Lawinepijl verbrijzelt ruiten in Den Haag

USRRobiwan

Registered User
Of ze hebben daar ruiten van 2mm of het was een hele nieuwe soort lawine pijl, of de straat was maximaal 2 meter breed. Want bij ons in de straat doet de overbuurman ook veel van die dingen omhoogschieten en soms blijft er wel eens eentje staan. Maar sneuvelen van ruiten nog niet gezien.

mrfire

Registered User
En niet een ruit maar 4 ruiten dat is dan een behoorlijke knal. Maargoed als een lawinepijl 30 cm naast een ruit ontploft knalt de ruit er wel uit naar mijn mening.

Sateetje

Registered User
Bedankt voor het vernielen. Kan de verzekering weer naar boven toe afgesteld worden. Ik betaalde toch al weinig, vond het tijd worden om maar eens meer te gaan betalen. Nogmaals bedankt.

Sukkels.

AWG

Registered User
je kon je nog wel eens vergissen robiwan.

4 jaar geleden met oud en nieuw stak een buurman van mijn zus en zwager een legale 40 grammer af op de meest domme manier(maarja gezopen he) in de grond gestoken en steeg dus niet op. KABOOOOM. vinexwijken zijn snelbouwwijken en er word veel gebruik gemaakt van diletatievoegen(dikke kitvoegen waardoor de gevels van de huizen onafhankelijk kunnen bewegen)
de gevel schudde van de klap en de ruiten bleven heel maar de glazen kandelaars die in het raam stonden lagen aan gruzelementen op de vloer door de schok.

buurjongens (16 en 18 ofzo)hadden vorig jaar ook een vlinder in de rioleringsput gegooit en kabooom, het putdeksel kwam omhoog door de luchtdruk.
mijn ma is toen pisnijdig naar ze wezen kijken ik heb nog nooit zo snel 2 knulletjes een putdeksel recht zien leggen en naar huis zien gaan.:laugh:
zwaar de sjaak natuurlijk als hun ouders erachter kwamen.

die jongens hadden eerst al 40 gram met zijn kop in het gras gestoken en af laten gaan, een enorme dreun tot gevolg.

ikzelf heb ook met de ''fantastische'' pijlen van breeschoten (6 pijlen van de 20 deugden niet en ploften op de grond ook de 40 grammers) ik stak ze af en ondanks de afstand waarop ik stond voelde ik de druk duidelijk.

als ik lawinepijlen ieder jaar weer om me heen de lucht zie en hoor gaan ik voeg daaraan toe dat ik ze ook VOEL afgaan. de dreun in de lucht voel ik in mijn borstkas.

als er met nitraten en vlinders (met 2 gram kruit ofzo)en weet ik wat allemaal er dingen opgeblazen worden zoals bushokjes, telefooncellen en prullenbakken etc etc etc.
wat voor effect heeft een lawinepijl met 25 gram zilverkruit?? dan

ik ga geen tirade over lawinepijlen beginnen(ik heb niks erop tegen als het maar niet binnen bebouwde kom word afgestoken en ik vind het ook wel machtig), dat is het onderwerp ook niet maar het is geen lullig knalletje.

zuse86

Registered User
in den haag zijn er ook nog een hoop huizen met enkel glas en ik geloof zonder meer dat die er vrij makkelijk uit gaan door een lawine pijl.

Bovenaan