"Politie vindt 429 levensgevaarlijke nitraatbommen "

DeejayTim

Registered User
AMSTELVEEN - De politie heeft vorige week vier partijen illegaal vuurwerk, waaronder meer dan 400 nitraatbommen, in beslag genomen in De Kwakel en Amstelveen. Het vuurwerk wordt beschouwd als zeer gevaarlijk.
-Bron: http://www.webregio.nl/amstelland/r...indt-429-levensgevaarlijke-nitraatbommen.aspx -

In de nacht van maandag 6 op dinsdag 7 december werd een auto, die geparkeerd stond op een parkeerplaats in De Kwakel, gecontroleerd door surveillerende agenten. De drie inzittenden bleken een doos met daarin tweehonderd ‘vlinders’ oftewel ‘Spaanse Crackers’ bij zich te hebben. Het bezit of handel in dit type vuurwerk is strafbaar gesteld in de wet Milieubeheer. “Zelfs een flits van een fotocamera kan de boel al doen ontploffen. De inzittenden van de auto hebben dus groot geluk gehad,” zegt Jos Bon van de wijkteamrecherche.

Op donderdag 9 december leidde een anonieme tip naar een adres in Amstelveen-Zuid, waar 160 vlinders werden aangetroffen. Een van de bewoners van het huis, een 23-jarige man, werd aangehouden. Via deze man kwam de politie op het spoor van een andere verdachte. Bij deze 19-jarige man thuis werden 220 nitraatbommen (zeer zwaar knalvuurwerk) gevonden. Ook deze verdachte leidde weer naar een volgende persoon, bij wie 209 nitraatbommen in huis lagen.

Een dag later werd een 15-jarige jongen aangehouden wegens openlijke geweldpleging. Hij wordt verdacht van betrokkenheid bij het met vuurwerk opblazen van een metalen afvalbak.

Foto: zwaar vuurwerk (Spaanse Crackers).

--------------------------------------------------------------------------------

Ze zijn weer eens aan het kletsen, de media.. Word er een beetje misselijk van inmiddels.

En iemand die denkt dat bepaald type kruit (flash) met de flits van een fotocamera ontbrandt noemt zich "rechercheur" -.-

Laatst bewerkt:

Michel_G

Zilveren Member
“Zelfs een flits van een fotocamera kan de boel al doen ontploffen.

Oppassen iedereen dus, GEEN COLLECTIE FOTO'S meer maken! Je speelt met je leven!!!!!!!

Ehm, even serieus........ Zou misschien kunnen als je eerst het glaasje van de flitser kapot tikt en dan probeert het gloeidraadje van de flitser tegen het lontje (of flash) te houden, maar denk dat als je er zo dicht opzit, je zelfs met macro stand geen fatsoenlijke foto meer krijgt :hehe!:

Uiteraard weer te kansloos voor woorden, zo'n uitspraak!

scania

Registered User
“Zelfs een flits van een fotocamera kan de boel al doen ontploffen.

Tjonge jonge nooit geweten!

Dus als je de lampen in de bunkers van de Vuurwerkwinkels aandoet ontploft ook alles!!

Dus dan wordt het ook geen foto,s meer maken in Italie en Spanje want oehhh het zou zo maar kunnen ontploffen.
De man die dit gezegd heeft kwam net van de kerstborrel denk ik.

Laatst bewerkt:

DeejayTim

Registered User
Ja, ongelovelijk, hè? Wordt dus flink oppassen, wanneer je een knalcacke zoals bijvoorbeeld "silver salutes" in huis hebt, dan wordt het meteen één grote ontploffing, want het is 'massa-explosief' (1.1G)-> NOT!

Wat een mafkezen die durven te beweren dat een onschuldige vlinder/compartiment met max. 2 gram flashlading meteen "massa-explosief" is... :hehe!:

Laatst bewerkt:

Mats

Registered User
Dus dan weten jullie dat jongens, in Valencia geen foto's meer maken, voordat je t weet klapt de hele mascleta weg.

DeejayTim

Registered User
Ja, mocht ik ooit in de toekomst naar Fallas de Valencia gaan (ongetwijfeld), meteen met tank en legeruitrusting komen en de plaatselijke explosieven opruimingsdienst bellen :wink:

Laatst bewerkt:

vonk

FPM Moderator
Medewerker
Normaal reageer ik niet zo op deze berichten maar deze hahahahha deze is wel echt de slechtste die ik in al die jaren voorbij heb zien komen. Flits van een fotocamera kom op zeg kan het nog slechter verzonnen zijn.

Straks gaan ze nog beweren als je heel hard rent met een vlinder in je handen dat deze afgaat door de wrijving hahaha.

joszie

Zilveren Member
OMG... Wat een overdreven stuk. Prima als iets verboden is in NL (hoewel ik die discussie graag zouwillen voeren) maar de stukjes die sommigen mensen durven te schrijven is niet normaal. Ik dacht dat journalisten gedegen onderzoek moesten doen naar de betrouwbaarheid van wat ze schrijven?

USRRobiwan

Registered User
En er zijn dan ook nog mensen die dit soort berichten die ze lezen in de krant geloven.

Deze journalist zou zijn verantwoording moeten nemen en zijn ontslag moeten indienen voor het verkondigen en verspreiden van onwaarheden.

Poziloc

FPM Hangouderen
één oplossing...een ik hou van m'n zelf jas aantrekken en opsluiten.

images

DioR

Registered User
Hahahaha.... vind het meestal zinloos om op zoiets te reageren, maar dit slaat echt alles! Wel een goede grap die flits! haha....

andre1

Registered User
whahahaha wat een diepgaand onderzoek zal hier ook weer achter zitten....trouwens 209 liggen er in huis???gek aantal a laan het stoken geweest????ohhhh dat mag niet.

DeejayTim

Registered User
@ Andre1
Wat een stoute burger zeg, hij heeft dan waarschijnlijk al één "heuze bom" tot ontplofiing gebracht in zijn omgeving. Nu is er niks meer van zijn omgeving over. :crying: (onzin!)

Flashhoudend knalvuurwerk, zoals deze (Belgische) knaller op de afbeelding, was tot 1982 gewoon legaal te koop hier in Nederland. Alleen zonder staart maar met een leuke prent met herdertjes erop. :wink:

Echt sensatienieuws 1e klas dit artikel.

Laatst bewerkt:
Bovenaan