IVF Scheveningen 2018 - Buitenlandse bedrijven

stefantvs

Administrator
Medewerker
10 augustus , 21:45 - Japan
22:30 - Oostenrijk ( feuerwerkstechnik austria )

11 augustus , 21:45 - België
22:30 - Engeland ( Sirotechnics )

17 augustus . 21:45 -Nederland
22:30 - Duitsland ( Feuerwerk ohne grenze FOG )

18 augustus 21:45 - China (Redwire Vuurwerk)
22:30 - Spanje ( Pirotecnia mediterraneo )

38751322_1883289581746731_1008253549945028608_o.jpg

Firewebs

kalender beheerder / fotograaf
Begint opvallend te worden dat de winnaar (Spanje) altijd als laatste schiet...

Dat dacht ik nu ook. Elke jaar weer. En ze winnen ook heel toevallig al jaren achterheen (Terwijl, ja ze hebben mooi vuurwerk, maar niet elk jaar t beste)

En elk jaar weer begint t te hozen als zij gaan schieten...

tronetti

Registered User
Er zitten hier meer belangen aan vast, weet alleen nog niet precies welke.

Dat laatste - het weer - hebben ze niet in de hand. De rest wel, en ze zijn niet echt onafhankelijk.

Tony

Administrator
Medewerker
Er zitten hier meer belangen aan vast, weet alleen nog niet precies welke.

Dat laatste - het weer - hebben ze niet in de hand. De rest wel, en ze zijn niet echt onafhankelijk.

Ik weet dat het niet zo is zoals jullie denken.
Het enige belang is dat je als organisatie een festival als Scheveningen goed wilt eindigen en dan kies je voor een klein beetje zekerheid wat betreft de bedrijven die je kent. Het maakt de organisatie echt niet uit wie er wint. Die willen gewoon 8 leuke cq goede shows hebben en het liefst een boulevard vol met 300.000 kijkers.

Ik persoonlijk denk dat het dit jaar weleens spannender kan gaan worden dan menigeen denkt.
Sirotechnics snapt er namelijk ook wel iets van en vaak zo niet altijd schieten hun met producten van Europla de Belgida waar ze in de UK ook distributeur van zijn.

Niet altijd in complot theorieën denken!!

Michel_G

Zilveren Member
Zoals Tony al bevestigd; het is niet zoals hierboven beschreven wordt. De jury bestaat uit 5 leden, welke allemaal een juryrapport invullen voor elke show, waarbij het hoogste totaal aantal punten dan wint. Juryleden zijn vrij om zelf een beoordeling te geven, zonder dat er ook maar enige briefing is met instructie/sturing.

Wel is het zo geregeld in het juryrapport, dat de landen die eigen personeel ter plekke hebben (lees: de echte buitenlandse bedrijven) een voordeel toegekend krijgen, waardoor ze vrijwel altijd hoger in de uitslag komen dan de landen "zonder eigen mensen ter plekke". Wat aan de ene kant een oneerlijke competitie voorkomt (niet "bestaand" land die zou winnen), maar soms er ook toe leidt dat bedrijven die alleen maar schieten voor het geld, soms toch nog hoger eindigen dan een show van Xena die eigenlijk beter is.

Persoonlijk vond ik DBK afgelopen jaar de winnaar door hun originele show en kwalitatief erg mooie producten. Helaas is dit niet zo naar voren gekomen in de uitslag.

tronetti

Registered User
Wel is het zo geregeld in het juryrapport, dat de landen die eigen personeel ter plekke hebben (lees: de echte buitenlandse bedrijven) een voordeel toegekend krijgen, waardoor ze vrijwel altijd hoger in de uitslag komen dan de landen "zonder eigen mensen ter plekke". Wat aan de ene kant een oneerlijke competitie voorkomt (niet "bestaand" land die zou winnen), maar soms er ook toe leidt dat bedrijven die alleen maar schieten voor het geld, soms toch nog hoger eindigen dan een show van Xena die eigenlijk beter is..

Dank voor je uitleg, dat verklaart e.e.a.

Maar dan nog, vind ik het wel typisch dat Spanje altijd als laatste schiet.
Ik zeg niet dat ze nu ook weer winnen.

@Toon; Ik denk niet altijd in complot theorieën, het valt me alleen op.

Michel_G

Zilveren Member
Dank voor je uitleg, dat verklaart e.e.a.

Maar dan nog, vind ik het wel typisch dat Spanje altijd als laatste schiet.

@Toon; Ik denk niet altijd in complot theorieën, het valt me alleen op.

Volgens mij speelt ook mee dat de winnaar 'zijn titel' mag verdedigen (zo brengt het festival het altijd naar buiten) en het daarom altijd op de laatste avond is. Of dit de hoofdreden is, geen idee, punt van Toon klopt ook inderdaad.

Voor de geloofwaardigheid/variatie zou het in ieder geval goed zijn als een ander land wint dit jaar, maar het belangrijkste is eigenlijk gewoon dat de beste show wint, ongeacht welk land dat dit jaar gaat zijn.

En aan de foto's te zien: Mocht Sirotechnics winnen, dan zit daar stiekem ook weer een Spaans tintje aan, met al dat Europla spul! :grin:

tronetti

Registered User
Volgens mij speelt ook mee dat de winnaar 'zijn titel' mag verdedigen (zo brengt het festival het altijd naar buiten) en het daarom altijd op de laatste avond is. Of dit de hoofdreden is, geen idee, punt van Toon klopt ook inderdaad.

Als dat zo is, dan zou het Spaanse Aitana moeten schieten lijkt mij. (winnaar vorig jaar)

Bovenaan