Nieuwe lawinepijl

jawe

Registered User
Heb weer wat nieuws ontdekt in vuurwerkland genaamd de signal rocket.
Wat ik er gehoord heb zouden ze zelfs nog iets harder gaan dan de zink versie.
Denk dat we ze steeds meer gaan zien in de tijd,als (vervanger) voor de zink.
Over hoeveel gram pts heb ik geen info.
Hierbij de foto's.:w

Laatst bewerkt:

BMW-freaky

Registered User
Op AVP stonden ook al foto's en een filmpje van deze pijl. Volgens mij zijn ze echt compleet nieuw, dus voor het eerste jaar op de markt..

Zie hier het topic op AVP.

Laatst bewerkt:

freaky

Registered User
"waar een wil is is een weg" Dus je zult er waarschijnlijk ook wel op de een of andere manier aan kunnen komen kijk maar naar de eigenaar van de foto :w

Laatst bewerkt door een moderator:

gantpoplin

Registered User
Deze pijlen gaan waarschjinlijk dit jaar de vervangers worden van de zink pijlen. Aangezien deze pijlen dit jaar in veel kleinere aantallen in ons land zullen zijn, wat komt door het zink verhaal waar Ollie een topic over had lopen. 9 euro... krijg ik ze...weet niet of er meer mensen zijn die deze pijlen al in hun bezit hebben en ik denk dat 9 euro een mooie redelijke prijs is.

Off topic. En dat ze in Engeland 9.99. pond betalen wil niet zeggen dat ze hier ook zoveel kosten. Dat is een niet logische beredenatie, want om een simpel voorbeeld te geven: Een groot kledingmerk als Nike heeft ook verschillende prijzen in diverse landen. Het ligt er maar net aan hoe de welvaart in bepalde landen is gesteld...Engeland is sowieso duur...

jawe

Registered User
Vind een prijs van 9 euro netjes,ik heb wel andere bedragen gezien die gaan wel tot 15 euro voor deze.

Laatst bewerkt:

goost

Registered User
vreselijk duur want er gaat maar tussen de 10 en 11 gram kruit in deze jongen, tegenover 23.4 (23.9? iig zo ongeveer) gram in een 902

SReFLEctioN

Registered User
goost zei:
vreselijk duur want er gaat maar tussen de 10 en 11 gram kruit in deze jongen, tegenover 23.4 (23.9? iig zo ongeveer) gram in een 902

Kruitgehalte zegt ook niet alles, beoordeel eerst is de kwaliteit van de pijl voordat jullie allemaal gaan speculeren over de prijs:).

magic sky line

Registered User
goost zei:

bij die 23.4 gram zit ook het siersas voor de silver tail bij het opstijgen, het is niet alleen het knalsas.

en wat SReFLEctioN zegt klopt het heeft ook te maken met de kwaliteit van het pts. Als je kijkt naar de mega jumbo's daar zit 4,6 gram sas in en de knal is iets harder als een supervlinder dus dat zegt heel veel over de kwaliteit ervan. en dat zal hier ook het geval zijn.

tommy-gun

Registered User
magic sky line zei:
bij die 23.4 gram zit ook het siersas voor de silver tail bij het opstijgen, het is niet alleen het knalsas.

en wat SReFLEctioN zegt klopt het heeft ook te maken met de kwaliteit van het pts. Als je kijkt naar de mega jumbo's daar zit 4,6 gram sas in en de knal is iets harder als een supervlinder dus dat zegt heel veel over de kwaliteit ervan. en dat zal hier ook het geval zijn.

Vergeet ook de huls niet, heeft terdege een grote invloed op de knal.

Ivanhoe

Registered User
magic sky line zei:

Zowel een Zink 902 als een 901 bevat totaal 40 gram PTS, waarvan ongeveer 12 gram stijglading. Bron: Arne von Boetticher, Zink-Feuerwerk GmbH

Ga er trouwens maar vanuit dat het met de kwaliteit van het kruit wel goed zit, dat kun je wel aan zink overlaten.

Laatst bewerkt:

near

Registered User
Ligt het aan mij of pakt die de URL niet helemaal...
Njah probeer vanmiddag nogwel, misschien ligt het ookwel aan mijn pc;)

Bovenaan