Knalpotten

Tony

Administrator
Medewerker
Ik heb een beetje zitten kijken in het consumenten gedeelte waar ik normaal nooit kom . En het valt me op dat ik geen knalpotten heb gezien .

Of vergis ik mezelf ?

Zijn er legaal potten zoals de thunderking ?

BMW-freaky

Registered User
Naar mijn weten zijn er niet echt knalpotten te vinden in Nederland. Je hebt natuurlijk potten die aardige burstknallen geven, maar dit zijn dus geen echte knalpotten.. Je hebt wel die 1-schots knalmortiertjes in alle soorten en maten, zijn een hoop verschillende, en deze knallen over het algemeen wel goed moet ik zeggen ! Je zou ze kunnen doorlonten en dat kan je zelf een knalpot maken ;-)

Tony

Administrator
Medewerker
Dat snap ik dus niet , nederlanders houden van knallen en ik kan niet 1 pot die alleen knal bevat ..

Met 200 gram moet je aardig wat kunnen doen toch ?

jeroen137

Registered User
Tony zei:
Dat snap ik dus niet , nederlanders houden van knallen en ik kan niet 1 pot die alleen knal bevat ..

Met 200 gram moet je aardig wat kunnen doen toch ?

ja klopt maar ik denk dat de pot dan weer bij het illegaal vuurwerk hoord omdat hij dan te veel decibels veroorzaakt ofzo:'(

BMW-freaky

Registered User
Nou.. Ik moet zeggen dat Tony daar wel een punt heeft.. Wettelijk gezien zou het toch mogelijk moeten zijn om een knalpot te maken lijkt mij omdat je ook die Thunder king, asian thunder, knock out,enz enz 1-schots mortiertjes hebt he. Die knallen toch ook aardig lekker en als ze daar nou es 20 stuks van in een pot fabriceren heb je toch een leuke knalpot..

Weet iemand btw hoeveel gram er in een 1-schots mortiertje zit eigenlijk ?

Beekje

Registered User
Ik denk dat dat er nooit zal komen zoals wij ze willen hebben. Denk nou even aan een Weco lawine of een thunder king, dat is massa explosief. Er zit gewoon 100% knal sas in en als je dus een knal pot gaat maken voor de nederlandse markt, bijvoorbeeld een 15 of 20 shots thunderking dan wordt dat niks. Het was al een veel te grote beslissing om naar 200 gr. cakes en 40 gr. pijlen te gaan. Het zou kunnen maar hou er rekening mee dat de knal het niet waard wordt/is.

Ik weet wel dat er zeer mooie nieuwe produkten aan gaan komen voor dit jaar o.a pijlen met een knal. Maar daar kan nog veel in veranderen.

Groetjes

Laatst bewerkt:

BMW-freaky

Registered User
Beekje19 zei:

Ik weet wel dat er zeer mooie nieuwe produkten aan gaan komen voor dit jaar o.a pijlen met een knal. Maar daar kan nog veel in veranderen.

Groetjes

Kijk eens aan, dat is wel goed nieuws, kan je daar al wat meer over zeggen of weet je daar zelf ook nog niks over ?

Beekje

Registered User
BMW-freaky zei:

Kijk eens aan, dat is wel goed nieuws, kan je daar al wat meer over zeggen of weet je daar zelf ook nog niks over ?

Ik weet alleen wat over Crown en mij is me verteld dat het gaat om een pijlen pakket met knal pijlen maar ja de demo avonden moeten nog komen dus het is nog te vroeg om........

Wat foto's van dummies gezien o.a. van Diamond:-( en Breeschoten etc. en dat zag er aardig mooi uit maar wat voor effecten ;(

BMW-freaky

Registered User
Oke ( als het goed is ) komen er dus knalpijlen van Crown... Maar je zit nog steeds met de Nederlandse wetten en Regels :-( he.. Dus kan je dan veel verwachten van een knalpijl?? Ik zelf vrees van niet..

Beekje

Registered User
Ik denk dat je aan de knal van de thunder king van broekhoff moet denken dus die is goed en leuk maar niet, "He wat zeg je ik hoorde je niet waouw"!:p

Rasco

Registered User
Er is ook al een knalpot van diamond collection,
ik weet de naam zo niet.. Ik zal even een aantal foldertje doorspitten :p
iig, een pot met aardig veel schoten, deze schiet "romeinse kaars-ballen" af die vrij hard knallen. Zoiets als potz blitz maar dan minder schoten..

jetztgehtslos

Registered
sinds wanneer zijn in Nl 45 grams pijlen toegestaan dan?

en knalpotten zijn niet te maken met buskruit lijkt me, voor een beetje knal moet je toch al flash hebben

Tony

Administrator
Medewerker
[adminbreak]Nu weer on topic aub we hebben het hier over een Knalpot en niet over pijlen[/adminbreak]

Gorgel

Registered User
burstknal

de burstknal van een 19 shots 200 gram sierpot is van sommige Nederlandse legale produkten zeer hard naar mijn idee dus volgens de normen van de wet zou het toch wel mogelijk moeten zijn lijkt mij. Toch weer vreemd trouwens dat knalvuurwerk niet zo hard mag gaan dan de burstknallimiet van siervuurwerk.

matchscratch

Registered User
en knalpotten zijn niet te maken met buskruit lijkt me, voor een beetje knal moet je toch al flash hebben

Idd, maar flash is in Nederland niet verboden in sierpotten... Hier zullen ook wel weer wat bestemmingen aan vast zitten. Maar ik denk dat het zo zit als in Duitsland: Flash als puur knaleffect is verboden. Maar als burst mag het gewoon.

Tony

Administrator
Medewerker
Dat is toch allemaal krom dan ..
Dan maken ze een flash met een gekleurd balletje dan ben je toch ook klaar .

Gorgel

Registered User
...

Klopt wat matchcratch zegt dat ze weer wel flashpowder mogen gebruiken verwerkt in siervuurwerk maar daar zijn idd. ook weer limieten aan wbt. de hoeveelheid enzo.

Maar ik denk dat het voor de Nederlandse consumentenmarkt niet interessant genoeg is om een knalpot te maken omdat de statistieken uitwijzen dat en gemiddeld per gezin jaarlijks rond de €40,- per gezin wordt uitgegeven aan vuurwerk voor de jaarwisseling. Het overgrote deel zijn vaders met kleine kinderen die wat pakketten kopen of wat los sierspul en wat sloffen kanonslagen voor de kids en niet op een knalpot uit zijn. De echte knaklfreaks kopen al hun zooi in Belgie. En ook al zijn er een hoop freakleden op deze site en die van "Look" (wat overigens bijna allemaal dezelfde leden zijn als hier en vice versa etc... blabla), vuurwerkfreaks blijft maar een heel klein groepje van de totale Nederlandse bevolking. Dus om een lang verhaal kort te maken denk ik dat de importeurs er geen grote afzetmarkt voor zien.

stengenvuur

Registered User
ben d'r pas ook geweest en heb er ook aardig wat gekocht
ze hadden ook aanbiedingen en veel sierpotten zijn veel goedkoper als hier in nederland!

en ze hadden mijn favoriete gilpot
DC037.jpg

gelijk een paar van meegomen!
zeer tevreden en een geslaagde dag

Demoterror

Registered User
De nederlands knalpot is
TNT aftershock als ik me niet vergis.
200 shots,redelijke knallen voor zo rond de 20 euro.
Leuk,maar natuurlijk totaal niet vergelijkbaar met het buitenlands spul.

DaFunkaManau

Registered User
Demoterror zei:
De nederlands knalpot is
TNT aftershock als ik me niet vergis.
200 shots,redelijke knallen voor zo rond de 20 euro.
Leuk,maar natuurlijk totaal niet vergelijkbaar met het buitenlands spul.

Nee TNT is geen knalpot, cracklingsterren en fluiters zitten erin... helemaal geen knal zelfs.

Ze zouden een ThunderThunder (alpeco) legaal moeten maken, dat zijn leuke knallen voor de NL markt

Bovenaan