Lesli Vuurwerk : Minder knallers meer siervuurwerk om traditie in stand te houden

Moontan

Moderator
Medewerker
Minder knallers, meer siervuurwerk om traditie in stand te houden

LICHTENVOORDE - Lesli Vuurwerk, de Lichtenvoordse leverancier van vuurwerk, zet steeds meer in op siervuurwerk. "Weg van de goedkope artikelen die overlast geven", zegt commercieel directeur Jasper Groeneveld.

Hij heeft wat te vertellen in de Nederlandse vuurwerksector, want naar eigen zeggen bevoorraadt Lesli Vuurwerk 40 procent van de Nederlandse markt. "We proberen de verkopers mee te nemen in de trend naar meer siervuurwerk."

Traditie
Volgens Groeneveld is dit dé manier om de traditie van vuurwerk afsteken in stand te houden. Die staat onder druk door steeds strenger geworden regels en groeiende weerstand tegen vuurwerk.

Lees een uitgebreid verhaal over Lesli Vuurwerk in de krant van 9/09/2015.

http://www.gelderlander.nl/regio/ac...werk-om-traditie-in-stand-te-houden-1.5223521

image-5223522.JPG

Laatst bewerkt:

Firecrack-R

Registered User
Alhoewel het Nederlandse knalvuurwerk natuurlijk nooit echt overlast kan (en zal) veroorzaken, is het commercieel gezien een goede uitspraak.

De mensen, en daarmee bedoel ik de onwetende doorsnee Nederlanders, zijn het vaak met deze uitspraak eens. Ik hoor het mensen in mijn directe omgeving ook regelmatig zeggen; ''Dat knalvuurwerk, vind ik maar niks, maar siervuurwerk vind ik prachtig!''

Verandering was/is helaas ook nodig om de traditie levend te houden, ik heb er dan ook geen enkel probleem mee.

Ik vind Lesli goed bezig de laatste tijd.

Puur

Registered User
als ze daar nou 10jaar geleden mee begonnen waren had het vuurwerk nu niet in zo n kwaad daglicht gestaan....ik vind het mosterd na de maaltijd......heb al jaren geroepen dat de branche het vuurwerk op radio en tv hadden moeten verdedigen...maar dat hebben ze nagelaten en jarenlang kregen de tegenstanders vrij spel.......

painkiller

Registered User
Alhoewel het Nederlandse knalvuurwerk natuurlijk nooit echt overlast kan (en zal) veroorzaken, is het commercieel gezien een goede uitspraak.

De mensen, en daarmee bedoel ik de onwetende doorsnee Nederlanders, zijn het vaak met deze uitspraak eens. Ik hoor het mensen in mijn directe omgeving ook regelmatig zeggen; ''Dat knalvuurwerk, vind ik maar niks, maar siervuurwerk vind ik prachtig!''

Verandering was/is helaas ook nodig om de traditie levend te houden, ik heb er dan ook geen enkel probleem mee.

Ik vind Lesli goed bezig de laatste tijd.

Commercieel gezien een goede uitspraak ja maar daar is ook alles mee gezegd. Knalvuurwerk uit de schappen halen lijkt me erg onverstandig. Hiermee jaag je alle jeugd het internet op om te kijken waar ze het wel kunnen bestellen met alleen maar meer overlast als gevolg.

Overigens denk ik dat de verkoop van knallers toch wel terug zal lopen met de nieuwe afsteektijden. Ikzelf en mensen om mij heen steken liever sier af na 18:00 terwijl ik echt niet vies ben van een lekkere knal.

Het verhaal van Lesli mbt de vuurwerkcheck vond ik wel erg goed trouwens. Waar het bij Rubro klonk als "praten voor eigen parochie", werd bij Lesli wel duidelijk dat het meer is dan dat.

sprinkhaan

Registered User
Het mooie hiervan is dat de "branche" in ieder geval een stuk constructiever is als de meeste politici .
Die schieten bij het woord vuurwerk al in een verkramping waarbij ze de meest warrige onzin uitkramen.
Het geeft in ieder geval wat tegen gewicht, maar ik denk dat ze nog een hoop te doen hebben om de opinie van de "bontjes en aanhang "weer wat om te turnen.

ifeelfine

Registered User
ach zolang de media (links rechts en midden) zeer anti vuurwerk is (de vuurwerkverboden vliegen je alweer om de oren in de regionale media) zal het in een kwaad daglicht blijven staan dit is te laat te slap en te weinig. Zo cynisme mode weer uit allemaal een geweldig vuurwerk seizoen gewenst!!!!

Bovenaan