Product Labels

Is de Label van het product voor jou belangrijk ?

• Total voters
    87

Tony

Administrator
Medewerker
Een vraag die mijn al een tijdje bezig houd. Elke keer als ik bepaalde labels ziet dan denk ik, WOW daar is echt moeite voor gedaan. Maar tegelijkertijd denk ik; Het kost weer extra geld om de label te ontwerpen en het op de cakes te krijgen.

Maar is het nou echt belangrijk voor ons liefhebbers ? Als je een cake ziet staan denk je dan, ow wat mooi die koop ik ? Of zal het je een worst wezen en gaat het puur om de effecten die de cake schiet ?

Ik kan me voorstellen dat je zoiets hebt van "het oog wilt ook wat" maar zou het vuurwerk buiten de liefhebbers om minder goed verkopen als er geen labels op werden geplakt ?

Ik ben benieuwd hoe jullie de Freaks er over denken maar ook de liefhebber die alleen de laatste weken van het jaar bezig is met vuurwerk.

BEIDEN laat jullie stem horen :smile:

jaspertjuh

Registered User
Ik herinner mij dat ik deze stelling al eens eerder voorbij heb zien komen op dit forum ;).

Zelf vind ik een mooi label wel bij vuurwerk horen. Bovendien heb ik niet het idee dat een mooi label de kosten hoger maakt. Geen label op vuurwerk zal misschien enkele eurocenten voor ons als consument schelen.

KoenL

Registered User
Bij mij heeft het twee kanten.

Het liefst zie ik een strak label met een duidelijke effectbeschrijving. Bijvoorbeeld de cakes van de Pyro Shopper collectie van Leslie. Geen fotos van XX inch shells, maar gewoon de naam van het product en het aantal schoten. Of hier de effectbeschrijving ook bij staat weet ik niet, maar dat zou voor mij dan een label zijn wat perfect is.

Daarentegen vind ik het wel altijd heerlijk om in winkels of wanneer de collectie in huis is alle labels te bekijken. Voor mij zijn de potten etc. toch het ultieme gevoel van oud en nieuw. Broekhoff heeft de layout vorig jaar van veel cakes veranderd, maar sommige pakketten hebben nog de oude, kleurrijke layout. Wanneer ik die potjes op 1 januari tegenkwam; heerlijk!

Uiteindelijk toch: Het uiterlijk van een product heeft geen invloed op mijn aankopen.

maartenvincent

Registered User
Het maakt mij niets uit. Wat me wel op valt is dat cakes met een simpel uiterlijk goedkoper zijn. En prijs vindt ik erg belangrijk, ik weiger iets te kopen dat duurder is als 50 euro. Dus cakes met een simpel label zijn goedkoper, dus kan ik meer/beter effect krijgen voor mijn 50 euro :)

KoenL

Registered User
Het maakt mij niets uit. Wat me wel op valt is dat cakes met een simpel uiterlijk goedkoper zijn. En prijs vindt ik erg belangrijk, ik weiger iets te kopen dat duurder is als 50 euro. Dus cakes met een simpel label zijn goedkoper, dus kan ik meer/beter effect krijgen voor mijn 50 euro :)

Is dat echt zo? Kan je eens wat voorbeelden geven waaraan je dat ziet?

Ik zeg niet dat het niet waar is, want dat weet ik gewoon niet. Maar het is me ook nooit echt opgevallen dat cakes met een 'saai' label goedkoper zijn.

maartenvincent

Registered User
Is dat echt zo? Kan je eens wat voorbeelden geven waaraan je dat ziet?

Ik zeg niet dat het niet waar is, want dat weet ik gewoon niet. Maar het is me ook nooit echt opgevallen dat cakes met een 'saai' label goedkoper zijn.

Ik baseerde mijn antwoord op de barely legal collectie van B&W, de producten van Katan en de Pyroshopper serie (die zijn dus goedkoop met simpel label). Verder zie ik dat de producten van Hardix en Broekhoff naar verhouding voor wat je krijgt duurder zijn.

Naar andere importeurs heb ik niet gekeken want die kan ik hier niet krijgen (misschien dat het daar wel anders is, maar dat weet ik dus niet :embarrest:).

nitraat4life

Registered User
Ik vind Product Labels toch heel vaak een beetje misleidend zoals bij ons wel bekend is alleen bij de meeste consumenten niet die zien zo'n label en denken: zooo die pot wil ik echt hebben.

Alhoewel ik het wel mooi vind om te zien vind ik het toch een beetje raar.. ik heb zelf liever een overzicht van wat erin zit etc. kijk naar bv. de No Mercy dat vind ik ook een gaaf uiterlijk het oogt pro, alle informatie staat erop perfect.

elmo

FPM Moderator
Voor mij hoeft er geen mooi label op te zitten,een effect omschrijving met de naam vanhet produkt is voldoende.
Het heeft voor mij geen meerwaarde.

vuurwerkfreakz

Nieuwe Member
Ik vind een mooie verpakking eigenlijk geen meerwaarde geven aan het product. Een liefhebber kijkt toch meer naar de uitwerking dan de verpakking. Voor de verkoop aan de niet freaks zal dit wel een hoop uitmaken. Een vader die met z'n zoon wat vuurwerk koopt wilt natuurlijk iets groots met een mooie verpakking. De fotos van shells die op de verpakking staan schetsen vaak een heel verkeerd beeld over het product.

Een leuk weetje, Broekhoff heeft dit jaar alleen fotos van de echte uitwerkingen op de cakes gezet.

michel0911

Registered User
Volgens mij is het net zoals alle andere verkoop truukjes, ik bedoel, een mooi label zal (als ik naar de poll kijk) ons freaks een worst wezen, wij kijken immers verder dan onze neus lang is, maar de 'gewone' consument die een leuk stukje vuurwerk wil hebben in december zal eerder een produkt kopen die er goed uit ziet van buiten dan iets wat er aan de buitenkant totaal niet uitziet...

nogmaals zo gaat dat met alles...

Mark1600

Registered User
ik vind het juist leuk wanneer de batterijen een professionele uitstraling hebben,gewoon van bruin papier met de naam van het effect er op,aantal schoten en kruidgewicht.
maar voor een leek zeggen die effectnamen niets en moet er een flitsend label omheen om verkocht te worden.

Bert

Registered User
Persoonlijk vind ik een mooi label wel belangrijk. Cakes met een minder mooi label en een mooie uitwerking koop ik ook hoor maar het heeft wel een meerwaarde vind ik. Misschien omdat ik zelf ook werkzaam ben met grafische media dat ik er meer op let.

Denk trouwens niet dat een product hierdoor veel duurder is. Dynasty heeft over het algemeen vrij mooie labels en is vrij goed in prijs. Als je dan naar een merk van Breeschoten kijkt naar de labels (die ik nou niet echt mooi vind) en de prijs zijn deze producten toch duurder terwijl de labels simpeler zijn.

Laatst bewerkt:

GMP82

Zilveren Member
Een mooi label staat mooier "op de plank". Echter hebben de meesten hier al lang en breed hun keuze gemaakt voordat het product uberhaupt "op de plank" komt te staan. Een mooi label vind ik "leuk om te zien", niet meer dan dat. Voor mij telt de inhoud en de uitwerking.
Maar ik denk (vrees) dat de gewone consument nog altijd voor meer omzet zorgt, dan wij freaks (vraag me serieus af hoe die verdeling ligt....), dus zal men blijven investeren in vormgeving en labels. En dat zijn investeringen die ik liever terug zie in kwaliteit in de lucht óf in mindering op de totale productprijs.

Quadriffis

Registered User
Ik denk dat de meeste hier selecteren op effect aan de hand van demo's, filmpjes en omschrijvingen maar dat het overgrootte deel van de consumenten hun producten kiezen uit het krantje of de showroom. Een label is dus belangrijk voor de importeur en verkooppunten. Deze kosten lijken mij gewoon voor de marketing en die kosten zitten al verwerkt in de producten.

Persoonlijk hou ik wel van een mooi label maar dan vooral als ik alles gekocht heb en thuis uitstal en bekijk wat ik nou eigenlijk gekocht heb. Als me dat dan 0,20 cent ofzo per product kost, geen probleem -> leuk voor de collectie foto's.

roelz

Registered User
jaja, als label verzamelaar van 'vroegâh' kan ik een pagina vol schrijven natuurlijk, gaan we niet doen.
Uit de duizenden producten die je kan kiezen tegenwoordig pik ik meestal de items eruit die naast een goede uitwerking óók een mooi label hebben, ook de kwaliteit van de afwerking telt mee. Met de ontelbare collecties van tegenwoordig kan dat ook makkelijk; pruts werk kwa afwerking kan je links laten liggen.
Voor mij is het een 'totaal beleving', dus ook het label, kwaliteit van het drukwerk, het papier/folie wat over de tubes ligt, de lont; is dat een kreukel viscootje of een dikke, rechte lont in een beschermbuisje? Er zijn merken (zal ze niet noemen) waarvan de algemene afwerking ver achter blijft bij vergelijkbare producten van andere firma's, die laat ik links liggen.
Maar goed, ik kom uit de 70's, de tijd dat je je pakje astronauten ging ruilen omdat het paklabel er scheef op geplakt was. Paklabels hadden een betere drukwerk kwaliteit dan een huidig bankbiljet, om het een beetje overdreven uit te drukken. :blink1:

jetztgehtslos

Registered
Sommige labels zijn erg mooi, maar het product bout of gewoon te duur. Dan kan het label nog zo mooi zijn, ik kijk naar de effecten en wat iets moet kosten. Ik vind de labels van New Spirit en Marijn erg simpel door de jaren heen, maar de effecten waren gewoon goed. Nu is dat bij New Spirit inmiddels al weer wat achterhaald en is Marijn ook niet altijd even goedkoop, maar dat vind ik dan wel weer voorbeelden van simpel is kan blijven terwijl het een heerlijk stuk vuurwerk kan zijn. Barely Legal collectie is helemaal opvallend wat dat betreft. Gewoon karton/bruin label en naam erop.

looneytunie

Registered User
Ik vind de cakes van barely legal juist mooi. De ES bijv heeft het meest simpele uiterlijk maar ziet er wel het best uit als je kijkt naar de verpakking.

De marijn serie bijvoorbeeld vind ik eruit zien als de verpakking van een snoepje of lego voor kinderen. Heeft niks met vuurwerk te maken. Om professionele cakes zit toch ook geen labeltje ofzo.

Enigste mooi label van consumentenvuurwerk vind ik de diamond prof serie.

joszie

Zilveren Member
Persoonlijk hoeven labels ook niet van mij. Natuurlijk is het mooi om te zien als je een grote cake hebt met flitsende kleuren op het label, maar uiteindelijk draait het (voor mij) toch om de uitwerking. Gewoon simpel eenkleurig papier met etiket met informatie is voldoende.

Commercieel gezien is een goed label natuurlijk zeer belangrijk. Als ik kijk naar de mensen om me heen die met oudjaar wat vuurwerk halen dan zijn ze zeer te beinvloeden door de grootte en labels van het betreffende item. Uitwerkingen zeggen de meesten toch niets.

nitraat4life

Registered User
Ik vind geen label juist wel leuk/profi eruit zien.. beetje zoals de event cake's van rubro. heb overigens gekozen voor als de uitwerking maar mooi is, daar gaat het om.. als ik een mooi label wil print ik zelf wel een label en plak ik dat erop.

Bovenaan