Schadeclaim voor Rijnwaarden: 4 ton

Moontan

Moderator
Medewerker
Schadeclaim voor Rijnwaarden: 4 ton

PANNERDEN - De gemeente Rijnwaarden moet 314.090 euro bijbetalen als schadeclaim aan garagehouder Theo van Huet in Pannerden.

Dit heeft een zogeheten 'bindend adviseur' bepaald. Eerder had Rijnwaarden al 110.000 euro betaald, als tegemoetkoming voor de inkomstenderving van de ondernemer, omdat hij in 2004 geen vuurwerk kon verkopen. De gemeente had hem een vuurwerkvergunning onthouden. Ten onrechte, zo bepaalde de rechter later. In totaal heeft het jaren slepende juridisch conflict tussen het gemeentebestuur en Van Huet de gemeenschap 424.000 euro gekost.

http://www.gelderlander.nl/regio/liemers/schadeclaim-voor-rijnwaarden-4-ton-1.3913033

GMP82

Zilveren Member
Ach ja, alles gaat zo vlot hier...

Kan genoeg voorbeelden aanhalen, maar goed, dan wordt het een politiek forum....

Mooi dat deze ondernemer nu gecompenseerd is. Wat ik me afvraag; heeft hij in de jaren erna wel weer kunnen/mogen verkopen? (Zal wel niet?)

Jie

Registered User
Ach ja, alles gaat zo vlot hier...

Kan genoeg voorbeelden aanhalen, maar goed, dan wordt het een politiek forum....

Mooi dat deze ondernemer nu gecompenseerd is. Wat ik me afvraag; heeft hij in de jaren erna wel weer kunnen/mogen verkopen? (Zal wel niet?)

In 2005 vergunning gekregen.

Bovenaan