Ja hoor, daan gaan we weer. Potverdorie!!

Moontan

Moderator
Medewerker
Hondje op slag dood door ontploffend vuurwerk in Tilburg: 'De baasjes zijn ontroostbaar'

TILBURG - In Tilburg is er zaterdagnacht een hondje om het leven gekomen door vuurwerk. De Jack Russel snuffelde aan een buis toen het vuurwerk dat erin zat, ontplofte.

Vandalen gebruikten de buis om er zwaar vuurwerk mee af te steken, zo zegt de politie. Het ongeluk gebeurde om halfdrie in de Korhoenstraat.

Op slag dood
Volgens de politie ontplofte het illegaal vuurwerk in de snoet van het hondje. Hij was op slag dood. De baasjes van het overleden hondje waren ontroostbaar, wat tot veel emoties leidde bij het toegestroomde publiek.

De politie weet niet wie er verantwoordelijk is voor de dood van het hondje. Omstanders konden niet zeggen wie het vuurwerk had afgestoken. Wie meer weet, kan contact met de politie opnemen via 0900-8844. Anoniem kan ook: 0800-7000.

http://www.omroepbrabant.nl/?news/2...+in+Tilburg+De+baasjes+zijn+ontroostbaar.aspx

Z@P

Registered User
-edit-

Heftig verhaal, heb genoeg gezien ik geloof t wel nu.
Daders moeten gestraft worden, kan me niet voorstellen dat het met opzet is gedaan.

Bedankt voor het verder verzieken van onze hobby.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Laatst bewerkt:

Red Eagle

Registered User
Net op de radio laten ze half 3 snachts maar weg.
Ook het toegestroomde publiek wordt weggelaten.
Zo komt het natuurlijk weer heel raar over met vuurwerk als negatief hoogtepunt.

potige_smurf

Registered User
Het lijkt mij een soort van hoax gevalletje als in,'kat krijgt vuurwerk in achterste'.
Teveel raar heden bij dit verhaal.

MAAR mocht het echt gebeurt zijn,opknopen deze mensen!

Moontan

Moderator
Medewerker
zwarte humormodus aan: black russel ? zwarte humormodus uit.

Zal wel weer een lobbytje van PVDD zijn...

Dit is ook het eerste waar ik aan dacht Dennis.

Het bericht zal wel weer door alle media overgenomen worden. Facebook, Journaal, alle kranten.

Mocht het bericht niet waar zijn en is het echt een actie van GL of PVDD dan wordt het tijd dat we dit aan de kaak gaan stellen.

Vuurwerkverbod voor altijd? Ok als het moet , maar niet op deze manier.....

gizmo75

Registered User
Ontroostbare Tilburger ziet hondje Stitch in armen sterven: 'Het bloed kwam uit zijn oren'

TILBURG - Miquel de Lór uit Tilburg en zijn vriendin zijn ontroostbaar. Vandalen hebben zaterdagnacht hun hondje vermoord toen ze illegaal vuurwerk afstaken. 'Het eerste vuurwerkslachtoffertje van Brabant' stierf in de armen van de Tilburger.

Miquel kwam 's nachts thuis na het wandelen met zijn hondjes. Hij wilde de halsbandjes losmaken toen jackrussellterriër Stitch naar buiten rende na het horen van wat knallen. De Tilburger zag er geen kwaad in, maar liep toch achter zijn hondje aan.

Op slag dood
In plaats van een vrolijk, drentelend beestje aan te treffen, stuitte Miquel op een huiveringwekkend drama in de Korhoenstraat. De jackrussellterriër had even daarvoor aan een buis gesnuffeld toen het vuurwerk dat erin zat, ontplofte. Nu lag hij bloedend op de grond. "Ik pakte hem op, terwijl het bloed nog uit zijn oren kwam."

Emotioneel riep Miquel de naam van zijn hondje: "Stitch, Stitch!" Maar er klonk geen geblaf meer en het staartje kwispelde niet. De hond stierf in zijn armen.

'Als ze nu 'sorry' zouden zeggen'
Miquel en zijn vriendin zijn ontroostbaar, maar ook erg kwaad. Ze noemen het 'niet normaal' dat vandalen op 6 december al met zulk vuurwerk aan de haal gaan. Want, zo zeggen ze, het was anders wanneer het om gewone vuurpijltjes ging.

Voorlopig heeft de politie nog niemand gepakt voor de moord. Ze doet een getuigenoproep in de hoop de daders nog te vinden. "Als diegenen nu naar mij toe zouden komen en sorry zouden zeggen, dan kan ik er nog mee leven", vertelt Miquel. Nu hekelt hij vooral het in zijn ogen laffe gedrag van de daders.

Image.aspx

Image.aspx

Bron: http://www.omroepbrabant.nl/?news/2...men+sterven+Het+bloed+kwam+uit+zijn+oren.aspx

Pancake77

Registered User
-edit-

Heftig verhaal, heb genoeg gezien ik geloof t wel nu.
Daders moeten gestraft worden, kan me niet voorstellen dat het met opzet is gedaan.

Bedankt voor het verder verzieken van onze hobby.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Zeer zeker niet opzettelijk gedaan, maar de Anti vuurwerkpieten zullen dat zo niet zien,

Televaag kopt zelfs met ...Jack russel opgeblazen met vuurwerk! ... alsof iemand weer iets in z'n achterste heeft gedouwd.
Indien deze hond de koplampen van een auto had gekopt had niemand er van gehoord.

GMP82

Zilveren Member
Mja dat bloed ligt zo te zien op straat, wie zegt dat het niet een auto geweest is...

sorry hoor, maar de geschiedenis leert te wantrouwen..........

Ray.Ray

Registered User
Het is zielig voor het hondje als dit echt is, Het bloed kwam uit zijn oren ?
Ik weet niet maar misschien is het maar een 1,5 of 2" shell geweest zoals politie doet vermoeden met hondje hing boven de mortier met zijn snoet.
Als het 3" of groter was had hij naar mijn idee geen snoet meer en zeker geen oren waar bloed uit kon komen .

Ik hoop dat er meer duidelijk word en voor onze hobby hoop ik echt dat dit weer zo'n gevalletje is als met die kat.

Laatst bewerkt:

painkiller

Registered User
We kunnen het met zn alle ontkennen maar ik kan me goed voorstellen dat het waar is.
Ik heb zelf een jackrussel en die word ook gek als hij knallen hoort of een luchtballon oid... Er is dan geen houden aan en hij schiet meteen naar buiten.
Ik ben bang dat dit een hele vervelende samenloop van omstandigheden is.

rodepo

Registered User
Ik geloof er niks van. Als het waar is zeer triest. Maar ik denk echt dat het niet zo is. En is het wel zo dan is het zeker uit zijn verband getrokken. Geen concrete feite in het stuk. Temiste zover mijn kennis gaat .

hutter

Registered User
Vreemd verhaal inderdaad, kan maar zo zijn dat de dader een bekende van de hond was en die achter hem aan is gegaan.
Daar laat ik het maar bij.

Red Eagle

Registered User
Waar of niet het is een verhaal met nogal wat vraagtekens.
En hetgene wat mij het meest stoort is de negatieve draai richting het vuurwerk.
Wie laat er om half 3 S' nachts de hond uit?
Toegestroomde publiek? Om half 3 S' nachts??
Bloed op straat is ook vaag.
Naar mijn idee kan ie ook geraakt zijn door een auto want een shell steek je niet op straat af.
Bij hart van Nederland praten ze vervolgens over een mortier :crying:( zal wel beter klinken in de media ).
Tragisch verhaal die onze hobby geen goed doet in ieder geval

Attenoje

Registered User
Je dient je hond aan te lijnen, de baas is altijd verantwoordelijk voor de hond.

Komop zeg.

één dezer dagen zal het hele verhaal wel bekend worden, want ik neig naar een gevalletje kat in de zak nieuws.

painkiller

Registered User
Je dient je hond aan te lijnen, de baas is altijd verantwoordelijk voor de hond.

Komop zeg.

één dezer dagen zal het hele verhaal wel bekend worden, want ik neig naar een gevalletje kat in de zak nieuws.
Dude, heb je het artikel überhaupt gelezen?
Ik hoop echt dat het niet waar is maar laten we wel realistisch blijven en niet ook met oogkleppen op rond gaan lopen.

D

Deleted member 17038

Guest
En die man verzint het allemaal om een zegje te kunnen doen op de regionale televisie? Hij spreekt zich uit naar buurtbewoners dus die buurtbewoners kunnen een dezer dagen ook op de tv komen en zeggen dat het een leugen is. Tot die tijd vind ik het ongeloofwaardiger dat dit verhaal een leugen is. En vind ik het heel jammer dat er weer iets is gebeurd wat alle tegenstanders gaan gebruiken tegen onze hobby.

Attenoje

Registered User
Als de baas zijn hondje niet snachts om half 3 alleen zonder aangelijnd de straat op had gelaten had de hond nog geleeft.

Wekelijks heb ik meerdere bijna aanrijdingen op de scooter met honden welke niet aangelijnd zijn en niet luisteren naar de baas.

Als ik zo een hond dood rijd dan is er in grote lijnen hetzelfde gebeurd als hier.

Nu het om vuurwerk gaat is de baas ineens niet verantwoordelijk?

painkiller

Registered User
Ontroostbare Tilburger ziet hondje Stitch in armen sterven: 'Het bloed kwam uit zijn oren'

TILBURG - Miquel de Lór uit Tilburg en zijn vriendin zijn ontroostbaar. Vandalen hebben zaterdagnacht hun hondje vermoord toen ze illegaal vuurwerk afstaken. 'Het eerste vuurwerkslachtoffertje van Brabant' stierf in de armen van de Tilburger.

Miquel kwam 's nachts thuis na het wandelen met zijn hondjes. Hij wilde de halsbandjes losmaken toen jackrussellterriër Stitch naar buiten rende na het horen van wat knallen. De Tilburger zag er geen kwaad in, maar liep toch achter zijn hondje aan.

Op slag dood
In plaats van een vrolijk, drentelend beestje aan te treffen, stuitte Miquel op een huiveringwekkend drama in de Korhoenstraat. De jackrussellterriër had even daarvoor aan een buis gesnuffeld toen het vuurwerk dat erin zat, ontplofte. Nu lag hij bloedend op de grond. "Ik pakte hem op, terwijl het bloed nog uit zijn oren kwam."

Emotioneel riep Miquel de naam van zijn hondje: "Stitch, Stitch!" Maar er klonk geen geblaf meer en het staartje kwispelde niet. De hond stierf in zijn armen.

'Als ze nu 'sorry' zouden zeggen'
Miquel en zijn vriendin zijn ontroostbaar, maar ook erg kwaad. Ze noemen het 'niet normaal' dat vandalen op 6 december al met zulk vuurwerk aan de haal gaan. Want, zo zeggen ze, het was anders wanneer het om gewone vuurpijltjes ging.

Voorlopig heeft de politie nog niemand gepakt voor de moord. Ze doet een getuigenoproep in de hoop de daders nog te vinden. "Als diegenen nu naar mij toe zouden komen en sorry zouden zeggen, dan kan ik er nog mee leven", vertelt Miquel. Nu hekelt hij vooral het in zijn ogen laffe gedrag van de daders.

Image.aspx

Image.aspx

Bron: http://www.omroepbrabant.nl/?news/2...men+sterven+Het+bloed+kwam+uit+zijn+oren.aspx

Nu duidelijk?

Maar eigenlijk zeg je dus: eigen schuld dikke bult?

Zelf heb je volgens mij geen huisdieren of kinderen, of wel?

Laatst bewerkt:
Bovenaan