Man schiet vuurwerk van eigen hoofd, sterft

Moontan

Moderator
Medewerker
Man schiet vuurwerk van eigen hoofd, sterft

Een jongeman uit de Amerikaanse staat Maine is op onfortuinlijke wijze om het leven gekomen. Stomdronken probeerde hij op de Amerikaanse Onafhankelijkheidsdag (4 juli, traditioneel gevierd met vuurwerk) een stuk vuurwerk vanaf z'n eigen hoofd af te schieten.

De 22-jarige Devon Staples was met wat vrienden in de achtertuin van één van hen vuurwerk af aan het steken om de voortdurende onafhankelijk van de Verenigde Staten luister bij te zetten. In een vlaag van verstandsverbijstering leek hem daarbij een goed idee om de tube van waaruit ze het vuurwerk afschoten op zijn hoofd te zetten.

Maar bij het afsteken van een volgend explosief ontplofte het in de tube. Staples was op slag dood, laat een woordvoerder van de politie aan persbureau AP weten. Het was de eerste vuurwerkdode sinds Maine in 2012 het particulier afsteken van vuurwerk legaliseerde.

http://www.metronieuws.nl/buitenland/2015/07/man-schiet-vuurwerk-van-eigen-hoofd-sterft

densta

Registered User
Dat media berichten omtrent vuurwerk snap ik. Dat t hier en op andere forums geplaatst wordt snap ik ook. Maar dit artikel wat gewoon dom is kan ik niet plaatsen. Stomdronken en vuurwerk en dan ook nog van je hoofd afschieten vindt ik geen nieuwswaarde.
Sorry Moontan dit is geen kritiek naar jou toe.

gizmo75

Registered User
Dat media berichten omtrent vuurwerk snap ik. Dat t hier en op andere forums geplaatst wordt snap ik ook. Maar dit artikel wat gewoon dom is kan ik niet plaatsen. Stomdronken en vuurwerk en dan ook nog van je hoofd afschieten vindt ik geen nieuwswaarde.
Sorry Moontan dit is geen kritiek naar jou toe.

Het blijkt dat deze meneer een redelijk bekend persoon is in de VS en waarschijnlijk daarom haalt dit ook de media. Hij werkt bij Disney World en speelt daar een rol in Beauty and the Beast.

sprinkhaan

Registered User
Populair en wilde daarom even de bink uithangen. Verschrikkelijke domme actie en verschrikkelijk als je hier getuige van bent.

VTW-Bart

Registered User
''Het was de eerste vuurwerkdode sinds Maine in 2012 het particulier afsteken van vuurwerk legaliseerde''. De wet zal in 2016 wel weer worden aangepast, helaas hier weer een bewijs dat vuurwerk en ''dronken zijn'' niet samen gaan! Ben van mening dat een echte freak uit niet dronken gaat stoken!

Bovenaan