Pyroforum 2013 Lüdinghausen (DE)

gizmo75

Registered User
Op 22 en 23 maart a.s. staat het Pyroforum 2013 op het programma. Deze keer niet meer opgesplitst in 2 locaties maar nu beide dagen in Lüdingshausen waar afgelopen jaren de grote demo werd verzorgd. Haltern is daarmee definitief de rug toegekeerd m.n. door de kou in de beurstent en het feit dat de gemeente Haltern geen goedkeuring wil geven voor een verwarmde tent.

Vrijdag 22 maart is de eerste beursdag die om 20.30 uur zal worden afgesloten met kleine vuurwerkdemonstratie van klein kaliber vuurwerk/theather vuurwerk en specialce pyro effecten. Deze dag incl. de demo is officieel alleen toegankelijk voor genodigden.

Op zaterdag 23 maart is de tweede beursdag en vind 's avonds om 20.00 uur de grote vuurwerkdemo plaats. De beurs is wederom alleen voor genodigden maar de demo is vrij toegankelijk. Kom op tijd want het is een drukte van jewelste!!

Verdere gegevens zoals het beursprogramma, locatie- en adresgegevens zijn op dit moment nog niet bekend.

Vorig jaar waren er 13 (!!) vuurwerkbedrijven waaronder Zink, Panda, Keller, Tulite en PyroArt die hun producten en/of showervaring lieten zien wat voor een paar uur spektakel zorgde. Een kleine greep uit wat beelden van vorig jaar:

DioR

Registered User
Ik wil hier ook eens gaan kijken. Jammer dat de beurs alleen voor genodigden is. Had daar graag wel even willen kijken. Dan maar zaterdag de demo bekijken.

gizmo75

Registered User
Ik wil hier ook eens gaan kijken. Jammer dat de beurs alleen voor genodigden is. Had daar graag wel even willen kijken. Dan maar zaterdag de demo bekijken.

Genodigden is natuurlijk een ruim begrip. Je moet je van tevoren registreren en de beurs is alleen bedoeld voor mensen uit de branche. Dus Importeurs, Winkeliers, Bezigers, etc. Als je echt graag wil dan valt er vast wel wat te regelen. Bijv. iemand opzoeken die onder die categorie valt en ernaar toe gaat en dan vragen of je mee mag is natuurlijk een optie... :smiling:

Maar alleen de demo's zijn echt zeker ook al de moeite waard!!

Pancake77

Registered User
Ben half maart al een week in Duitsland en deze zojuist verlengd met een weekend Münster ( 30KM van Lüdingshausen)

Heb er zin in!!

white thunder

Registered User
Leuke en mooie stukjes beeldmateriaal,lijk mij ook wel de moeite om daar is heen te rijden,in ieder geval bedankt voor het plaatsen mensen,ik heb dr van genoten:smiling:

Moontan

Moderator
Medewerker
Vuurwerk24 on Das Pyroforum 2013

22 and 23 of March Vuurwerk24 represents Heron fireworks during Pyroforum 2013 in Lüdingshausen.
During this fair we present new products and will show a pyromusical with consumer fireworks only !
More information on www.das-pyroforum.de !

gizmo75

Registered User
Ik ben zojuist gebeld door de organisatoren van het Pyroforum. De locatie voor de shows op zaterdag is dit jaar anders namelijk aan de Wierlings Busch 20, 48249 Dülmen. Er zijn 6 verschillende parkeerterreinen ingericht dus wat dat betreft is er plek zat. Ook voor de inwendige mens is weer ruimschoots gezorgd met diverse drank- en eetstands.

Bevestigd voor de zaterdag zijn dit jaar:

- Nico,
- Heron (Vuurwerk24)
- Vulcan (Schuurmans Vuurwerk),
- BK Feuerwerk,
- Lonestar,
- Pyro-Art

De al genoemde Schuurmans zal een spectaculaire afsluitende show verzorgen, aldus de organisatie. Overige namen wilden ze nog niet noemen maar wel gaf ze aan dat het er dit jaar in totaal 8 zullen zijn.

Oh ja, aanvang 20.00 uur!!

Laatst bewerkt:

pyro master

Registered User
Hey Gizmo75, ik heb juist een account aangemaakt.
Ik ga morgen naar de show kijken maar vroeg me af of het wel zou doorgaan met die 65 km/u wind die ze geven.
Ik ben van Brussel dus ik wou het wel zeker weten want ben toch al enkel 3u onderweg naar Duitsland Dulmen.
Ben jij er zeker van dat de show niet zal worden afgelast?
Hopelijk tot morgen dan en alvast bedankt!

gizmo75

Registered User
@Pyromaster:

Ik weet niet wat jouw weer-bron is maar dit meldt de mijne voor de regio Dülmen/Ludingshausen:

Wind (km/h) 5pm:27 E 6pm:26 ENE 7pm:24 ENE 8pm:26 E 9pm:27 E 10pm:29 E 11pm:29 E

Dat ziet er een stuk beter uit dan 65km/h waar jij het over hebt. Ik zou me er dus niet zo druk over maken. Maar ja, bij te veel wind en/of te slecht weer weet ik eerlijk gezegd niet wat ze doen. In Dld heb je net zo goed met regelgeving te maken als in NL en BE.

Pancake77

Registered User
Gizmo, goed dat ik dit nog even lees, zit momenteel in Münster, zo'n 30 KM van Ludingshausen/Dülmen verwijderd.

Dit is dus zeker?

pyro master

Registered User
Ik heb ook net gevonden dat de 65 km/u wind de max windstoten zijn.
de gemiddelde windsnelheid ligt idd maar rond de 25 km/u =)
Dat ziet er al veel beter uit! Duitsland here we come!

Bovenaan