Media onbereikbaar voor vuurwerkliefhebbers

Moontan

Moderator
Medewerker
Media onbereikbaar voor vuurwerkliefhebbers

Het is weer Sinterklaas geweest en de jaarlijkse vuurwerkdiscussie loopt weer op. Particulieren, politici en media struikelen weer over elkaar om over vuurwerk te discussiëren. Her en der lopen de discussies hoog op en dat is begrijpelijk te noemen.
Op diverse pagina’s worden de zogenaamde vuurwerkpolls gehouden. Helaas wordt hier zelden tot nooit naar een gemengde doelgroep gezocht. Zo doet de Vara met het programma Kassa een poll (veelal oudere mensen), zo doet nu.nl een onderzoek tijdens de wedstrijd PSV-CSKA Moskou (ofwel, de jongeren en de mannen zitten tv te kijken, waardoor veel onderzoeken onzinnig zijn. Tevens wordt er in het onderzoek van nu.nl gericht naar een antwoord gezocht. Eén van de vragen die wordt gesteld luid: ben jij voor of tegen een vuurwerkverbod. De andere vraag is: vindt jij dat er een centrale vuurwerkshow moet worden georganiseerd. Als ik op de eerste vraag zeg dat ik tegen een verbod ben en in de tweede voor een vuurwerkshow, kan het zijn dat ik graag beide opties wil. Echter wordt het in het onderzoek zo gedraaid, dat als ik een centrale show wil, dan ben ik tegen consumentenvuurwerk. ONZIN dus…

http://www.nujij.nl/algemeen/media-onbereikbaar-voor-vuurwerkliefhebbers.34532998.lynkx

Bovenaan