Maatregelen vuurwerk

Moontan

Moderator
Medewerker
Maatregelen vuurwerk

OSS – De gemeente Oss is druk met het nemen van maatregelen tegen vuurwerkschade in Oss. Sinds het vuurwerkbeleid in 2008 veranderd is, mag er zwaarder vuurwerk worden verkocht.

Het gevolg is meer schade en hogere kosten voor de gemeente. Vooral parkeermeters en afvalbakken zijn het doelwit van vandalen. Daarom plaatst de gemeente op 750 afvalbakken deksels, krijgen parkeermeters kappen en worden ondergrondse containers dichtgemaakt.

Ook wordt er een stalen pijp geplaatst over de regelkast van een verkeerslicht op de vijversingel in Oss. Ieder jaar is deze regelkast namelijk het doelwit. Vorig jaar liep de vuurwerkschade op tot 50.000 euro.

http://www.maaslandfm.nl/index.php/nieuws/1175-maatregelen-vuurwerk.html

Mystifying Sage

Registered User
Ik praat niet goed als er gesloopt wordt...dat is nooit goed voor onze zuur betaalde belasting centen en de premies van onze verzekeringen..

Maar als ik die maatregelen zo zie.....wegen dan de baten wel op tegen de gemaakte kosten? Oftewel zijn die maatregelen niet duurder dan de mogelijke minder kosten aan schade? Want al die plannen hoe goed bedoeld ook, zullen ook wel wat kosten..En de echte slopers zullen met die maatregelen er wellicht nog meer voldoening uithalen om het nu juist ook te kunnen slopen..En wat in sommige gevallen ook zal lukken.

Beste maatregel is en blijft gewoon weghalen, net als de PTT of hoe heten ze tegenwoordig van de post? Die halen gewoon allle brievenbussen in zijn geheel weg...ook niet goedkoop, maar alsnog beter dan herstellen..

Ook in Oss zal er best nog wat gesloopt gaan worden ondanks de maatregelen om alles maar in te pakken...

bridge

Bronzen Member
Dus het zwaardere vuurwerk leidt tot meer schade. tsja ... ik erger me ook aan de jeugd die elkaar bestoken met 500 grams potten en deze in brievenbussen gooien of vastbinden aan van alles en nog wat. ben blij alleen dat het kennelijk niet ligt aan zwaar knalvuurwerk als de deloverana , de cobrás etc. :hehe!:

Bovenaan