M-80

Titan

FPM Hangouderen
Is dit niet een stukje amerikaans vuurwerk (knaller), lijkt me niet dat veel mensen deze gehad hebben, alleen diegene die in amerika zijn geweest.
We wachten het even af.

SReFLEctioN

Registered User
check: http://www.youtube.com/watch?v=nKA6lzjOyxo&mode=related&search=

of via google movie m80 firecracker veel leuke filmpjes van dit overig al lang niet meer verkrijgebare en in US zwaar illegale spul!

je kan ook een zoeken op quarter stick or halfstick, dat zij de nog grotere broers van dit spul, en zo genoemd omdat ze naar verluid ongeveer even explosief waren als dynamiet (onzin natuurlijk)

have fun

Djeez er zit wel goeie flash in die dingen, op dat filmpje leggen ze het in een open bakje. Komt toch een partij kracht vanaf.

ex-shooter

Registered User
na enig zoeken het volgende gevonden:

cherry bomb- 1 gr flash
M80- 3 gr.
super M80- 6 gr.
M100- 7 gr.
quarter stick- 15 gr.
barrel bomb- 30-60 gr.
M1000- 50-100 gr.

Blijkbaar hadden ze in states dus hun eigen variant van italiaanse uitjes(yes)

Schijnt al enige jaren nauwelijks aan te komen te zijn voor inwoners van de meeste staten, m.u.v. de staat die grenst aan mexico (daar worden ze volgens het verhaal nog volop gemaakt, maar ik ben er zelf niet bij geweest (bigg)

Jo440

Registered User
Dit stukje heb ik tijdje terug op avp gepost in een thread over de M10000.
Toen ging het ook over de M-80:

De M-80 salute is van oorsprong een knaller voor het amerikaanse leger,en werd later als conusmentenvuurwerk verkocht.Dit werd echter al snel verboden omdat ie te gevaarlijk zou zijn.
De M-80 is gemaakt voor het simuleren van pistoolschoten voor het leger.
De lengte en diameter is hetzelfde als van de M-10000, en bevatte vroeger 2,5/3 gram flash, nu 0,5 gram.
De M-100 is een grotere versie van de M-80

Verder heb je nog een vergelijkbare knaller, de silver salute, welke veel lijkt op de silver cracker van Zena

plaatje van de M-80,silver salute en cherry bomb
Salutes1.jpg

Hier nog een andere variant,namelijk de M-88 salute:
F-049A.jpg

En hier de M-98 cracker, dit is min of meer de "nieuwe legale" M-80 nadat de echte M-80 werd verboden.
f-051.jpg

Bovenaan