NPO Radio 1 op straat 19-11-2014 Vuurwerkverbod

Moontan

Moderator
Medewerker
Utrecht. Het nieuwe jaar komt steeds dichterbij en steeds meer gemeenten discussiëren over de viering van de komende jaarwisseling. Zo wil met name GroenLinks een centrale vuurwerkshow, zodat mensen op een veilige afstand van het vuurwerk kunnen genieten. Hierbij pleitten ze ook voor een vuurwerkverbod voor particulieren en is de partij, samen met de Partij voor De Dieren in Utrecht, een meldpunt begonnen voor Utrechters die een straat zonder vuurwerk willen. Jaarlijks vallen er vele gewonden en soms zelfs doden bij het afsteken van vuurwerk. Moet de overheid inderdaad van koers veranderen? Of is het allemaal overdreven en moeten we deze traditie in ere houden?

Rob Oudkerk praat hierover met Saskia Osram van de Partij voor de Dieren, Harm Watsing van de petitie Vuurwerk moet blijven! en Pieter Huijskens, officier b.d. wapen- en munitietechniek.

terug luisteren:

http://www.radio1.nl/item/243863-Verbod op vuurwerk.html

D

Deleted member 17038

Guest
Pieter Huijskens, officier b.d. wapen- en munitietechniek. Tenenkrommend , wat een onzin kraamt deze man uit.....
Hij is niet echt objectief in het verstrekken van informatie.. Eigenlijk een beetje triest hoe hij zijn angst verspreid over consumenten vuurwerk. En ook het zielige kindjes verhaal. We kunnen stoppen met het kopen hier maar daar los je dus niks mee op want ach... waarom ga ik er hier ook op in. Het is te hopen dat die lul snel met pensioen moet.

D

Deleted member 17038

Guest
Oh bedankt maar lekker belangrijk... die man moet gewoon genieten van zijn pensioen en lekker op vakantie met oud en nieuw als hij het echt zo verschrikkelijk vind. Echt wat een ***

Michel_G

Zilveren Member
Nope, niet belangrijk overigens

Was er al bang voor dat het zo'n figuur zou zijn, toen ik las dat hij als "expert" zou fungeren in het interview......

boozebelly

Registered User
Die Pieter Huijskens haha. Wat een lachwekkend slecht betoog :hehe!:
Een oude, bange gepensioneerde man die nergens nog zijn ei kwijt kan en zich daarom maar aanbied in de media als anti-vuurwerkslet om toch nog enigszins aan zijn trekken te kunnen komen. Een expert in hart en nieren die o.a. weet te vertellen dat de ramp in Volendam (cafébrand) is veroorzaakt door "sterrenpijlen". Wie kent ze niet...?
Man, accepteer dat je over je houdbaarheidsdatum heen bent en ga lekker vissen.

Zaliotuur

Registered User
Die Pieter Huijskens haha. Wat een lachwekkend slecht betoog :hehe!:
Een oude, bange gepensioneerde man die nergens nog zijn ei kwijt kan en zich daarom maar aanbied in de media als anti-vuurwerkslet om toch nog enigszins aan zijn trekken te kunnen komen. Een expert in hart en nieren die o.a. weet te vertellen dat de ramp in Volendam (cafébrand) is veroorzaakt door "sterrenpijlen". Wie kent ze niet...?
Man, accepteer dat je over je houdbaarheidsdatum heen bent en ga lekker vissen.
Hier staat nog zo'n pareltje van die Huijskens...

Ik snap echt niet dat bv de BPN dit soort schijnexperts niet keihard aanpakt in de media, juist dit soort experts worden bijna als afgoden gevolgd door onze "welingelichte" overheid!

D

Deleted member 17038

Guest
Pieter Huijskens heeft me wel geïnspireerd om mee te doen aan de naam/verhaal wedstrijd van Marijn!

--sjon beton--

Registered User
lach er maar om!
maar het gros van de Nederlanders gelooft die mafkees, want hij is immers oud officier wapen en munitietechniek.
dus hij zal het wel weten.

magnolia

Registered User
best interessant gesprek moet ik zeggen .
maar het allerbelangrijkste is werken al die wilde plannen wel in de praktijk .
als je de vuurwerktraditie veranderen wil ben ik bang dat je voor een grote uitdaging komt te staan .
het viel me trouwens op dat de meningen over de juiste oplossing verdeelt waren .

D

Deleted member 17038

Guest
best interessant gesprek moet ik zeggen .
maar het allerbelangrijkste is werken al die wilde plannen wel in de praktijk .
als je de vuurwerktraditie veranderen wil ben ik bang dat je voor een grote uitdaging komt te staan .
het viel me trouwens op dat de meningen over de juiste oplossing verdeelt waren .

Ik vond het persoonlijk heel jammer dat er daar niet verder op in werd gegaan en dat de telefoongasten veel teveel aandacht kregen. Je merkt het hier ook aan de reacties dat er 1 persoon wel met kop en schouders bovenuit mocht steken..

magnolia

Registered User
Ik vond het persoonlijk heel jammer dat er daar niet verder op in werd gegaan en dat de telefoongasten veel teveel aandacht kregen. Je merkt het hier ook aan de reacties dat er 1 persoon wel met kop en schouders bovenuit mocht steken..

klopt ook je zou het een vorm van beïnvloeden kunnen noemen .
maar uit eindelijk is die vent wel afgekapt .
er waren een stuk of 5 mensen aanwezig en het programma duurde een half uur, en om die dan volledig hun zegje te laten doen gaat ontzetten lastig .
maar ik begrijp je wel want echt pro vuurwerk was het gesprek niet .

Bovenaan