Archief Inferno A

FPM ProductBOT

Registered User
Broekhoff - Inferno A en B.png
Meer info over de Inferno A:
Importeur: Broekhoff
Collectie: Crown Collection
Artikelnummer: 1001A
Advies verkoopprijs: € 34,95
Online Prijs:
Netto kruitgewicht: 290 gram
Aantal schoten: 12
Kaliber:
Tijdsduur:
15 sec
Schietrichting: I-shape
Bruto gewicht:
Karton eenheid:
6/1
Effect beschrijving:

1st row: 20 gram of 2 crackling mine with red stars.
2nd row: 25 gram of red blinking flowertail to red and blue peony.
3rd row: 25 gram of silver blinking tail to silver willow wih purple stars.
4th row: 25 gram of red blinkingflowertail to red and bleu peony.
5th row: 25 gram of silver blinking flowertail to silver willow with purple stars.
6th row: 25 gram of flower crown tail to flower crown.

jetztgehtslos

Registered
Hypothese op het andere forum: Indien de importeurs zich gaan richten op het opbouwen va de collecties uit maximaal afgevulde cakes, dan zal de gemiddelde prijs van consumentenvuurwerk flink gaan stijgen.
Hypothese twee: doordat de importeurs winstmaximalisatie willen realiseren, zullen zij dit doen via het segment duurdere categorie cakes waardoor het segment kleinere cakes kleiner zal worden of helemaal zal verdwijnen met als gevolg dat er een afname zal zijn in diversiteit op de markt voor consumentenvuurwerk.

Broekhoff zet wel heel zwaar in op het segment cakes met maximale effectlading zeg. Ik ben benieuwd wat dit voor effect zal hebben op de gemiddelde prijs van Broekhoff cakes. Ik ben bang dat de gemiddelde prijzen van vuurwerk de hoogte in gaan van het vuurwerk als iedereen over gaat op het segment maximaal afgevulde cakes en dat het lastiger zal worden om leuke kleinere cakes te vinden voor de collectie.

Na mijn kritische blik op het andere forum richting de ontwikkelingen bij Rubro komt Broekhoff nu met een aanzienlijke lijst maximaal afgevulde cakes.

Interessant om te kijken of mijn hypothese de komende jaren waarheid zal worden. Ik hoop dat ik er naast zit.

Tony

Administrator
Medewerker
Je moet niet vergeten dat Broekhoff meerdere collecties heeft met daarin dezelfde cake alleen met een ander label. Dus als jij nu 30 maximaal afgevulde cakes ziet (zoveel zijn het er niet) dan zijn het er daadwerkelijk maar 6 a 8.

Daarbij heeft Broekhoff al gezegd in een eerder stadium dat hun maximaal afgevulde cakes vanaf €19,95 te koop zullen zijn.

jetztgehtslos

Registered
Je moet niet vergeten dat Broekhoff meerdere collecties heeft met daarin dezelfde cake alleen met een ander label. Dus als jij nu 30 maximaal afgevulde cakes ziet (zoveel zijn het er niet) dan zijn het er daadwerkelijk maar 6 a 8.

Daarbij heeft Broekhoff al gezegd in een eerder stadium dat hun maximaal afgevulde cakes vanaf €19,95 te koop zullen zijn.

Kijk Toon, daar wijs je mij op heel bruikbare informatie. Dank u.

Echter, dit geldt voor het komend jaar of niet?

Ik denk met mijn hypothese over een periode van de komende 10 jaar. Ik dacht namelijk aan folders uit Frankrijk die ik gezien heb een aantal jaar terug, waarbij alleen nog grote cakes verkocht werden. 10 grote boxen per folder was dat. Met alleen de 'zwaarste' meest aansprekende cakes. Maar daar is het komend jaar of de komende 2/3 jaar dus geen sprake van. Een hele geruststelling. Al hoop ik over 10/15 jaar niet alsnog gelijk te krijgen natuurlijk...

postvoordennis

Registered User

Dit heb ik nog nooit geweten! :surprised: Weet je toevallig een voorbeeld te noemen welke 2 cakes hetzelfde zijn? Hanteren trouwens meer importeurs die truc?

Edit:

Zie het nu inderdaad. De crackling sky: zowel crown als de vittali collectie.

Laatst bewerkt:

mickeyzegtboem

Registered User
Gaat nu wel offtopic, maar broekhoff heeft 3 grote lijnen waar ze dingen nog wel eens naar elkaar toe omlabelen (crown-pyrostar-VC)
Er zijn wel wat voorbeelden te vinden, maar de crackling sky-crackle night is net geen omlabeling.

Zowiezo heeft broekhoff bij de nieuwe producten dit jaar geen directe omlabelingen gedaan naar andere collecties toe, maar het kan komende jaren natuurlijk wel gebeuren dat een goed blok uit de crown bijvoorbeeld omgelabeld word naar VC

Tony

Administrator
Medewerker
Deze kost €34,95 maar volgens mij zit daar de Inferno B ook bij?!
In het boekje staat namelijk 2 x 12 schots.

USRRobiwan

Registered User
Voor 2 had ik het nog wel ok gevonden maar man dat is echt het geld niet waard voor je denkt; 'dit is wel leuk' is het al weer voorbij. Waarom maar 12 schoten met 25 gram? (waarvan er 2 de verplichte mines) dat is 290 gram in totaal.

Waarom maximaliseer je, als je toch voor de nieuwe grote effecten gaat, de 25gram niet tot het maximale 20s 500gram. of combineer je 15gr (10s) met 25 gram (14s) om met 500gram een 24s cake te maken. Of 25s van 15 en 5s van 25 als finale voor een 30s cake

IMHO vindt ik dit echt ruk.

painkiller

Registered User
35,= :surprised: belachelijk!
Ik was gister nog van plan om dit jaar eens een broekhoff dealer op te zoeken voor cakes als deze maar als deze prijs de toon aan geeft voor de rest van de collectie gaat dat zeker niet gebeuren.
Ik had gelezen dat Tony zei dat er cake's bij zaten vanaf 19,95, deze prijs verwacht je juist hier aan te trefeen bij een 12 shots cake.

Laatst bewerkt:

MichelAngelo

Registered User
Weet je dat echt zeker MickeyZB? Zoals je zegt is dat dan onduidelijk, want het staat net zo vermeld in de schietlijst als bij de Supremo en die zijn neem ik aan ook geen 89,95 per stuk.

Dat maakt sommige artikelen al een stuk mindere aantrekkelijk. Powerstarbox (Pyro) 79,95 p.s. (?), Avanti (Vittali) bijvoorbeeld.

34,95 voor een 12 shots cake is bespottelijk. Hoe mooi hij ook is.

Laatst bewerkt:

Tony

Administrator
Medewerker
Ik heb het even nagevraagd en het is inderdaad per stuk.
Jammer, maar niks aan te doen. Er is genoeg anders spul voor een leuke prijs te krijgen. Je hoeft niks, maar alles mag!

Mystifying Sage

Registered User
Leuk potje, voor pak hem beet eurootje of 17... Dit is inderdaad bespottelijk duur, hoop dat ze er veel van ingekocht hebben en dat niemand deze besteld. Gaat volgend jaar de prijs vanzelf lager worden... Tenminste als de prijs nu echt 35 per stuk is...

postvoordennis

Registered User
Gaat nu wel offtopic, maar broekhoff heeft 3 grote lijnen waar ze dingen nog wel eens naar elkaar toe omlabelen (crown-pyrostar-VC)
Er zijn wel wat voorbeelden te vinden, maar de crackling sky-crackle night is net geen omlabeling.

Zowiezo heeft broekhoff bij de nieuwe producten dit jaar geen directe omlabelingen gedaan naar andere collecties toe, maar het kan komende jaren natuurlijk wel gebeuren dat een goed blok uit de crown bijvoorbeeld omgelabeld word naar VC

Ik heb het ook over de crackling sky van Crown en de crackling sky van de vittali collectie :)

Bovenaan