'Nieuwe vuurwerkregels zijn waanzin' .

Moontan

Moderator
Medewerker
'Nieuwe vuurwerkregels zijn waanzin' .

EMMEN - Drentse vuurwerkverkopers noemen het voorstel om het afsteken van vuurwerk nog meer aan banden te leggen waanzin.

De burgemeesters van de vier grote steden willen dat er alleen nog vuurwerk mag worden afgestoken op oudejaarsdag tussen elf uur 's avonds en één uur 's nachts. Ook moet er op minder dagen vuurwerk verkocht gaan worden. Vuurwerkverkoper Roel Akkerman uit Emmen vindt dit erg overdreven. Vuurwerk afsteken is volgens hem een traditie en het echte gevaar zit in de verkoop van illegaal vuurwerk zegt hij. De opsporing van dit vuurwerk zou prioriteit moeten krijgen en niet de regulering van het afsteken.

GroenLinks in Hoogeveen is wel voor een kortere afsteektijd en een inperking van de verkoop van vuurwerk. De partij was vorig jaar één van de oprichters van het landelijke meldpunt voor vuurwerkoverlast

Richardus

Registered User
Pas als ze het in de portemonnee voelen, hoor je de branche opeens kermen. Ze hadden al veel eerder hun markt en traditie moeten beschermen.

Puur

Registered User
Ja nu komen ze pas met een protest. Dat hadden ze gvd een paar jaar eerder moeten doen!

ja je mond opendoen als het telaat is.
stelletje kneuzen zijn het.
jarenlang denken ach het waait wel over maar nu denken ze "********* wij zijn aan de beurt"......en omdat jullie je muil niet eerder opgetrokken hebben is het waarschijnlijk heel snel afgelopen met onze mooie hobby.....:sad:

boozebelly

Registered User
Dat de tegengeluiden vanuit de branche laat op gang komen is een feit. Misschien zijn ze ook wel niet eerder door de media benaderd zoals dat nu begint te gebeuren, dat weet ik niet. Maar wat doen jullie zelf om voor jullie misschien wel grootste hobby/liefhebberij op te komen? Bijna iedereen kijkt maar wat toe en geeft maar wat op elkaar af vanaf de zijlijn in plaats van de handen ineen te slaan. "Bonte is k-u-t, de branche is k-u-t, het is allemaal zo oneerlijk, de politiek snapt het niet", etc, etc klinkt het aan de borreltafel.
Klim in de pen en laat de politiek je tegengeluid horen, meer kunnen we als liefhebbers ook niet doen maar het is tenminste iets. Het is nog helemaal niet te laat.

zone

Registered User
Denk dat een aantal mensen,aardig hun best hebben gedaan om in de media een ander geluid te laten horen.
Maar volgens mij zit niemand daar op te wachten,verder dan een buurtkrantje zijn ze niet echt gekomen.
De branche had volgens mij meer kunnen doen,bijvoorbeeld groots aankondigen dat vuurwerkverkopers vuurwerk gaan boycotten,oftewel geen minipijltjes meer verkopen.
Daar komen de sbs 6 en rlts wel op af,dat vinden ze mooi.
Op een of andere manier zijn wij niet sexy genoeg.

boozebelly

Registered User
Denk dat een aantal mensen,aardig hun best hebben gedaan om in de media een ander geluid te laten horen.

Daar twijfel ik ook inderdaad niet aan :) o.a. Ron Brinks hier op het forum heeft het ver geschopt, net zoals de heren achter Vuurwerktraditie.nl, etc, etc. Waar het mij om gaat is dat we als freaks allemaal ons kleine steentje bij kunnen dragen. Ik lees constant goede argumenten en terechte kritieken op bepaalde politici van mensen maar om ze alleen op de forums te plaatsen haalt niks uit. Mail je argumenten naar de persoon in kwestie zelf. Ieder emailadres van welke politieke partij dan ook is via Google zo gevonden. De azijnzeikers halen er ook succes mee, dus waarom wij dan niet? Tegengeluiden laten horen in het hol van de leeuw, daar gaat het mij om.

Puur

Registered User
Daar twijfel ik ook inderdaad niet aan :) o.a. Ron Brinks hier op het forum heeft het ver geschopt, net zoals de heren achter Vuurwerktraditie.nl, etc, etc. Waar het mij om gaat is dat we als freaks allemaal ons kleine steentje bij kunnen dragen. Ik lees constant goede argumenten en terechte kritieken op bepaalde politici van mensen maar om ze alleen op de forums te plaatsen haalt niks uit. Mail je argumenten naar de persoon in kwestie zelf. Ieder emailadres van welke politieke partij dan ook is via Google zo gevonden. De azijnzeikers halen er ook succes mee, dus waarom wij dan niet? Tegengeluiden laten horen in het hol van de leeuw, daar gaat het mij om.

heb je helemaal gelijk in maar dan moeten de handelaren(en ik bedoel allemaal)mee doen met ons luitjes, want wij kunnen bulderen wat we willen maar zonder hun kunnen wij geen vuist maken...

Sweet Laker

Registered User
Tsja, het is jammer dat in deze tijden nog steeds een ikke ikke ikke mentaliteit heerst. Je zou toch zeggen dat men júist in dit soort tijden samen de handen bij elkaar doet, de wapenstok wegstopt en samen zegt van "Jongens, we hebben één gezamenlijk doel en dat is zorgen dat onze handel niet in duigen valt. En hoe doen we dat, door een groot statement te maken tegen het illegale geknal".

Maar nee hoor; men neuzelt liever door op micro niveau en dan heb ik het nog niet eens over de branche zelf. Horen, zien en zwijgen. En zelfs nu lijkt er niet veel geluid te komen vanuit die diepe grot waar men kennelijk inzit.

Jammer en een gemiste kans (al een aantal jaren lang).

Bovenaan