'Paniek’ om vuurwerk Bakkerstraat Hilversum

Tony

Administrator
Medewerker
HILVERSUM - Dat vuurwerk een beladen onderwerp is in de Hilversumse Bakkerstraat, weet de politie ook. Dus toen er een anonieme tip kwam over honderden kilo’s zwaar illegaal vuurwerk op een adres in deze straat, kwam de politie in april snel in actie.

In het huis stuitten agenten op twintig kilo illegaal zwaar evenementenvuurwerk en nog eens twaalf kilo legaal spul.

Zeventien woningen werden in april ontruimd na de ontdekking van een vuurwerkbom in een zolderkamer. Die was door een overspannen bewoner in elkaar geknutseld om wraak te nemen op collega’s die hem ernstig zouden pesten. Een peloton Mobiele Eenheid en de Explosieven Opruimingsdienst Defensie (EOD) werden ingezet.

Vergeleken daarmee was de pas dinsdag bekend geworden politieactie van afgelopen weekeinde bescheiden. Maar toch zwaar overdreven, vindt de verdachte bewoner (45).

,,Het is spul wat ik en mijn zoon van dertien jaar over hadden van vorig jaar. Gewoon in de supermarkt in Duitsland gekocht. Nog lichter dan het Nederlandse vuurwerk, maar stukken goedkoper.

Lees verder: http://www.gooieneemlander.nl/regionaal/gooivechtstreek/article25797733.ece/Paniek-om-vuurwerk-Bakkerstraat-Hilversum?lref=sll

Tony

Administrator
Medewerker
Het is te gek voor woorden dat politie en justitie zich zo opstellen.
Ze maken de mensen gewoon gek met al die lulverhalen. Ze vergeten dat 90% van de bevoling niet eens weet hoe illegaal vuurwerk eruit ziet en die raken nu dus al in paniek van wat licht consumenten vuurwerk. Weer duizenden euro's aan belastinggeld over de balk gegooid.

myrmidon

Registered User
Dat wordt al jaren gedaan, de feiten worden al jaren verdraaid en gelogen, bah....

Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

Bovenaan