Ingezonden brief: Welke politicus met ballen schaft particulier vuurwerk af?

Moontan

Moderator
Medewerker
Welke politicus met ballen schaft particulier vuurwerk af?

(Reactie op Kronkelaar, Dordt Centraal, woensdag 4 januari)

Beste Kronkelaar,

Wat een féést is het weer geweest hè, met Oud en Nieuw? Twee rolstoelbussen, een bestelbus en zeven auto’s in de fik. Drie buitenbranden en bij het ‘vreugdevuur’ in de Th. de Bockstraat moest de ME eraan te pas komen om de rellen en vechtpartijen te beëindigen. De brandweer werd natuurlijk belaagd bij het doen van haar werk. Het idee van het vreugdevuur kwam van de PvdA die daarmee de saamhorigheid en de levendigheid in de wijk wilde verbeteren. Het grapje kostte nog 8.000 euro aan subsidie. De politie was op voorhand niet blij met dit initiatief dat zij onveilig en onbeheersbaar vond. Maar onze plaatselijke linkse kerk volhardt al meer dan dertig jaar in het soort softe gelul dat om de echte problemen heen kletst en zorgt dat de samenleving steeds verder desintegreert. Ik vraag mij af wanneer het nu eens genoeg is met deze jaarlijkse terreur. Ieder jaar opnieuw voor miljoenen euro’s schade, geluidsoverlast, milieuvervuiling, slopen van openbaar meubilair, doodsbange huisdieren, grootschalige inzet van politie, brandweer, ambulancedienst en Spoedeisende Hulp posten van ziekenhuizen. Dit jaar is er een dode gevallen, nog daargelaten de vele gewonden die vaak levenslang lichamelijk letsel overhouden aan hun vuurwerk avonturen. Met grote maatschappelijke gevolgen. Is er dan niemand in de politiek te vinden met ballen? Iemand die zegt: genoeg is genoeg en nu is het afgelopen! Die ervoor zorgt dat het afsteken van vuurwerk door particulieren wordt verboden. En dat alleen de gemeenten één groot centraal vuurwerk mogen afsteken indien zij dat wensen. Bij ons zou dat prima kunnen op het Drierivierenpunt op een ponton. Kunnen Zwijndrecht en Papendrecht meteen meegenieten. Ben je eindelijk verlost van die rotzooi die er alleen maar voor zorgt dat bepaalde jongeren helemaal los gaan op alles wat zweemt naar gezag. Want dat is zogenaamd cool en stoer. Ik voel er niets voor dat deze samenleving zo langzamerhand wordt overgenomen door het tuig van de richel! Meer dan hoog tijd voor adequate en keiharde maatregelen! De goedwillende burgers, de belastingbetalers, eisen het!

http://dordtcentraal.nl/ingezonden/welke-politicus-ballen-schaft-particulier-vuurwerk-af/

flyineddy

Registered User
Er gebeuren veel ongelukken in het verkeer, met veel (zwaar) letsel en doden tot gevolg. Tijdens het autorijden wordt vaak naar muziek geluisterd, dus ik stel voor dat we autoradio's verbieden om een eind te maken aan alle verkeersongevallen!

Dat komt ongeveer neer op hoe het bovenstaande artikel is geschreven...:indifferent :

Eddy.

Koetje

Registered User
Jaaaah, we verbieden consumentenvuurwerk en als klap op de vuurpijl (hihi) verdwijnt daarmee ook gelijk al het illegale spul en het sloopgedrag van alle tokkies!
Te dom om te poepen noem ik dit soort figuren.

De illegale handel zal alleen maar groeien bij een verbod.
Cocaine is ook verboden. Nederland wordt overspoelt met coke, is op elke straathoek te krijgen.

boozebelly

Registered User
Haha wat een hopeloos en aan alle kanten rammelend betoog zeg... Toch ergens ook wel sneu als je zo gefrustreerd in het leven staat. Wat dat aangaat wens ik deze droeftoeter dan ook oprecht sterkte!

Moontan

Moderator
Medewerker
Jaaaah, we verbieden consumentenvuurwerk en als klap op de vuurpijl (hihi) verdwijnt daarmee ook gelijk al het illegale spul en het sloopgedrag van alle tokkies!
Te dom om te poepen noem ik dit soort figuren.

De illegale handel zal alleen maar groeien bij een verbod.
Cocaine is ook verboden. Nederland wordt overspoelt met coke, is op elke straathoek te krijgen.

Juist gesproken Koetje. Dat deze briefschrijfster niet van vuurwerk houdt moge duidelijk zijn. maar om nu het consumentenvuurwerk overal de schuld van te gaan geven is wel heel erg kort door de bocht en erg simpel gedacht. En zo zijn er helaas een heleboel die zo denken. Ook onder de politici.

GMP82

Zilveren Member
Soms bekruipt je zo'n gevoel, dat je denkt van; toch jammer dat zo iemand ooit heeft leren praten/schrijven.

Sweet Laker

Registered User
Welkom in de wondere wereld van censuur, manipulatie, bedrog en stemmingmakerij.

Oftewel onze media. Boeven zijn het :eyes on fire:

Die man heeft denk ik nog nooit van de rellen in Den Haag gehoord (om maar een dwarsstraat te noemen). Daar is er op het gebied van veiligheid echt heel veel progressie geboekt. Het is één van de beste jaren ooit geweest.

Ik hoop dat de beste man dit in kan gaan zien.

Laatst bewerkt:

Plum Bloom

Registered User
Er staat inmiddels één reactie onder het artikel. Het niveau daarvan is nog bedroevender dan dat van de ingezonden brief. Rodepo toch ;-)

Nu drie reacties. De twee nieuwe bieden tegenwicht aan het gebazel van de ingezonden-briefschrijfster en van reageerder kotsziekvanpolitiek. Prima, hoe meer liefhebbers zich roeren, des te beter het is. Pikken politici op, hoe je het ook wendt of keert. Wie zwijgt, stemt immers toe.

rodepo

Registered User
Er staat inmiddels één reactie onder het artikel. Het niveau daarvan is nog bedroevender dan dat van de ingezonden brief. Rodepo toch ;-)

de reactie van Roland is de mijne. Ik gebruik bij reactie op nieuwsberichten meestal mijn eigen naam :)

Laatst bewerkt:

ChrisN

Registered User
Nu drie reacties. De twee nieuwe bieden tegenwicht aan het gebazel van de ingezonden-briefschrijfster en van reageerder kotsziekvanpolitiek. Prima, hoe meer liefhebbers zich roeren, des te beter het is. Pikken politici op, hoe je het ook wendt of keert. Wie zwijgt, stemt immers toe.

Er is nog een reactie onderweg maar hij wacht al een tijdje op moderatie. Vreemd, want later ingezonden reacties zijn al wél goedgekeurd.

Plum Bloom

Registered User
Typisch staaltje van luie en gemakzuchtige journalistiek. Waarom maakt die man geen verhaal over al die mensen die naar zijn zeggen niets meer te melden omdat het toch niet helpt?

Grappig trouwens: mevrouw Beijer-Korzelius en kotsziekvanpolitiek spelen elkaar wel vaker het balletje toe. Zie: http://dordtcentraal.nl/ingezonden/go-arno-go/

Goegelen op Beijer-Korzelius leert overigens dat Ria Beijer-Korzelius wel vaker reageert (o.a. omroep MAX en Telegraaf gehaald).

Bovenaan