer geweest hier, en na het zien van de filmpjes weet ik dat ik nog steeds niks mis..
Inspiratieloze meuk.

Beekje

Registered User
Iedereen heeft hier zijn eigen mening over en ben voorheen altijd redelijk fan geweest van Scheveningen ook al wist ik hoe het in elkaar zat. Punt is je bent liefhebber en soms gaat die hobby aan je voorbij door tijd of wat dan ook. En dan is het toch leuk om wat showtjes te pakken waaronder scheveningen. We zijn gewoon te verwend en moet eerlijk zeggen dat mijn kerels van 4 en 6 zo een show op Scheveningen prima vinden, mooie afstand voor het harde geluid en goed te zien en gezellig. En daar zijn heel veel doorsnee mensen en gezinnen een voorbeeld van. Bezoekers blijven komen naar Scheveningen, tuurlijk misschien minder als in het verleden maar toch.

En wat een gezeik altijd over die "prof/hobby schiet familie affaires", door de jaren heen kan iemand van FPM of een ander forum wel een Prive gaan publiceren, weten we ook nog in welk land we scheiten! Zo jammer! Het is altijd beter in het buitenland als in Nederland, maar thats reallity en kom niet zeggen daar doen ze het wel goed want ook dat is ook al zo vaak herhaald (Zelfs misschien wel door mezelf)!

Bovenaan