Portugal

Dennis010

Registered User
Deze zomer zit ik van 5 tot en met 12 juni in Portugal.
Weet er iemand of er in die periode vuurwerk is in Portugal, of by the
way of ze zoiezo al iets met vuurwerk doen?

kruit snuiver

Registered User
Mischien eens rondvragen/kijken bij de grotere vakantieresorts? Deze doen vaak 1 dag in de week of 2keer per maand een showtje na een soort van afronding van een toeristenweek. Zo heb ik dit een keer meegemaakt bij het "vilalara thalassa resort" soort van hotel/camping. Zijn geen grote spektakel shows maar natuurlijk altijd leuk om te zien. Verder zou ik zo 1,2,3 geen show of evenement kunnen opnoemen in de tijd dat je in Portugal bent.

Son-T

Registered User
Er is in de zomermaanden wat ik weet wel vuurwerk. In Augustus en September zowiezo in Albufeira. Hier wat info

April 25th - Liberation Day National holiday - Albufeira celebrates in style with sporting and musical entertainment during the day and fireworks at night.

August 14th is the Festa da Nossa Senhora da Orada (the festival of Our Lady of the Oracle) - the patron saint of Albufeira fishermen. Mass at Igreja Matriz is followed by a procession to Praia dos pescadores and back to the church. There will also be entertainment in Largo Enginheiro Duarte Pacheco(in the centre of town) and fireworks.

August 20th is Albufeira municipal holiday and the town celebrates with sports events and entertainment in the day and fireworks in the evening.

September 3rd is the Festa do Beato Vicente - at the main church in Albufeira - The festival of the 'beatified Vicente' - Vicente de Santo António was born in Albufeira in 1590 and beatified by Pope Pius IX in 1867after going as a missionary to Japan and being burnt at the stake for his religion in1632. His statue stands in Largo Jacinto d´Ayet. There is a Solemn Mass followed by a procession from Igreja de Matriz. Later in the evening there are more celebrations followed by fireworks.

Info:http://www.albufeirauncovered.com/events.aspx

Dennis010

Registered User
Ik ben druk op zoek gegaan naar alles wat ik kan vinden over vuurwerkshow/winkels en fabrieken in Portugal.
Ik heb nu een lijst gevonden waar ontzettend veel pyrotechnische bedrijven op staan. Ik ben zelf al tot pagina 6 nagegaan, maar de meeste bedrijven zitten ten noorden van lissabon. Ik zit in het zuiden en heb dus nog weinig kunnen ontdekken wat in de buurt is.

http://www.infoguiaportugal.com/busqueda-empresa/golpilheira fogos-de-artificio/

Ik ga tijdens mijn vakantie proberen een aantal winkels/ fabrieken te bezoeken.
Tevens heb ik de hoop ergens nog een showtje te zien omdat 10 Juni "dia de Portugal"is.
Zodra ik terug ben zal ik de eventuele foto's/ video's plaatsen.

Laatst bewerkt:

Tony

Administrator
Medewerker
Ik ben benieuwd Dennis.
In ieder geval veel plezier en geniet er van.

Dennis010

Registered User
Inmiddels al weer een aantal weken terug uit Portugal.
Zoals sommigen weten ben ik een dag voor vertrek naar Portugal met een rotgang de trap af gedonderd thuis.
Gevolg: gebroken tenen, zwaar gekneusd pootje en een teennagel afgerukt.
Dientengevolge in Portugal dus voornamelijk gehinkeld en gezeten (achter een biertje).
Ik ben nog wel op zoek gegaan naar winkels in de buurt, maar volgens een van de winkeliers (was een nederlander die al 20 jaar in Portugal woonde) wordt er in portugal alleen de laatste 5 dagen van het jaar vuurwerk verkocht.
Het verwachtte showtje op 10 juni zat er ook niet in (volgens taxichauffeur door de crisis) waar er in portimao normaal toch altijd wel iets geschoten werd op die dag. Ik heb op cabo Saint Vicente (meest zuidwestelijke punt van europa) nog wel een aantal vuurwerkfoto's ontdekt in een eetgelegenheid waaruit blijkt dat er toch wel degelijk dikke shows geschoten zijn in het verleden.
Helaas dus niks kunnen filmen of fotograferen, maar wel een schitterende omgeving gezien daar.

Bovenaan