NEW POST FUNCTIE!

Tony

Administrator
Medewerker
Zoals de meesten van jullie weten is er in het forum een new post functie.
Als je online komt en je klikt erop dan zie je altijd de nieuwste berichten sinds je laatste bezoek. Dit is nu nog zo alleen heb ik een kleine veranderen doorgevoerd. Zo verdwijnen nu automatisch de nieuwe berichten uit de lijst zodra jij ze gelezen hebt.

Dit kan even wennen en raar zijn omdat je voorheen ook het bericht wat je gelezen had of waar je op gereageerd had nog in die lijst zag staan. Het voordeel is echter dat als jij je de nieuwe berichten niet leest deze gewoon bewaard blijven tot je ze wel gelezen hebt of zelf MARK FORUM READ kiest.

Dat betekent ook dat je zonder probleem uren op het forum kan lezen, chatten of zelfs gamen en de berichten bewaard blijven tot 150dagen na je laatste bezoek aan ons forum.

Laat ons maar even weten wat jullie er van vinden! Het kan zo weer terug gezet worden.

Toon

Vinnie

FPM Kalender Beheer
Medewerker
ik vind het irritant. ik zou graag terug willen gaan naar het oude.
je kan je eigen geposte post niet eens controleren.
via veel klikken kom je er dan wel achter hoor.
maar wat je nu gedaan heb vind ik niks,

Kobajo

FPM Filmer
Mijn voorkeur gaat ook naar de oude situatie. Er zullen altijd threads zijn waar de mensen niet in geinteresseerd zijn en als die niet lezen. Als zoiets dan nog 150 dagen blijft staan kan het behoorlijk irritant zijn.

Mats

Registered User
Heb ook liever de oude situatie, zijn altijd threats die ik niet lees, als die allemaal 150 dagen blijven staan houd je een groten lijst over waar je niks aan hebt.

Tony

Administrator
Medewerker
ik vind het irritant. ik zou graag terug willen gaan naar het oude.
je kan je eigen geposte post niet eens controleren.
via veel klikken kom je er dan wel achter hoor.
maar wat je nu gedaan heb vind ik niks,

Preview post ? (Daarmee bekijk je hem voor je hem daadwerkelijk post)

Heb ook liever de oude situatie, zijn altijd threats die ik niet lees, als die allemaal 150 dagen blijven staan houd je een groten lijst over waar je niks aan hebt.

gebruiken dan verdwijnt alles weer uit je newpost.( doe dat na je al je berichten gelezen hebt die je wel wil lezen)

Inderdaad Sven...als je klaar met lezen bent dan kan je Mark Forum Read gebruiken. Dan is alles weer schoon.

Ik had net iets waarmee we allemaal vaak mee geconfronteerd worden.
Visiti voor de deur, maar ik had nog niet alles gelezen. Nu kon ik de website wel gewoon weg klikken waar ik normaal de website open moest laten staan en hem naar who is online moest gooien want anders was ik die berichten na 30 minuten kwijt. Nu is dit niet het geval.

Maar, ik neem jullie opmerkingen mee..

Bert

Registered User
Ik vind het behoorlijk irritant, wanneer ik voor de optie "mark forums read" kies krijg ik deze melding en werkt het niet:

vBulletin Message
Your submission could not be processed because a security token was invalid.

If this occurred unexpectedly, please inform the administrator and describe the action you performed before you received this error.

Tony

Administrator
Medewerker
Ik vind het behoorlijk irritant, wanneer ik voor de optie "mark forums read" kies krijg ik deze melding en werkt het niet:

vBulletin Message
Your submission could not be processed because a security token was invalid.

If this occurred unexpectedly, please inform the administrator and describe the action you performed before you received this error.

Nou, dit is de eerste keer dat ik dit hoort.
Ik snap ook niet waarom dit bij jou naar voren komt. Ik zal eens verder zoeken.

Richardus

Registered User
Ik vind het niet zo prettig. Ik klik zelden een topic aan, waardoor er dus niks uit de lijst verdwijnt. Telkens als ik terugkom om te kijken in welke topics er nieuw is gepost, moet ik onthouden vanaf welke update ik nog niet gezien had... Normaal kwamen er enkel de nieuw geupdate topics te staan, en had ik direct overzicht. Nu heb ik aldoor 5 pagina's topics waarvan ik niet weet waarvan ik nog niet gezien had dat er nieuw in gepost was. Een topic die ik laatst aanklikte om te lezen, en kort later terugging in m'n browser om tóch wat in te posten, was opeens wél verdwenen uit de lijst terwijl zo'n topic meestal nog een half uur ofzo in de lijst bleeft staan... Ik heb door deze functie de neiging het forum minder te bezoeken omdat het er minder direct overzicht voor me is.

shinji

Moderator
Medewerker
mijn waarde, lees de post van svnjj even en 99% van je problemen zijn opgelost
Ehh, bedoel vooral t antwoord van Toon daar op. Voor mijzelf is daarmee mijn grootste ergernis ( het eeuwig blijven hangen van zgn new posts) opgelost.

Laatst bewerkt:

Richardus

Registered User
Joh, wat een uitvinding! Zelf op een knopje moeten klikken om het forum te laten doen wat het eerder uit zichzelf deed!
(uiteraard dank voor de verwijzing)

Tony

Administrator
Medewerker
Joh, wat een uitvinding! Zelf op een knopje moeten klikken om het forum te laten doen wat het eerder uit zichzelf deed!
(uiteraard dank voor de verwijzing)

Het is het 1 of het ander!
Of je mist gewoon heel veel berichten (wat de realiteit is) omdat je of even visite krijg of je niet alles in 1 keer kan lezen.
Of je bepaalt zelf wanneer iets uit de lijst verdwijnt (door te lezen of te markeren als gelezen).

Beide heeft voordelen en nadelen. Ik zelf moet er aan wennen maar ik vind het voor mij een voordelig systeem.
Het is deze week al een paar keer voorgekomen dat ik niet door kan lezen en de website weg moet klikken. Voorheen baalde ik omdat ik heel veel posts miste en nu is dat niet het geval.

FireDragon

Registered User
Ik vind het een handige functie. In een klik meteen duidelijk of er nieuwe reacties op topics bijgekomen zijn. Maar goed ik ben hier een nieuweling, en respecteer dan ook de mening van alle oudgedienden hier. Dus mij benieuwen of de functie zal blijven of niet.

By the way, is de functie "Default Thread Age Cut Off" bij de general settings onder ieders profiel settings niet de manier om posts langer zichtbaar te houden? Of dient die ergens anders voor?

Laatst bewerkt:

vonk

FPM Moderator
Medewerker
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het in het begin ook niks vond, nu na een paar dagen ermee gewerkt te hebben ben ik toch behoorlijk positief. Ben niks meer kwijt en dat is lekker.

Richardus

Registered User
Het is het 1 of het ander!
Of je mist gewoon heel veel berichten (wat de realiteit is) omdat je of even visite krijg of je niet alles in 1 keer kan lezen.
Of je bepaalt zelf wanneer iets uit de lijst verdwijnt (door te lezen of te markeren als gelezen).

Beide heeft voordelen en nadelen. Ik zelf moet er aan wennen maar ik vind het voor mij een voordelig systeem.
Het is deze week al een paar keer voorgekomen dat ik niet door kan lezen en de website weg moet klikken. Voorheen baalde ik omdat ik heel veel posts miste en nu is dat niet het geval.
Hmm ja, dat kan ik me dan ook wel weer voorstellen. Dat nadeel is belangrijker dan dat ene klikje ;)

Dennis010

Registered User
het was ff wennen, maar nu vind ik het wel een goed systeem...
Ik zeg....lekker houden zo... nu is het niet meer erg als ik 3 dagen geen tijd heb gehad om online te komen...
Een vooruitgang voor mij...

magnolia

Registered User
hmm ik ben er nu ook een beetje met de nieuwe situatie hier
en ik moet zeggen dat ik het iegelijk ook wel een verbetering vindt .
zeker als je bijvoorbeeld halverwege een stuk lezen wordt geroepen om te gaan eten .
want na het eten kun je het stuk gewoon weer verder aflezen wat eerst niet kon .
dus hou maar lekker zo als het is :smiling:

Bovenaan