Oud & Nieuw vuurwerkshow in Londen niet meer gratis

Moontan

Moderator
Medewerker
Oud & Nieuw vuurwerkshow in Londen niet meer gratis

Sinds 2003 wordt in Londen het nieuwe jaar ingeluid met een 45 minuten durend vuurwerk spektakel dat vanaf de London Eye wordt afgestoken. Tot nu toe was het evenement gratis, maar vanaf dit jaar gaat het 10 pond per persoon kosten. Op de avond van de jaarwisseling wordt het gebied rond de Southbank afgesloten en kun je er vanaf dit jaar alleen nog in met een entreekaartje.

Halfmiljoen bezoekers
Het is een van de bekendste nieuwjaarsevenementen in Europa en de vuurwerkshow trekt elk jaar een grote massa mensen aan. In 2003 zagen ongeveer 100.000 mensen de show, in 2012 waren dit er al 400.000 en het afgelopen jaar waren er maar liefs een half miljoen mensen op het event afgekomen.

Veiligheid moet voorop staan en volgens de burgemeester van Londen wordt het veel te onoverzichtelijk om dat te garanderen. Daarom is het invoeren van een ticketsysteem volgens hem de beste manier om ervoor te zorgen dat de Oud & Nieuw show gezellig blijft en veilig verloopt.

Er zijn 100.000 kaarten voor publiek beschikbaar en de verkoop gaat vrijdag 26 september om 12 uur (Britse tijd) op London.gov.uk/nye van start. Het geld wordt trouwens gebruikt om extra mensen voor het evenement in te zetten en het openbaar vervoer die nacht gratis te houden.

De burgemeester heeft ook een alternatief: het spektakel thuis vanaf de bank te volgen, maar ik zeg: when in Rome … ga met je fles champagne naar Primrose Hill waar je prima uitzicht op het vuurwerk hebt.

http://verkeersbureaus.info/nieuws/2014/09/19/52984-oud-nieuw-vuurwerkshow-londen-niet-gratis/

Baron van lunt zu sas

Registered User
Burgemeestertje in Hilversum wil dat de middenstand voor de kosten opdraait en hier worden de mensen alweer geld gevraagd.
Twee bewijzen dat het geen goed alternatief is voor het traditionele O&N.

magnolia

Registered User
ik denk dat het best wek ff wennen zal zijn voor de mensen .
het zal best pech hebben zijn als je niet aan een kaartje kan komen .
als het zo veel bezoekers trek zal het wel eens kunnen uitdraaien in een grote chaos ben ik bang .
maar goed dat moeten ze zelf maar ondervinden .

Dim

Product Beheer
Medewerker
Ik ben in Londen geweest tijdens de Guy Fawkes dagen kan vertellen dat er wat vuurwerk te koop is voor iedereen maar dat het verschrikkelijk duur is!

Eerlijk gezegd heb ik ook niemand wat zien afsteken.

De shows tijdens deze dagen zijn in de grote parken van Londen en zijn ook alleen te betreden met een entree ticket! Deze kosten ook tussen de 5 en 10 pond.

Je komt dan wel op een terrein waar een kermis is en goed voor de catering is gezorgd.

Baron van lunt zu sas

Registered User
Er is een hele rits aan dagen in GB waarop vuurwerk afschieten mogelijk is. De enige die pech hebben zijn volgens mij atheïsten, die hebben maar 1 dag.
Het is erg duur, geen rotjes e.d. Maar wel mooie pijlen!

Bovenaan