Politiebond over vuurwerkvrije zones: 'Water staat al aan onze lippen'

Moontan

Moderator
Medewerker
Politiebond over vuurwerkvrije zones: 'Water staat al aan onze lippen'

Het instellen van vuurwerkvrije zones rond de jaarwisseling roept vragen op over de handhaving.

De gemeente gaat dit jaar streng het vuurwerkverbod in bepaalde zones handhaven. Het gaat dan vooral om gebieden rondom winkelcentra, verzorgingshuizen, monumentale panden en plekken waar dieren verblijven.

Nederlandse Politiebond NPB maakt zich zorgen over de handhaving in en om vuurwerkvrije zones in verschillende steden. De bond twijfelt eraan of er wel voldoende capaciteit is om vuurwerkverboden te handhaven. 'Het water staat ons al tot aan de lippen', zegt voorzitter Han Busker van de NPB.

De Raad Nederlandse Detailhandel (RND) twijfelt of er voldoende capaciteit is om hierop te controleren. Voor de verkoop zullen deze maatregelen overigens maar beperkte gevolgen hebben, omdat het niet om totaalverboden gaat.

Vuurwerk mag op oudjaar worden afgestoken tussen 18.00 uur en 02.00 uur.

http://www.at5.nl/artikelen/137949/...e=at5&utm_medium=feed&utm_campaign=at5+nieuws

magnolia

Registered User
oh oh dat is het zoveelste artikel dat zegt dat een vuurwerk vrije zone eigenlijk bijna niet te doen is .
waar zijn we toch aan begonnen met zen allen .

ifeelfine

Registered User
pieter broertjes en zijn vuurwerkvrije Hilversum (behalve in tuinen en op balkons) dat zal echt episch worden daar

AWG

Registered User
zodra ze vuurwerk echt gaan verbieden dan gaan er nog veel gekkere dingen gebeuren, of het dan episch genoemd wordt of niet,
ik denk eerder dat ''rellen in hoek van holland'' ''project x haren'' en al dat soort voorbeelden meer aangehaald gaan worden.
politie en brandweer weten dit ook.

de dekkingsgraad schiet in normale dagen al menigmaal tekort, laat staan als er nog extra controle moet zijn op bepaalde gebieden.
broertjes kan meelopen tot ie een ons weegt, straatje verder zullen steeds knallen te horen zijn.
ik kan nu al niet wachten tot geenstijl mee gaat lopen(net zoals toen met bonte) en dan lekker zuigen: jullie zouden er toch wat aan doen?? u bent toch burgermeester?? etc etc
hoogmoed komt voor de val.

Grizmo Raizor

Registered User
Vergeten ze dan niet om ook nog een hoop mensen op straat te hebben voor de andere zaken die hogere prioriteiten zou moeten hebben? Vechtpartijen, dronkenschap, inbraak, overvallen, ongelukken, verkrachting, moord. enz. enz. Nee, daar denkt men niet aan, ze willen kosten wat het kost deze gekke regel proberen te handhaven, alsof het de grootste misdaad is dat bestreden moet worden.

sprinkhaan

Registered User
Burgemeester Pieter Broertjes is zelf ook op straat en loopt met politiediensten mee.

Ik heb ooit wel een iets gehoord over een rode lap en een stier. Volgens mij gaan we de komende jaarwisseling uitleg krijgen in de praktijk hoe dit werkt.

Btw. Ik vraag me af of deze man zijn volle verstand nog heeft, ik denk eerder een alzheimer in de eerste fase zoals hij zich gedraagt.....

chromeeh

Registered User
Maar ja, dan sta je op je eigen oprit (immers eigen terrein), en komt hij langs met oom agent.
Oom agent constateert dat je op eigen terrein staat, en Pietertje heeft weer niets te mekkeren...

Kom zeg wat een verschrikkelijk dom iets :/

Reverser

Registered User
Laatst bewerkt:

Red Eagle

Registered User
Kunt er inderdaad op wachten dat wanneer er bv besloten wordt enkel nog prof shows te organiseren de kans op woning inbraken met 50% toeneemt.

AWG

Registered User
Kunt er inderdaad op wachten dat wanneer er bv besloten wordt enkel nog prof shows te organiseren de kans op woning inbraken met 50% toeneemt.

legendarische woorden..
bijna niemand thuis, en vrijwel alle wouten elders om de show in goede banen te leiden....

Bovenaan