Irritatie om vuurwerk in Ens leidt tot werkstraf

Moontan

Moderator
Medewerker
Irritatie om vuurwerk in Ens leidt tot werkstraf

ENS - Hij was de harde knallen met oud en nieuw zat, dus besloot hij op de mensen af te stappen die in zijn wijk met carbid aan het schieten waren.
Het leidde ertoe dat de 53-jarige Y.A. uit Ens door de politierechter in Lelystad werd veroordeeld tot een werkstraf van twintig uur wegens een poging tot zware mishandeling.

"Het was een gezellige avond waarbij we met buren af en toe een carbidbus afschoten. Als afsluiter wilde ik nog een carbidbus afschieten, maar toen kreeg ik plotseling een trap in mijn gezicht", stond in een verklaring van het slachtoffer. De dader bleek A., die eerder die avond al op de man was afgestapt. Hij was het knallen zat.

"Als hij gestrest is, kan hij niet inschatten hoe hij moet reageren", zei de advocaat, doelend op het autisme van de Ensenaar. Hij pleitte voor ontslag van alle rechtsvervolging, maar dit ging de officier van justitie te ver. Zij had een werkstraf van zestig uur geëist, waarvan dertig uur voorwaardelijk plus een schadevergoeding van 425 euro voor het slachtoffer. Dit laatste volgde de rechter, maar ze week verder af van de eis.

http://www.destentor.nl/regio/noord...vuurwerk-in-ens-leidt-tot-werkstraf-1.4611665

Bovenaan