MASCLETA zelfgemaakt door Knalgoedvuurwerk 2010-2011

joszie

Zilveren Member
Dacht eerst dat mijn pc aan het crashen was, maar bleek dat je er "muziek" onder hebt gezet. Verder wel lekker geknal.

Bexnitraat

Registered User
Ja heb er de 1e minuut bij de foto's e.d muziek ondergezet anders wordt het ook zo saai! Sommige mensen hebben ook muziek eronder staan wanneer het vuurwerk aanstaat, dat vind ik echt doodsonde en doe dat dus ook niet.

Michel_G

Zilveren Member
Zonder al te veel te willen zeiken......

Wil het niet direct een mascleta noemen, daar begint het pas op te lijken als je meerdere lijnen hebt hangen, bij voorkeur aan een speciale stellage of in ieder geval opgespannen om een soort raster te vormen. Moet dan uiteraard ook meerdere malen opbouwend zijn in tempo en afsluiten met een erg snel stuk en (bij voorkeur) ook een luchtgedeelte erna. Pas dan krijg je naar mijn mening iets wat een beetje richting een mascleta gaat.

Een enkele visco lijn met daarna wasag, is naar mijn mening meer een mat met tempo opbouw, dan een mascleta. Anders zou je elke rol/mat die je ophangt en waar een versnelling inzit (en/of eindbom heeft) een mascleta kunnen noemen.

Neemt niet weg dat het een keurig project is geworden! Moet echt een hoop geweld zijn geweest met deze opbouw en deze hoeveelheden. Wel duidelijk iets waar overna is gedacht door opbouw in snelheid en knal.

Bexnitraat

Registered User
Zonder al te veel te willen zeiken......

Wil het niet direct een mascleta noemen, daar begint het pas op te lijken als je meerdere lijnen hebt hangen, bij voorkeur aan een speciale stellage of in ieder geval opgespannen om een soort raster te vormen. Moet dan uiteraard ook meerdere malen opbouwend zijn in tempo en afsluiten met een erg snel stuk en (bij voorkeur) ook een luchtgedeelte erna. Pas dan krijg je naar mijn mening iets wat een beetje richting een mascleta gaat.

Een enkele visco lijn met daarna wasag, is naar mijn mening meer een mat met tempo opbouw, dan een mascleta. Anders zou je elke rol/mat die je ophangt en waar een versnelling inzit (en/of eindbom heeft) een mascleta kunnen noemen.

Neemt niet weg dat het een keurig project is geworden! Moet echt een hoop geweld zijn geweest met deze opbouw en deze hoeveelheden. Wel duidelijk iets waar overna is gedacht door opbouw in snelheid en knal.

Ja hebt inderdaad gelijk met je theorie of het een echte mascleta is. Is het inderdaad niet, maarja toch maar een mascleta genoemd. Daarnaast weten velen ook de definitie van een echte mascleta niet dus is het voor diegene wel een "mascleta".

MrJoinT

Registered User
Mooi projectje, maar doe het de volgende keer iets veiliger, de bommen vliegen werkelijk in het rond. Vooral ook de cobra`s op het eind zou ik persoonlijk nooit zo aan een stuk lont hangen, de kracht van de eerste kan de 2e een flink eind weg schieten.

Bovenaan