poisenous spider?

rocket

Registered User
misschien een domme vraag maar zit er verschil in de poisenous spider en de spider poisenous? of is dit dezelfde pot? ik bedoel trouwens de 150 sh versie.
als er verschil in zit wat is dit verschil dan?

alvast bedankt

sjemmie

Registered User
filmpjes...

Bij deze kijk ff bij movie's "oud en nieuw" 2002-2003. lijkt mij wel handig als je ff het verschil gaat bekijken tussen de twee genoemde blokken.

mvg,

Sjemmie

Laatst bewerkt door een moderator:

Tijger

Registered User
vroeger had je de poisonous spider 52 en 104 schots(poisonous is niets meer dan bont of multicolour)
Je had ook nog de red spider,green spider,blue spider en de blinker spider alleen in 52 schots, de poisonous spider is er in 52 en 104 schots
De new poisonous spider is waarschijnelijk de versie na deze 2 soorten....
Het kaliber van de 52 schots was toen 40 mm, andere goeie dozen in die tijd waren diamonds in the sky, blossom after thundering etc.
Helaas zijn deze dozen verdwenen in die ouderwetse kwaliteit...........

Pirate

Registered User
Blijft dit gewoon leverbaar ? Iets dergelijks heb ik tussen de nieuwe filmpjes niet kunnen ontdekken namelijk ....

Voor mn gevoel zijn de effecten toch allemaal wat milder met dat nieuwe spul (of onzin, of door de herkeuring, regels etc.)

Huge_Cohones

Registered User
Er zijn 17 nieuwe filmpjes van het spektakelvuurwerk... Op de demo-avond zijn 42 items spektakel getoond.

Ik denk dat deze, net zoals de new spring wind, nog gewoon te koop is.

Gr, Huge

vonk

FPM Moderator
Medewerker
Huge_Cohones zei:
Er zijn 17 nieuwe filmpjes van het spektakelvuurwerk... Op de demo-avond zijn 42 items spektakel getoond.

Ik denk dat deze, net zoals de new spring wind, nog gewoon te koop is.

Gr, Huge

spring wind is zowieso nog te koop ( en voorraadig) en poisenous spider is ook nog te koop en volgens mij ook voorraadig

Tony

Administrator
Medewerker
Pirate zei:
Blijft dit gewoon leverbaar ? Iets dergelijks heb ik tussen de nieuwe filmpjes niet kunnen ontdekken namelijk ....

Voor mn gevoel zijn de effecten toch allemaal wat milder met dat nieuwe spul (of onzin, of door de herkeuring, regels etc.)

De effecten zij niet milder alleen anders.
Er zijn nog steeds blokken ook nieuwe die een partij geluid voortbrengen.

De keuringen hebben niks te maken met het prof vuurwerk.
Dat is alleen van toepassing bij feestvuurwerk <250gram PTS.
Als Alpeco al zijn blokken en knallers met KVK zou verkopen dan hoeven ze niet eens gekeurd te worden.

Correct me if i am wrong.

Schuim

Moderator
Medewerker
dit klopt voor 100% tony.

bij kvk vuurwerk mag werkelijk bijna alles, alleen het kan ook te gek worden (vandaar ook dat alpeco geen shells meer verkoop inverband met veiligheid etc.)

je zou bij wijze van spreken rustig met kvk een blok met een kaliber van 7 inch en 100 schoten kunnen kopen. :+

maar het kan natuurlijk ook te gek worden, en dan heb ik het niet zo zeer over de prijs. |:(

en daarom hoeft dit ook niet opnieuw gekeurt te worden, er zijn bijna geen regels voor dit type vuurwerk, de regels die er zijn gelden meer voor opslag en dergelijke.

Greedings,
Schuim :w

Pirate

Registered User
Oke mannen, ik heb die kennis niet (daarom kom ik hier) het viel me alleen op bij die filmpjes, dat ik bij de meeste blokken dacht van .... 'ja leuk' .... snap je, ik heb ff snel een berg oude filmpjes bekeken, dus het gaat verder weer goed met me :+

THE SHARE-MAN

Registered User
mmmm

als ik moest kiezen tussen de 150 sh van bonbridge alpeco en de 104 sh. broekhoff dan gha ik voor de 104 sh. die is ook een stuk hoger en groter en zwaarder dan de 150sh.

Ik heb ook gezien dadie van alpeco alleen maar peony geeft en weet van de 104sh dat deze met draaikolken is.

Prijs is hetzelfde ik meen dat zelfd de 104 sh wat goedkoper is en dan heb je ook nog eens een geweldadig blok..

Dynamite

Registered User
Ik heb die versie van Broekhoff live gezien. Oh god, wat een geweld komt daar vanaf. Het is wel jammer dat door de kracht van die spinners de boeketten min of meer kapot geslingerd worden.

De bij Alpeco verkrijgbare New Poisenous Spider vind ik eigenlijk geen Poisenous Spider meer, omdat de spinners ontbreken.

Laatst bewerkt:

remio

Registered User
dat is natuurlijk overdreven.... ;)

via de handel is ie ook wel te krijgen, zelfs al s je geen grootvuurwerker bent :p

gegroet remio

Tony

Administrator
Medewerker
remio zei:
dat is natuurlijk overdreven.... ;)

via de handel is ie ook wel te krijgen, zelfs al s je geen grootvuurwerker bent :p

gegroet remio

En zo kunnen we wel aan de gang blijven.
Ga er maar van uit dat je die van broekhof niet kunt kopen.

Vavoom

Registered User
Dynamite zei:
Ik heb die versie van Broekhoff live gezien. Oh god, wat een geweld komt daar vanaf. Het is wel jammer dat door de kracht van die spinners de boeketten min of meer kapot geslingerd worden.

Dát is juist wat de echte poisenous spider zo mooi maakt. De bommetjes lijken door een steeds groter wordende middelpunt vliegende kracht uit elkaar te klappen. De sterren worden dus als het ware één kant op geslingerd. :)

Dynamite zei:
De bij Alpeco verkrijgbare New Poisenous Spider vind ik eigenlijk geen Poisenous Spider meer, omdat de spinners ontbreken.

Ben ik helemaal met je eens.

Bovenaan