Knokke-Heist Denemarken Vuurwerkshow

Jochemm

Registered User
Ik hebt geprobeerd foto's te maken van de show op 19 augustus.
pQXErb6.jpg

irmUZp6.jpg

LebCtde.jpg

C6Bahyy.jpg

fqn38Eg.jpg

bNwgAB4.jpg

NOsMHQX.jpg

RQD1AIl.jpg

iwhvlIv.jpg

6x3xyRy.jpg

3VGX8OF.jpg

JSDLUcq.jpg

Filmpje:

Bij het fotograferen vond ik het moeilijk om te bepalen hoe ik de diafragma wou zetten. Hierdoor heb ik veel overbelichte foto's gekregen.
Iemand nog tips?

Laatst bewerkt:

stefantvs

Administrator
Medewerker
ligt er maar net aan wat voor foto`s je wilt hebben natuurlijk :have a nice day:

zelf zit ik altijd op 2.8 - 5.6 afhankelijk welke lens ik erop heb zitten, maar mijn sluitertijd is nooit langer dan 1 seconden.

ga je met langere sluitertijden werken dan moet je ook je diafragma hoger zetten :)

hardcore0438

Registered User
Zo te zien heb je foto's gemaakt met een sluitertijd van tussen de 4 en 6 seconde ? Zelf probeer ik dan het diafragma rond de F10 te houden. Overbelichting of onderbelichting zal je helaas elke fotoserie wel eens tegenkomen (in mijn geval dan :snooty: ) , maar tegenwoordig zijn daar hele fijne oplossingen voor . Bijvoorbeeld Adobe Lightroom . Hiermee kan je heel makkelijk je belichting etc aanpassen (let wel, schiet je foto's in RAW formaat). Verder zijn het hele goede foto's geworden !

Jochemm

Registered User
Zo te zien heb je foto's gemaakt met een sluitertijd van tussen de 4 en 6 seconde ? Zelf probeer ik dan het diafragma rond de F10 te houden. Overbelichting of onderbelichting zal je helaas elke fotoserie wel eens tegenkomen (in mijn geval dan :snooty: ) , maar tegenwoordig zijn daar hele fijne oplossingen voor . Bijvoorbeeld Adobe Lightroom . Hiermee kan je heel makkelijk je belichting etc aanpassen (let wel, schiet je foto's in RAW formaat). Verder zijn het hele goede foto's geworden !

Ik heb inderdaad een sluitertijd van tussen de 4 tot zelfs 8 seconden. En veel foto's zijn daardoor inderdaad overbelicht. Het diafragma dus op 10 zetten, thanks!
Ik had er totaal niet aan gedacht om de foto's in RAW te schieten en wist ook nog niet hoe ik dat moest instellen op de Nikon D3100. (Nu wel)

hardcore0438

Registered User
Ah de D3100 , daar heb ik vorig jaar ook het festival mee gefotografeerd :) ! Persoonlijk vind ik 8 seconde iets te lang, vaak (en zeker met bommen ) is je foto helemaal gevuld waardoor het iets te druk word. Welke lens gebruik je ? Mocht je van de week nog een keer foto's komen maken op Knokke; veel succes :)

Jochemm

Registered User
Ah de D3100 , daar heb ik vorig jaar ook het festival mee gefotografeerd :) ! Persoonlijk vind ik 8 seconde iets te lang, vaak (en zeker met bommen ) is je foto helemaal gevuld waardoor het iets te druk word. Welke lens gebruik je ? Mocht je van de week nog een keer foto's komen maken op Knokke; veel succes :)

De camera is eigenlijk van mijn vader haha. Ik gebruik de lens die erbij zat de AF-S DX NIKKOR 18-55mm f/3.5-5.6G VR.
En bedankt :)

Bovenaan