Nu Discussie: Wanneer eindigt de vuurwerk-discussie?

Moontan

Moderator
Medewerker
Nu Discussie: Wanneer eindigt de vuurwerk-discussie?

Al in de jaren '80 werd er flink ingezet op campagnes om te waarschuwen voor de gevaren van vuurwerk. En nog steeds is het onderwerp van discussie: steeds meer mensen zijn het geknal zat: het lijkt wel of de Derde Wereldoorlog uitbreekt rond Oud & Nieuw. De burgemeesters van de vier grote steden willen het afsteken en verkopen van vuurwerk aan banden leggen. Goed idee, of een heillos plan?

Minister Opstelten is door de vier burgemeesters opgeroepen tot een vuurwerkverbod op Oudjaarsdag: pas 's avonds afsteken vanaf TIEN uur, dus slechts TWEE uur voor de jaarwisseling. En NA enen moet het afgelopen zijn met het geknal.

En als het aan de burgemeesters van de vier grote steden ligt: ook pas vuurwerk kunnen kopen vlak voor de 31e, bij voorkeur anderhalve werkdag.

Om geen vuurwerktoerisme uit te lokken, zou hun voorstel landelijk moeten gaan gelden en niet alleen in de vier grote steden.

Is dit de opmaat naar een algeheel vuurwerkverbod in Nederland? En denk je dat het zou helpen, deze plannen? Of is het een doekje voor een bloedende vinger, alleen maar om vuurwerktegenstanders een beetje zoet te houden?

En zie je het al voor je? Het loopt wat uit met de nieuwjaarskussen en voor je het weet is het kwart voor één en sta je daar met je mega-vuurwerk-pakket!

Helpt het plan van de burgemeesters om vuurwerk aan te pakken of is het hele idee een wassen neus?

BEL 010 - 436 44 36, #RIJNMONDNU of discussieer mee op deze pagina.

RIJNMONDNU TWITTERKANAAL:

http://www.rijnmond.nl/programmas/r...scussie-wanneer-eindigt-de-vuurwerk-discussie

stef

Member
Ik zeg foute boel.
Die harde knallen komen evengoed wel ons land in als dat probleem niet aangepakt wordt.
En de burgers maar denken ''wat raar, er is toch een nieuwe regelen van 23.00 tot 1.00 uur mag het toch''.
Wij horen al ruim een week die harde knallen!

Kom op mensen, wordt eens wakker daar in Den Haag.
Pak de bron aan en zorg er voor dat dat zware spul niet meer het land in kan komen.
Maar nee hoor, ze steken liever hun kop in het zand en lachen liever alles weg zodra hun iets gevraagd wordt.
Heel fout dit, zoals zo'n beetje alles fout gaat daar in playmobil-land.

The Cigarman

Moderator
Medewerker
Weet je waar ik bang voor ben.
Dat er als er een totaal verbod wordt ingesteld op consumenten vuurwerk de pleuris uitbreekt.

Mensen volgen niet braaf de meer.
Kijk naar het rookbeleid, het verbod op alcohol onder de 18 jaar, de OV chipkaart.
Mensen bedenken, zelf ,,oplossingen'' om wet en regelgeving te omzeilen.

Vuurwerk bestellen uit het voormalige Oostblok, zelf halen in België en Duitsland.
Als de politie dat moet bestrijden, gaan mensen in verweer, denk ik zo.
Dus meer agressie tegen hulpverleners.
Lekker verkeerd beleid dus zo....

road-runner

Registered User
Scheelt dat half Nederland zich ergert aan de diefstal en winkel/woning inbraak maar voor de Nederlandse regering is vuurwerk toch het belangrijkste !

vraag me wel eens af waarom de vereniging van importeurs hier niks aan doet !
want vandaag of morgen is het over voor het consumenten vuurwerk en tja ....grijpt iedereen naar het illegale....

groet!

stef

Member
De discussie stopt niet eerder totdat er heel DUIDELIJK aan ALLE burgers verteld word hoe het ECHT zit. En niet oppervlakkig een stukje in het nieuws of waar dan ook. Gewoon een programma aan wijden of een commercial of heel veel reclame waar de shit vandaan komt en dat consumenten vuurwerk bij goed gebruik prima kan. Punt!

Verstuurd van mijn GT-S5830i met Tapatalk

Laatst bewerkt:

boozebelly

Registered User
De discussie stopt niet eerder totdat er heel DUIDELIJK aan ALLE burgers verteld word hoe het ECHT zit. En niet oppervlakkig een stukje in het nieuw of wasr dan ook. Gewoon een programma aan wijden of een commercial of heel veel reclame waar de shit vandaan komt en dat consumenten vuurwerk bij goed gebruik prima kan. Punt!

Amen. Alleen heeft de media dan ineens niks meer te roeptoeteren in de komkommertijd dus dat is hunzelf in de vingers snijden.

Verstuurd van mijn ACER Aspire 8930G dual core laptop met toetsenbord

Sweet Laker

Registered User
De discussie stopt niet eerder totdat er heel DUIDELIJK aan ALLE burgers verteld word hoe het ECHT zit. En niet oppervlakkig een stukje in het nieuws of waar dan ook. Gewoon een programma aan wijden of een commercial of heel veel reclame waar de shit vandaan komt en dat consumenten vuurwerk bij goed gebruik prima kan. Punt!

En wie gaat die commercial betalen? De branche blijft angstvallig stil helaas, en je zou toch zeggen dat al die handjes samen een commercial moeten kunnen betalen. Maar dan moet het wel SAMEN komen, helaas is de werkelijkheid tot nog toe anders,..

Bovenaan