m.b.t. afschaffen of beperken van consumenten vuurwerk

Smeer

Registered User
Deze topic heb ik geopend omdat ik vanmorgen toch wat zorgwekkends zag in de chatbox.
Namelijk:
<king of thunder> zouden juliie aub willen stemmen op http://www.haarlemsdagblad.nl/algemeen/?lref=menu
Citaat van tekst(poll) op deze site:
Vuurwerk is mooi, maar levert jaarlijks ook veel gewonden, vernielingen en onrust bij huisdieren op. Veel buitenlandse steden organiseren een centraal vuurwerkfeest, met professioneel vuurwerk. Particulier afsteken is beperkt toegestaan. Een aantal gemeenten in Nederland heeft eerder aangegeven naar zo'n systeem toe te willen werken. Dat moet Haarlem ook doen. Wat is uw mening?

Heb zelf natuurlijk oneens gestemd. Dit kunnen ze toch niet maken...
Zelf heb ik ook 2 huisdieren (katten), deze houd ik de laatste 3 dagen van het jaar gewoon lekker binnen. Is er toch niks aan de hand met die beesten?
En ik klaag zelf toch ook niet over hondenpoep op straat, en de blaffende honden van de buren.

Als ze deze "overlast" willen beperken laat ze dan het illegale vuurwerk aanpakken, en de "jongeren" die niet fatsoenlijk om kunnen gaan met vuurwerk aanpakken...

Ben toch zeker benieuwd naar jullie standpunten.

Mijn standpunt is:
Laat deze mensen niet klagen over 1 dag (Verantwoordelijk) vuurwerk knallen voor de liefhebbers. Ikzelf leef elk jaar naar deze dag toe, en klaag 364 dagen niet over het geblaf en gepoep van de rest!

sw0rdys

Registered User
gestempt.

heel simpel, ik heb 2 honden doodsbang voor vuurwerk, ik laat deze dan ook niet uit op de tijden dat het toegestaan is.
als ik ze nu ga uitlaten en ik kom iemand tegen die iets afschiet, en de honden schrikken krijgt deze ook een goede rotschop van me. hou je aan de regels, dan kan iedereen daar mee leven.

GMP82

Zilveren Member
huh... dus jouw honden moeten hun hoopje voor 16u ophouden....

Ik heb besloten me niet al te druk meer te maken om dit soort polls. Het is ieder jaar hetzelfde liedje.

De politiek heeft zich recent nog uitgesproken; er komt geen verbod. Landelijk gezien dan.

Slomo

Banned
Allemaal doelloos, er komt geen verbod. En zowel ga ik lekker elk oudjaar op vakantie,,,

Zou trouwens ook niet echt goed zijn voor de NL economie..:D

joszie

Zilveren Member
Ik vind het eigenlijk prima dat steden een centrale show willen organiseren. MITS mensen ook de keuze houden om zelf af te blijven steken. Dan kan iedereen die dat wil naar een centrale show en iedereen die dat niet wil lekker gezellig en knus zijn eigen feestje maken.

Bovenaan