Rijnwaarden controleert kinderen met vuurwerk

Moontan

Moderator
Medewerker
Rijnwaarden controleert kinderen met vuurwerk

LOBITH - Rijnwaarden richt tijdens de jaarwisseling het vizier op kinderen met vuurwerk. Dit meldt burgemeester Mark Slinkman van deze gemeente in een persbericht.

De opsporingsambtenaar in Rijnwaarden controleert dit jaar extra op de veiligheid van jonge kinderen die zonder voldoende bescherming rotjes afsteken.

Een vuurwerkbril
Slinkman roept de ouders op om goed in beeld te hebben waar en met wie hun kind buiten speelt en wat het kind doet. Ouders moeten zorgen voor de beschermende kleding en een vuurwerkbril, vindt hij.

Polyester trainingpakjes
"Vorig jaar heb ik verschillende groepjes kinderen in de wijken met vuurwerk gezien", zegt hij. "Vaak zijn het jongetjes van een jaar of 8 à 9. Zij trekken jongere kinderen aan die dat vuurwerk heel spannend vinden. Ouderlijk toezicht ontbreekt in de meeste gevallen. Je ziet de jongetjes in polyester trainingspakjes met rotjes in de weer. Een kleine vonk geeft op deze brandbare kleding al een schroeiplek. Dat kan tot een erge brandwond leiden."

Lees het hele verhaal in de krant, editie Liemers van 10/12/2014

http://www.gelderlander.nl/regio/li...t-kinderen-met-vuurwerk-1.4665804?ls=lg&rs=pl

ifeelfine

Registered User
op die leeftijd ontstak mijn vader/opa het vuurwerk en stond ik op 8 meter afstand

Laatst bewerkt:
Bovenaan