NL Consumenten vuurwerk met lichtkogels

KoenL

Registered User
Al een tijdje ben ik op zoek naar potten, candles en single shots (denk niet dat die er zijn) die alleen lichtkogels of staarten schieten.

Het liefst iets met meerdere / andere kleuren dan alleen rood en groen.

Hopelijk kan iemand wat tips geven.

Bedankt alvast!

DioR

Registered User
Je kan power pearls 96 en de 192 proberen.
Dit zijn kleine potjes die rode en groene lichtkogels de lucht in schieten. De power pearls schiet er 96 een aardig tempo af. En de power pearls 192 vanzelfsprekend 192 van die lichtkogels (heb ze btw niet getelt haha) Hij heeft wel een crackling finale. Weet niet als je het voor een show gebruikt ofzo dat de finale gaat storen...
En ik dacht dat ze van leslie waren.

bridge

Bronzen Member
Dezelfde zoektocht doe ik ook! Maar dan dus een beetje de serieuze kalibers. Ik hou er ook van om stille effecten op te nemen in het gebeuren.

van Sky line heb je het blok emotions. dat is wel een dure, maar schiet alleen kogels en tails.

Lesli heeft een blok dat heet pure dreamtails. Weet niet of die nog geleverd wordt overigens.

van Bonbridge heb je het pakket miraflores, nog te krijgen bij Edruco. Dit hele pakket schiet lichtkogels, tails en een van de vier potten schiet fluiters.

Verder heb je van Bonbridge de pot Silvertail. die heb ik al vaak gehad. die schiet echt zeer felle tigertails. Ook alleen nog bij edruco.

Verder kun je bij de produktlijst zien dat er bij wolff wat potten aankomen die heeten yellow sky, blue sky etc. die zij nwe waarvan we nog niet weten wat het is, maar waarvan ik hoop op goede lichtkogelbatterijen.

KoenL

Registered User
Lesli heeft een kaars met alleen crackling tails.
Weet niet of je daar iets aan hebt?

Afgelopen twee jaar de Crackling Candles gehad van Broekhoff. Zijn mooie staarten, maar ik zoek nu echt iets met kleur eigenlijk. Thanks voor het advies in ieder geval.

Kende je deze al?

http://www.freakpyromaniacs.com/forum/royal-class-collection/7735-pure-dreamtails.html

Alleen het laatste schot komt niet met je vraag overeen.

Ik kende de prijs beter dan het product zelf. Het is wel precies wat ik zoek, maar de manier van schieten vind ik persoonlijk niet aantrekkelijk.

Thanks voor jullie reacties.

Dezelfde zoektocht doe ik ook! Maar dan dus een beetje de serieuze kalibers. Ik hou er ook van om stille effecten op te nemen in het gebeuren.

van Sky line heb je het blok emotions. dat is wel een dure, maar schiet alleen kogels en tails.

Lesli heeft een blok dat heet pure dreamtails. Weet niet of die nog geleverd wordt overigens.

van Bonbridge heb je het pakket miraflores, nog te krijgen bij Edruco. Dit hele pakket schiet lichtkogels, tails en een van de vier potten schiet fluiters.

Verder heb je van Bonbridge de pot Silvertail. die heb ik al vaak gehad. die schiet echt zeer felle tigertails. Ook alleen nog bij edruco.

Verder kun je bij de produktlijst zien dat er bij wolff wat potten aankomen die heeten yellow sky, blue sky etc. die zij nwe waarvan we nog niet weten wat het is, maar waarvan ik hoop op goede lichtkogelbatterijen.

Die van Sky Line is inderdaad ook mooi, maar ik vind hem veel te duur!

De Pure Dreamtails eigenlijk zelfde; te duur.

De potten van Bonbrigde zou ik graag willen, maar ik ga geen rit naar het zuiden maken. Daarom staat er ook NL consumenten vuurwerk in de titel.

Die potten van Wolff verwacht ik meer gele en blauwe peoneys. Maar dat moeten we nog zien.

Thanks voor je reactie in ieder geval. Leuke zoektocht

Laatst bewerkt:

jetztgehtslos

Registered
Afgelopen twee jaar de Crackling Candles gehad van Broekhoff. Zijn mooie staarten, maar ik zoek nu echt iets met kleur eigenlijk. Thanks voor het advies in ieder geval.

Ik kende de prijs beter dan het product zelf. Het is wel precies wat ik zoek, maar de manier van schieten vind ik persoonlijk niet aantrekkelijk.

Thanks voor jullie reacties.

Crackling candle
Knetterstaaf met gekleurde ballen, 15 schots.
(Artikelnr.436)€ 3,49

XL foto:

Brandtijd: 35-40 sec.
Hoogte: 10,0-20,0 m.
Eenheid: 1 stuks

Hebben dus nog gekleurde staart die overgaat in crackling. Is niet alleen een crackling tail.

Je zou anders nog wat anders kunnen proberen:

Torpedo
6 schots kleurenkaars met rode en groene staarten, dansende zilverbijen en cracklingeffecten.
(Artikelnr.662)€ 3,95

XL foto:
XL video:

Brandtijd: 18-22 sec.
Hoogte: 10,0-15,0 m.
Merk:

Lord of the lights
Nieuwe effectkleuren! Kleur de avondlucht met deze zeer zware komeetstaaf, die maar liefst 325 felle lichtkogels in een breed scala van moderne kleuren hoog de lucht in schiet.
(Artikelnr.835)€ 29,95

XL foto:
XL video:

Brandtijd: 42 sec.
Hoogte: 8,0-12,0 m.

Gold digger
10 schots zware Romeinse magnesiumstaaf. Indrukwekkende goudeffecten worden in een mooi tempo de lucht ingeschoten.
(Artikelnr.978)€ 19,95

XL foto:
XL video:

Brandtijd: 25 sec.
Hoogte: 6,0-8,0 m.
Merk:

Laatst bewerkt:

KoenL

Registered User
Thanks jetztgehtlos.

Ik heb de Crackling Candle, Torpede en de Gold Digger op m'n lijstje gezet. Die Lord of the Lights, wil ik liever eerst zien gezien de prijs.

bridge

Bronzen Member
Keb nog wel wat, waar je zeker wat aan gaat hebben. kijk eens naar de filmpjes op de site van BROEKHOFF, naar de volgende;

sonic cake
silver sky cake
silver blast
golden dream (filmpje klopt niet, want dit is echt een tailpot)
blinking delights (dit is een hele sierlijke). heb hem al vaak gebruikt.

mickeyzegtboem

Registered User
golden dream (filmpje klopt niet, want dit is echt een tailpot)

Golden dream was tot 2 jaar geleden een tail potje, alleen tegenwoordig is het effect zo als in het filmpje staat....

zowiezo zal het een zoektocht worden om nog aan al deze producten te komen, ze zijn dit jaar allemaal uitlopend, hoewel de silver sky cake wellicht nog iets langer blijft

Richardus

Registered User
Thanks jetztgehtlos.

Ik heb de Crackling Candle, Torpede en de Gold Digger op m'n lijstje gezet. Die Lord of the Lights, wil ik liever eerst zien gezien de prijs.

Heb je trouwens van de Gold Digger de prijs wel gezien...?

Laatst bewerkt:

jetztgehtslos

Registered
Alternatief voor de Lord of the Lights heeft Weco in het assortiment. De kometensturm schiet lichtkogels af: WN317 – Kometensturm. Zowel in NL als Duitsland te koop. Daarnaast verkopen ze in Duitsland ook nog wat andere vormen van Romeinse kaarsen barrages. Goedkoop alternatief voor de Lord of the Lights zijn dat, dan zou je even in het Aldi/Lidl gedeelte moeten kijken en even een folder moeten raadplegen. Daar zal er ongetwijfeld wel één in staan.

GMP82

Zilveren Member
Ik wens je veel succes met je zoektocht, het is best een moeilijke... (zeker als je em betaalbaar wilt houden).
Ik heb het een paar jaar terug geprobeerd en kwam na lang zoeken tot de conclusie dat een shitload aan gewone romeinse kaarsen voor een schappelijke prijs, de beste oplossing was.

Wat nog mist in voorgaande posts, zijn de goldrain en silverrain van STAR/B&W. Helaas zijn deze de afgelopen jaren in kwaliteit af en in prijs toegenomen...

De genoemde lord of the lights is in mijn ogen prijs-kwalitatief niet ok. Kun je zelf veel goedkoper evenaren of verbeteren door meerdere romeinse kaarsen te combineren.

Verder de roman candle van masterblaster, die zou van kleur wisselen. Echter hier is HEEL moeilijk aan te komen.

EDIT: zie hier het begin van mijn poging destijds:
http://www.freakpyromaniacs.com/forum/consumenten-vuurwerk-nederland-algemeen/7602-legale-potten-met-tail-effect.html

Zal meer posten als me meer te binnen schiet.

Laatst bewerkt:

DarkSoul

Registered User
Je zou de Colony van Mercurius kunnen gebruiken. Dat is een potje van slechts 5,- met harde crackling tails en een gekleurde ster. Leuk (en lawaaiig!) om met meerdere tegelijk te doen!

Een totaal andere cake is de waaier Chinese Great Wall van Zena. Deze kost €45,- wat ik te veel vind, maar hij is wel uniek. Het zijn HELE dikke tails. Niet echt gekleurd helaas; eerder goud, zilver, blink en crackling.

Je zou ook Tante Sjaan van Marijn even kunnen bekijken, hoewel die waarschnijlijk te veel effecten (en bursts) heeft voor je.

Dan is Swingende Nico waarschijnlijk beter inderdaad!

Ook Marijns Vlugge Japie heeft een paar mooie tails en mines erin zitten. Helaas voor jou ook wat knallen met boeketten...

Eveneens van Marijn is het pakket De Daltons van vier cakes. Heeft voornamelijk tails en mines, maar ook een enkele fluiter en boeket. Misschien kan je er toch wat mee.

Bovenaan