Jongetje zwaargewond door vuurwerk

KoenL

Registered User
Vlaardingen - Een jongetje van ongeveer 10-12 jaar is zaterdagmiddag zwaargewond geraakt toen een stuk vuurwerk in zijn hand ontplofte. Het incident gebeurde bij voetbalvereniging Zwaluwen aan de Zwaluwenlaan in Vlaardingen. De jongen raakte zwaargewond aan zijn hand, die hij vermoedelijk gedeeltelijk of geheel kwijt is. Ook de traumahelikopter kwam ter plaatse voor medische assistentie. Later is de jongen met spoed overgebracht naar het ziekenhuis. De politie stelt een onderzoek in naar de toedracht van het incident.

KoenL

Registered User
Foto's van het vuurwerk:
Picture4_watermerk.jpg

Picture5_watermerk.jpg

KoenL

Registered User
Ik zie er van alles op de grond liggen waarvan ik denk, wat moet dat bij een voetbalwedstrijd?! Maar wat nou de oorzaak is van de ontploffing is niet duidelijk. Misschien dat de politie er maandag een persbericht van naar buiten brengt, tot die tijd moet je niet gaan speculeren of iemand wat gaan verwijten. Het incident is al vervelend genoeg.

Moontan

Moderator
Medewerker
Voetballer raakt hand kwijt door vuurwerk

Een jeugdvoetballer van VV Zwaluwen zal een deel van zijn hand moeten missen door het afsteken van vuurwerk. Dit gebeurde vanmiddag in Vlaardingen tijdens de voetbalwedstrijd tussen VV Zwaluwen en Excelsior Maassluis.

De jonge speler is vooraf gewaarschuwd dat hij geen vuurwerk mocht afsteken. 'De jongen had van iemand een vuurtje gekregen en het toch gedaan', vertelt wedstrijdsecretaris Peter van Zanten aan RTV Rijnmond. Kort daarna hoorden de aanwezigen een harde knal.

Een traumahelicopter was snel ter plaatse. Het slachtoffer is naar het ziekhuis gebracht. (Redactie)

http://www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterd...etballer-raakt-hand-kwijt-door-vuurwerk.dhtml

Moontan

Moderator
Medewerker
Jongen zwaargewond door afsteken fakkel
1 oktober 2011

Een jeugdspeler van vvZwaluwen in Vlaardingen is zaterdagmiddag een hand kwijtgeraakt nadat hij een rookfakkel had aangestoken. Dit gebeurde tijdens de voetbalwedstrijd van het eerste elftal tegen Excelsior Maassluis.

Volgens wedstrijdsecretaris Peter van Zanten was de jongen gewaarschuwd het vuurwerk niet af te steken: "Het leek op een staaf dynamiet met een lont eraan. Hij vroeg mij een vuurtje, maar dat gaf ik hem niet." Kort daarop hoorden de aanwezigen een enorme knal. "De jongen had van iemand een vuurtje gekregen en het toch afgestoken", vertelt Van Zanten.

De politie Rotterdam-Rijnmond meldt dat het om een fakkel gaat, die niet had mogen ontploffen. De dienst forensische opsporing onderzoekt hoe dat toch heeft kunnen gebeuren.

Door de explosie is de jongen een hand kwijtgeraakt. De jongen overgebracht naar het Erasmus MC.

http://www.rijnmond.nl/Homepage/Nie.../september/Jongen verliest hand door vuurwerk

elmo

FPM Moderator
Volgens wedstrijdsecretaris Peter van Zanten was de jongen gewaarschuwd het vuurwerk niet af te steken: "Het leek op een staaf dynamiet met een lont eraan. Hij vroeg mij een vuurtje, maar dat gaf ik hem niet."

ALS dit letterlijk gequote is,dan is die peter ook maar een ........,dat hij het in bezit laat van een jongen van 10.

KoenL

Registered User
Update 1 oktober 2011 17.43u

Het bestuur van vvZwaluwen neemt afstand van alle berichtgeving rondom het incident, zoals hieronder omschreven, en in het bijzonder van de berichtgeving op voetbalopzaterdag.com als zijnde feitelijk onjuist! Wij verwijzen u naar onze eerdere verklaring.
Hugo van Tienhoven
voorzitter vvZwaluwen
--------------------------------------------------------------------------------
Officiële mededeling van het bestuur van vvZwaluwen inzake het toeschouwersincident tijdens Zwaluwen-Excelsior Maassluis dd 1 oktober 2011.

De streekderby tegen Excelsior Maassluis is aan het begin van de 2e helft opgeschrikt door het ernstig gewond raken van een onzer jeugdspelers.

De jongen heeft een stuk vuurwerk gevonden, dit is aangestoken, waarna het projectiel in zijn hand tot ontploffing is gekomen.
De besturen van Zwaluwen en Excelsior Maassluis hebben in overleg met scheidsrechter Van Duijn besloten de wedstrijd direct te staken.

Er is een onderzoek gestart naar de oorzaak van dit incident.

Wij wensen onze jeugdspeler het allerbeste toe.

Bron: http://www.vvzwaluwen.nl/

zone

Registered User
Hoe meer berichten,hoe onduidelijker het verhaal.
Vuurwerk er word gesproken over lontjes of noodsignaal gemaakt om in de hand te houden?

Tony

Administrator
Medewerker
Hoe meer berichten,hoe onduidelijker het verhaal.
Vuurwerk er word gesproken over lontjes of noodsignaal gemaakt om in de hand te houden?

Ik heb vanmorgen een stuk in het AD gelezen en daar hebben ze het over een stuk vuurwerk wat de jongen gevonden heeft. De supporters van de tegenpartij schijnen vuurwerk bij zich gehad te hebben en die hebben ook falles en dergelijke afgestoken. Het verhaal gaf ook geen duidelijkheid maar ze denken dus dat de supporters van de tegenpartij dit stuk vuurwerk hebben gegooid en de jongen dacht dat het om een fakkel ging, vuurtje gevraagd en het ding in zijn hand gehouden.

bridge

Bronzen Member
Oei als ik dat zo lees, is het dus wellicht geen fakkel geweest maar iets behoorlijk zwaars dat op een fakkel lijkt. Cobra? Lijkt me ook niet want ik denk dat je dan verder van huis zou zijn als alleen maar je hand. Anyway: een verschrikkelijk verhaal. Dat ventje had ik ook kunnen zijn..

Tony

Administrator
Medewerker
De politie heeft maandagavond een 46-jarige man uit Maassluis aangehouden in het onderzoek naar het incident bij de Vlaardingse voetbalvereniging vvZwaluwen. De verdachte meldde zich op het politiebureau.
Bij het incident raakte zaterdag een 12-jarige jeugdspeler zwaargewond aan zijn hand. De jongen stak een stuk vuurwerk aan wat hij had gevonden tijdens de wedstrijd van vvZwaluwen tegen Excelsior Maassluis. Getuigen verklaarden dat zij een enorme knal hoorden. De jongen werd zwaargewond overgebracht naar het Erasmus MC. Uit onderzoek van de Forensische Opsporing is inmiddels gebleken dat, de jongen vermoedelijk zwaarder vuurwerk heeft afgestoken dan een rookfakkel. De 46-jarige man uit Maassluis heeft verklaard dat hij het vuurwerk mee naar de voetbalvereniging heeft genomen.

Bron: http://www.metronieuws.nl/rotterdam/verdachte-aangehouden-na-incident-voetbalvereniging/SrZkjd!rVywbvxgzWm2M/?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter

Moontan

Moderator
Medewerker
Excelsior-supporter bekent bezit drama-vuurwerk

De politie heeft de 46-jarige Peet F. uit Maassluis aangehouden wegens betrokkenheid bij het vuurwerkdrama, zaterdag tijdens de voetbalwedstrijd tussen de hoofdklassers Zwaluwen uit Vlaardingen en Excelsior Maassluis. Een 12-jarig jeugdlid van de thuisclub raakte zijn hand kwijt nadat een door hem opgepakt stuk zwaar vuurwerk ontplofte.

De Maassluizer is een vaste supporter van Excelsior, die zich maandagavond bij de politie meldde. De man heeft bekend dat het vuurwerk door hem was meegenomen naar het complex van Zwaluwen. Hij is opgepakt en vastgezet, zo meldt het AD vandaag.

Tussen de rookfakkels die voor aanvang van de wedstrijd werden aangestoken zaten ook vuurpijlen. Een supporter trok er een uit de grond die afbrak. Hij gooide het projectiel achter de omheining. Het D1-spelertje vond het, liet hem aansteken en verloor zijn hand.

Kees van der Zweep, voorzitter van Excelsior Maassluis, is geschokt. 'Het is een vreselijk ongeluk, en nu blijkt ook nog een trouwe supporter erbij betrokken te zijn.' De club overweegt een royement of een terreinverbod. (Redactie)

http://www.ad.nl/ad/nl/1001/AD-Spor...r-supporter-bekent-bezit-drama-vuurwerk.dhtml

Moontan

Moderator
Medewerker
Politie: Meer verdachten voor vuurwerkdrama voetbal

De 46-jarige Maassluizer die is gearresteerd in verband met het vuurwerkdrama tijdens de voetbalwedstrijd Zwaluwen-Excelsior Maassluis, is niet de enige verdachte die de politie op het oog heeft. 'Niet uitgesloten wordt dat er meer aanhoudingen worden verricht,' zegt een woordvoerder van de politie.
Tijdens het amateurduel in de hoofdklasse raakte een 12-jarig jeugdlid van de thuisclub afgelopen zaterdagmiddag een hand kwijt doordat een door hem gevonden vuurpijl in zijn hand ontplofte. De knaap dacht van doen te hebben met een rookfakkel en hield het zware vuurwerk in zijn hand.

'We weten hoe het vuurwerk in de hand van de jongen is gekomen,' aldus de politie tegen het AD/Rotterdams Dagblad, 'maar daar kunnen we in het belang van het onderzoek nog niets over zeggen.'

De Maassluizer die sinds maandagavond vastzit nadat hij zich meldde bij de politie, is een trouw supporter van Excelsior en een actieve vrijwilliger bij de club. Hij is dinsdag en gistermiddag nog verhoord en wordt vandaag voorgeleid aan de rechter-commissaris. Die zal bepalen of hij van een strafbaar feit wordt verdacht en of zijn voorlopige hechtenis wordt verlengd

http://www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterd...r-verdachten-voor-vuurwerkdrama-voetbal.dhtml

KoenL

Registered User
Snap überhaupt niet wat een vuurpijl bij een voetbalwedstrijd doet. Knallers kan ik nog begrijpen, maar pijlen...pfff:sad:.

Bovenaan