Politiebezoek

ief

Registered User
Vandaag heb ik bezoek gehad van de politie.
Uiteraard was dit ivm het in bezit hebben van illegaal vuurwerk.

Een tijd geleden was ik namelijk tegen de website www.vuurwerkfreakz.nl aangelopen en ik dacht ik probeer het gewoon een keer.
Ik heb een bestelling van 20 pakjes nitraten geplaatst en deze kwam netjes aan.
Ik begon al te twijfelen toen ik de bestelling had geplaatst, want toen ik er iets beter over na begon te denken(helaas te laat want op het gebied van vuurwerk ben ik heel erg impulsief) dacht ik al deze gasten worden een keer gepakt. Dit kan nooit lang goed blijven gaan natuurlijk.

Zoals ik al dacht, ze werden gepakt.
Toen ik vorige week op de site keek zag ik al dat de site uit de lucht was gehaald.
Voor mijn gevoel was het toen een kwestie van aftellen tot ze langs zouden komen.

Vanochtend was dut het geval.
Het ging allemaal heel gemoedelijk(een van de agenten was ook nog een bekende van mij.
Ik heb het vuurwerk uiteraard gelijk meegegeven en moest mee naar het bureau om een verklaring af te leggen.

Na een uur stond ik al weer buiten, helaas zonder mijn nitraten.
Gelukkig was dit het enige vuurwerk wat ik in huis had, want ik steek al jaren geen illegaal vuurwerk meer af.

Ik weet nog niet wat er verder gaat gebeuren, het zal wel meevallen want het was natuurlijk niet veel wat ik had.
Het zal wel een boete worden en dan zal het ver klaar zijn was de mening van de agenten.
Ik hoop dat ze gelijk hebben want als de boete hoog is zal er weinig budget zijn voor deze oud enieuw.

D reden dat ik dit schrijf is om iedereen op het hart te drukken dat je niet moet bestellen via het internet want alles wordt geregistreerd.
Je bankgegevens ,je ip adres, je e-mailadres en zelfs telefoonnummer als je die hebt gebruikt.

Het lullige aan dit verhaal is dat ik betaald heb met de bankpas van mijn vrouw, dus die kwamen ze eigenlijk opladen.

Dus nogmaal weet wat je doet en bestel niet via websites, want je loopt gegarandderd tegen de lamp.

Zo nu mijn spullen pakken en naar Spanje voor twee weken vakantie.
Daar mag je gelukkig wel vuurwerk in bezit hebben en afsteken.
Mijn maat die daar woont heeft al aardig wat liggen om in de vakantie af te steken.
Ik kan daar dus mooi mijn kater wegknallen.

ief

Registered User
Dat is dezelfde website Toon.

Ik ben heel blij dat ik het bij een test heb gehouden.
Nu valt het allemaal wel mee.
Maar ik heb ook de video's op youtube gezien van mensen die veel hebben besteld, die zullen meer pech hebben.

Tony

Administrator
Medewerker
Dat is dezelfde website Toon.

Ik ben heel blij dat ik het bij een test heb gehouden.
Nu valt het allemaal wel mee.
Maar ik heb ook de video's op youtube gezien van mensen die veel hebben besteld, die zullen meer pech hebben.

IK weet dat het dezelfde website is. Daarom laat ik het ook zien.
Daarom moet je gewoon elke dag komen FPMen zodat je niks mist en geen kleine foutjes als deze maakt :)

smilli

FPM Filmer
Tjah vervelend maar zoals je zei zag je het zelf ook al aankomen, dus laat dit een les zijn voor iedereen!

Toffee

Registered User
20 pakjes is eerlijk gezegd wel een hoop. Wil je niet te veel teleur stellen maar de straffen zijn erg hoog geworden. Dus zal maar vast gaan sparen want de boeten kan toch wel erg hoog uit vallen

maartenvincent

Registered User
Als je weet dat ze komen, waarom laat je dat spul dan in huis liggen? Ik had het al lang de deur uitgedaan, of desnoods bij iemand anders stallen.

Inderdaad,Maartenvincent,maar de politie heeft mischien facturen? 20 Pakjes nitro bomb ( ik noem maar iets ) Nou jongeman waar zijn die? je hebt ze toch echt besteld? Als jij zwijgt krijg je strafverhoging.

Zo denk ik erover,ik kan er ook naast zitten.

ief

Registered User
Het lag al ergens anders.
Het probleem is dat ik betaald had met de pas van mijn vrouw en die anders meemoest ipv mij.
Aangezien ik over 2 uur op vakantie ga kon ik voor mijn gevoel niet anders.

Bovenaan