Huizen: 'Politie kijkt niet weg bij afsteken vuurwerk'

Moontan

Moderator
Medewerker
'Politie kijkt niet weg bij afsteken vuurwerk'

HUIZEN - Een klopjacht op personen die een rotje afsteken, zal er niet komen, maar in Huizen zal wel degelijk worden opgetreden tegen vuurwerkoverlast. Dat maakte burgemeester Fons Hertog duidelijk na vragen van D66. Volgens de democraten is er sprake van toenemende overlast, met name in de winkelcentra.

Volgens Hertog zal vuurwerkoverlast niet worden getolereerd en blijkt dit ook uit het beleid dat is ingezet. Zo start de vuurwerkverkoop pas op 30 december in plaats van 29 december en gaan een politieagent en een boa samen op pad om overtreders aan te pakken. 'Waar ligt precies de grens?', vroeg PvdA-fractievoorzitter Maarten Hoelscher zich af toen Hertog laconiek deed over het afsteken van een rotje. 'Eén rotje mag toch ook niet?', stelde Hoelscher resoluut. Hertog zei daarop te doelen op vuurwerkexcessen. 'Maar dat wil niet zeggen dat de politie wegkijkt wanneer er een rotje wordt afgestoken. Er wordt wel degelijk gecontroleerd en gehandhaafd', aldus de burgemeester.

Het is niet duidelijk hoe groot de overlast daadwerkelijk is. Via de officiële kanalen komen er maar weinig klachten binnen. Ook via het door CDA-raadslid Ruben Woudsma opgerichte vuurwerkmeldpunt kwamen de afgelopen twee jaar slechts 5 á 6 klachten binnen.

http://www.dichtbij.nl/t-gooi/regio...tie-kijkt-niet-weg-bij-afsteken-vuurwerk.aspx

http://www.dichtbij.nl/t-gooi/regio...tie-kijkt-niet-weg-bij-afsteken-vuurwerk.aspx

D

Deleted member 17038

Guest
Serieus echt wat een gepannekoek weer in de media. De vuurwerk verkoop start gewoon op 29 december.

Sweet Laker

Registered User
Tuurlijk kijken ze niet weg, die agenten houden ook wel van een lolletje en een knalletje zo op z'n tijd. Het zijn net mensen, toch?

michel0911

Registered User
betekent dus gewoon dat je in huizen lekker met je kleine man of meid fonteintjes en al die rotzooi kan gaan afsteken...
Als je niet voor overlast zorgt (harde buitenlandse knallers) is er dus niets aan de hand...

Ze zullen je hoogstens vertellen dat het eigenlijk niet mag en een waarschuwing geven...
Ben wel benieuwd als ik buiten sta met alle kids uit buurt, leeftijd rond de 10 jaar, die zich altijd prima gedragen trouwens, wat de politie dan gaat zeggen, ik denk dat ze gewoon doorlopen....als ze zien dat we gewoon de meterpakketjes en dergelijke er doorheen jagen...daar gaan ze toch niet moeilijk over doen zou je zeggen.......lijkt me niet dat ze elk kindje een boete gaan geven...

overlast is het sleutelwoord denk ik..

Bovenaan