Original probox xl en xxl

ief

Registered User
Weet iemand iets meer over de inhoud van deze pakketen.
Ik zag ze staan op de site van vuurwerkland Steenbergen, maar er staat voor de rest niets aan info bij.

ief

Registered User
Lijkt mij toch duidelijk, hij staat onder Zena bij de collectie Original.
En de assortimenten heten Probox xl en Probox xxl.
Wat is daar niet duidelijk aan?

maartenvincent

Registered User
Ja ik zie het, maar ik heb ze zien staan onder de naam die ik zei. Kan zijn dat het bij mij fout op de site van de dealer staat.
Hoe dan ook, er is verder geen info over te vinden. Pakketten zijn nieuw, dus meer info als jij ze afgestoken hebt :tounge:.

painkiller

Registered User
De kwaliteit van Zena is meestal wel prima.
Of deze box de moeite waard is zal niemand iets kunnen zeggen aangezien het een nieuw product is.

goeiedag

Registered User
Specificaties
Naar mijn mening is het een omlabeling van de X-treme box 3 van Vuurwerkland of Maxxtreme box van Wolff.
Die X-treme box 3 had ik vorig jaar.

Hier de specificaties van die X-treme Box 3:
1. Etna, knalfontein, strobe, star, chry, crackling, tail, zilver, geel, goud, rood
2. Volcano, knalfontein, strobe, chry, crackling, tail, star, groen, zilver, rood
3. Revolutions, 25 schots cake, tail, wave, crackling, star, rood, groen
4. Impact, 25 schots cake, tail, palm tree, star, crackling, time rain, rood, groen
5. X-man, 21 schots cake, tail. star, strobe, crackling, brocade crown, rood, groen, geel, paars, zilver
6. X-treme Attack, 50 schots cake, tail, wave, crackling, star, brocade crown, rood, groene en geel
7. Megatron, 41 schots cake, tail, wave, star, crackling, time rain, rood en groen
8. Mania, 32 schots cake, tail, star, strobe, crackling, brocade crown, rood, groen, geel, paars en zilver
9. Crusader 1, pijl
10. Crusader 2, pijl
11. Crusader 3, pijl

Links
Deze: http://star-fire.nl/media/afbeelding/img_X-treme_Box_3.jpg
Dit is het nu:http://www.vuurwerkshop-steenbergen.nl/shop/contents/media/l_zena-orginal-pro-box-3-xxl.png

Volgens mij is het pakket hetzelfde, maar dat weet ik niet 100% zeker.

Mening:
Wat ik me er nog van kan herinneren, (helaas geen filmpje gemaakt):
Leuk pakket, maar wel te duur voor wat het biedt.
De ''knal fonteinen'' zijn fonteinen die 1 minuut duren, daarna komt er gewoon net als een cake een harde knal uit en spat uiteen. De Pijlen waren erg goed, mooie effecten en knalden behoorlijk hard. De potten waren wel redelijk. De cakes hebben allemaal een verschillende finale. De een heeft een finale van 4 schots, de ander 8.
Voordelen: Knalt redelijk, Mooie fonteinen, Mooie Pijlen.
Nadelen: Prijzig.

Conclusie: Te duur. Ik denk dat je beter een black dragon box van 200 euro kan kopen, of een buurt assortiment van Rubro vuurwerk.

Laatst bewerkt:

dannycnl

Registered User
Thx voor deze info had idd al gelezen dat het een retabel zou zijn.
Mijn besluit staat vast toch maar losse potten dit jaar:)

goeiedag

Registered User
Thx voor deze info had idd al gelezen dat het een retabel zou zijn.
Mijn besluit staat vast toch maar losse potten dit jaar:)

Ja, hier ook. Vaak losse poten. Ga dit pakket niet halen, maar waarschijnlijk de black dragon box van Wolff, want die filmpjes van Wolff hebben mij compleet overtuigd.

goeiedag

Registered User
Het is inderdaad hetzelfde als de Extreme box 3/Maxxtreme box 3/original pro box 3
De specificaties had ik al eerder aangegeven.
IK heb er een paar afgestoken vannacht en ik was best onder de indruk (geen filmpje)
nr 1 en nr 2 fonteinen 45 seconden dan 1 shot die in de lucht wordt geknald
nr 3 Cake met redelijke burst, mooie effecten en ging al sneller schieten.
nr 6 Mooie cake die 5 shots achter elkaar schiet, hoog tempo mooie burst en grote effecten
Vanavond gaat hier ook nog wat de lucht in (traditie hier), misschien dat ik dan nog ééntje op film zet als ik de tijd ervoor heb

danny21

Registered User
Ik heb in ieder geval 1 filmpje van de pro box 2, deze zal ik hier zo posten.
Tempo in de cakes zat er goed in. Ook bij de batterij met pijltjes.
Volgend jaar als die er dan weer is zeker voor herhaling vatbaar.

Bovenaan