Laat vuurwerk jouw buurt niet verknallen

Moontan

Moderator
Medewerker
Laat vuurwerk jouw buurt niet verknallen!
from St. Maatschappij en Veiligheid

Stichting Maatschappij en Veiligheid en Specsavers vragen aandacht voor de risico’s rond de oud en nieuw viering

Nu oud & nieuw steeds dichterbij komt, laait de vuurwerkdiscussie in politiek en media weer op. Vuurwerk is onlosmakelijk verbonden met de jaarwisseling, maar brengt helaas ook risico’s met zich mee. Stichting Maatschappij en Veiligheid en Specsavers bundelen hun krachten om deze risico’s, waaronder mogelijk gehoorschade en oogletsel, onder de aandacht te brengen. Bovendien pleit de Stichting Maatschappij en Veiligheid ervoor dat buurtbewoners een actieve rol spelen bij het in goede banen leiden van de jaarwisseling.

[video=vimeo;113606355]http://vimeo.com/113606355[/video]

GMP82

Zilveren Member
Ik vind de aandacht terecht... of het helpt...

en tja een "rotje"....., laten we er maar vanuit gaan dat ie niet beter weet..

ifeelfine

Registered User
omg dat is die moeder van Pauw oh nee toch niet maar Specsavers en audiciens zucht ga ze daar even voor op de vingers tikken (steek overigens al 15 jaar mijn vuurwerk af met een vaste groep slechthorenden dus ik weet waar ik over praat)

Laatst bewerkt:

magnolia

Registered User
je kunt van het spotje denken wat je wilt maar de inhoud vind ik goed .
want laten we eerlijk wezen ons gehoor is nou eenmaal gevoelig .
kijk niet dat ik dat doe, maar ze vertellen wel hoe je je gehoor kunt beschermen .
wat het vooraf gaande filmpje betreft, die oude man zou door mij op afstand zijn gehouden .
op die manier kun je mensen ook tegen een mogelijk gevaar beschermen .

ifeelfine

Registered User
daarbij Tinnitus en gehoorbeschadiging hoeft niet samen te gaan maar ja ga dat maar eens uitleggen. Ik heb beide (tinnitus En gehoorbeschadiging) maar ik ken genoeg mensen met een piep ruis knars stoomlocomotief in het hoofd zonder beschadiging. Daarbij piekvolume van 170db geeft niet per definitie beschadiging (net zoals 1 seconde in een disco dat niet doet) natuurlijk wel als het naast je oor knalt maar dat is weer een ander verhaal dan geeft de drukverplaatsing de schade.

Soms is het echter wel handig om hoortoestellen te dragen bij piekvolume (100.000 matten vooral) zet ik ze uit en draag ik automatisch hoordoppen.

Laatst bewerkt:
Bovenaan